Skocz do zawartości

Jak sprawdzic czujnik położenia wału?


Gość rafalpg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj jadąc pod górkę zaświeciła mi się kontrolka i po odczytaniu kod 18(System regulacji spalania stuk owego). Przeczytałem ,że to morze być czujnik położenia wału gdzie go mogę znaleźć i jak go sprawdzić, jak wygląda? Co mogę jeszcze sprawdzić oprócz tego czujnika przy kodzie 18??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykręcony przy kole pasowym (czoło silnika na dole)

niemal styka o zęby na kołnierzu koła

oporność 500-600omów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj po odpaleniu kontrolka zgasła. Znalazłem ten czujnik ale trudno sie do niego dostać czy jest jakaś inna morzliwosc sprawdzenia np po kablu i gdzie ten kabel idzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oporność masz podaną wyżej

musisz obczaić kostkę od niego i na niej obadać parametra

idź po przewodzie a znajdziesz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam. Dobra rezystancja czujnika położenia wału korbowego nie oznacza ze on jest całkowicie dobry. Najlepiej to sprawdzisz go na oscyloskopie. Słyszałem, że jak sie rozgrzeje ten czujnik to lubi wariować. Tak na marginesie, ja miałem uszkodzony EGR i oprócz będu EGR wyskakiwały mi dwa błedy na przemian, raz włąsnie od czujnika położenia wału korbowego, a raz od czujnika wałka rozrządu. Po naprawieniu EGR, błędy się już nie pojawiły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość vipkwiecien

Witam. Szukałem po forum podobnego tematu i nieznalazłem własciwej odpowiedzi.

Moj problem w Vectrze A GT 2.0 16V C20XE przejawia sie tym ze auto nie odpala.

Diagnoza przez lampke MIL wskazała bład 19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał.

Na forum omegi znalazłem opis diagnozy tego czujnika: miedzy 1 a 2 stykiem ma byc 500-800Ohm. miedzy 2 a 3 oraz 1 a 3 pinem ma byc nieskonczoność. U mnie pokazało miedzy 1a 2 1200ohm i wartosc rosła aż do 1600 (wahała sie pomiedzy 1480 a 1600) na pozostalych 2 pinach nic nie pokazywało mi.

To tylkoten jeden bład.

Dodatkowo sprawdziłem cisnienie na szynie paliwowej - na tym króćcu. Naciśnąłem ten wentylek a tu okazało sie ze paliwo nie leci :(

pompka niby podaje paliwo bo juz sprawdziłem. Gdzie koledzy szukać przyczyny??

Czy w ciemno kupić czujnik? ale to koszt koło 200zł

i czemu paliwa w szynie nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest uwalony czujnik wału, to nie bedzie pompa pompować, ani iskry nie bedzie.

Masz który motronic?

Czujnik, to szukaj na forach, na ktk, na gsi, znajdziesz za 40-50zł.

Pasuje z silnika c20xe (oba motronice) i z c20ne.

Wtyczkę czujnika zobaczyłeś?

Przewód nie ma przetarć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość vipkwiecien

no i czujnik wymieniony. Samochod jak nie zapalał tak nie zapala:((((

Wtyczki sprawdzone i sa ok, przetarci na kablu nie widac. Gdzie dajel mozna szukac przyczyny?? CZy moze ECU padło?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności