Skocz do zawartości

problem z Astrą H 1.6 TWINPORT


Rekomendowane odpowiedzi

Oby pomogło. Ja miałam rozebrany i czyszczony kolektor ale to również nie pomogło. Jeśli u Pana nie zapali się już ta kontrolka to bardzo proszę dać znać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astr%C4%85-h-16-twinport/page/3/#findComment-454321
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

Skończyło się na wymianie kolektora - jedynie tej częsci z twinportem. Kupiłem używany-cena nowego to lekka przesada-. Jak na razie wszystko ok. Dodam, że ten wyjęty z mojego samochodu wygląda co najmniej dobrze - czysty, żadnych luzów na klapach - podejrzewam, że jedynie potencjometr uszkodzony. Mozna go kupić za niewielkie pieniądze na allegro - oczywiscie używany. Sadzę, że większość usterek twinporta to ten fatalny potencjometr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astr%C4%85-h-16-twinport/page/3/#findComment-460536
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, po dłuższej nieobecności.

Niestety jak zauważyła justyna26, pomimo poruszania szyną/linka od klapek twinport błąd ECN 111306 powraca. Wyczytałem na innym forum, że jest to uszkodzenie czujnika (potencjometru) w układzie twinport.

Zastosowałem patent z wlutowaniem szeregowo rezystora 680ohm na pinie nr 2 (brązowy przewód) od czujnika twinport. ECN 111306 06=0,6V w w/w błędzie; wskazuje na zbyt wysokie napięcie tzn. jest 0,6V a powinno być 0,1V co jest spowodowane uszkodzeniem czujnika (potencjometru).

Po tym zabiegu i wykasowaniu błędu jest wszystko ok.

Link do opisu ze zdjęciami (można skorzystać z translatora dla lepszego zrozumienia): http://www.astraclub.ro/index.php/topic/11036-p1113-port-deactivation-position-sensor-circuit-low-voltage/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astr%C4%85-h-16-twinport/page/3/#findComment-461823
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Janek a zauważyłeś że kolegi nie było na forum 4 lata?

Według użytkowników też innych forów to działa.Do jakiego czasu to tylko wiedzą ci którzy z tym jeżdżą.Bo wielu jest takich że posprzedawali problematyczne auta i przelali zmartwienia na innych.

Załóż i zdaj relację.Na kolegę rejest już nie licz

Ja natomiast proponuję poszukać fachowca który będzie umiał wyprogramować te klapki.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astr%C4%85-h-16-twinport/page/3/#findComment-652432
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ,ja miałem też z tym problem.Wlutowałem ten rezystor i błąd od klap nie występuje,spadło też spalanie ,ale to jeszcze nie jest to na co liczyłem.W moim silniku pozostał błąd nieprawidłowy sygnał zaworu egr i zakładam że od tego wariuje i czasem zdarza się szarpnięcie między 1200-1800 obrotów.Jak tylko będę miał czas i pieniądze to wymienię ten zawór ,po 160tyś miał prawo się zepsuć bo zakładam że czyszczony nigdy nie był a powinien być.Tylko zastanawiam się czy taki za 350 zł będzie wystarczający.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astr%C4%85-h-16-twinport/page/3/#findComment-653842
Udostępnij na innych stronach

Ople na zamiennikach nie zawsze chcą pracować.

Po co chcesz wymieniać.Jaki to jest bład dokładnie.?

Wolisz wymieniać niż wyczyścić i pomierzyć?Gdy masz zapalenie płuc też je wymieniasz czy leczysz?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astr%C4%85-h-16-twinport/page/3/#findComment-653852
Udostępnij na innych stronach

To jest błąd 042052 metodą gaz/hamulec ,a po podłączeniu modułu ELM wyskakuje zdaje się że katalizator na wykończeniu czy coś już nie pamiętam.Chyba że któraś sonda coś w tym miesza.Przy wymianie rozrządu jakieś 3tyś temu zawór miał być czyszczony,ale to jednak był mechanik przy którym czyszczenie skończyło się na pokasowaniu błędów.Ja zakładam że to egr bo falują obroty,nie są stałe,jest to też rozwiązanie żebym sam to przeczyścił,w sumie to nie zaszkodzi,a będzie jasność.Ewentualnie ten myk z odłączeniem wtyczki zaworu na rozgrzanym silniku,i sprawdzenie czy też będzie szarpać,właśnie o tym zawsze zapominam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astr%C4%85-h-16-twinport/page/3/#findComment-653866
Udostępnij na innych stronach

Przy tym błędzie masz do sprawdzenia :kata,wiązkę sondy drugiej i samą sondę.Miernik w łapki i mierzyć najpierw wtyczkę sondy potem samą sondę.

EGR przeczyścić nie zaszkodzi.Wiesz co się zawiązuje w supełek aby nie zapomnieć :-D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28946-problem-z-astr%C4%85-h-16-twinport/page/3/#findComment-653868
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności