Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Właśnie zakładając ten temat,chciałem się dowiedzieć czy ktoś W PRAKTYCE sprawdził holowanie sztywnym holem Czy auto bez ramy ,nie dozna uszkodzeń podczas hamowania?Inny rozkład sił działający na karoserie niż w przypadku linki holowniczej?Bo dywagacje teoretyczne juz przerabailem z kumplami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-89107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Co do przepisow to dokladnie sprawa faktycznie nie jest wyjasniona ale mysle ze mozna sie powolac ewentualnie na fakt taki ze niektorw pojazdy nie maja wspomy kierowania seryjnie ( np astra F). Zapewne chodzi tu nie tyle ze o system wspomagania kierowaniem jakie maja auta osobowe ale np system kierowania hydrauliczny np jak maja sztaplarki. Mam dwie sztaplarki i powiem wam ze ta wieksza przy odpalonym silniku skreca praktycznie jednym palcem ale nie oto sie rozchodzi. Rzecz polega na tym, że przy pracujacym silniku wystarcza 3 obroty kolem kierowniczym i mamy kola skrecone na maxa. Przy zgaszonym silniku nie pracuje pompa hydrauliczna wiec skrecanie odbywa sie poprzez pompe reczna ktora jest zamontowana na kolumnie kierowniczej. W tym przypadku ni etyle ze strasznie ciezko idzie skrecenie kół ale sam fakt ze trzeba sie duzo nakrecic kolem. Skrecenie kół np z lewa na prawa to 16 obrotow kola kierowniczego. Czujecie roznice. Podobnie sprawa sie ma z hamulcami np w pojadach ciezarowych gdzie mamy hamulce pneumatyczne czy tez elektryczne ktore to niestety nie beda dzialac bez odpalenia auta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-89097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bajan733 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Wile razy holowałem auta na sztywnym i zdecydowanie lepiej się holuje.Jeśli mają mocowanie po przeciwnych stronach to jedziesz tak żeby hol był prosto.Prędkość z jaką jedziesz nie spowoduje żadnego ,,łamania składu,, nawet jeśli pojazd holowany nie będzie hamował.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-89035 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 .Prędkość z jaką jedziesz nie spowoduje żadnego ,,łamania składu,, nawet jeśli pojazd holowany nie będzie hamował.... tez tak myślę, ale nie chciałem się wymądrzać ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-88973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Jeśli mają mocowanie po przeciwnych stronach to jedziesz tak żeby hol był prosto.A jak jest wtedy z osią jezdni, czy auto holowane nie jest poza nią .Prędkość z jaką jedziesz nie spowoduje żadnego ,,łamania składu,, nawet jeśli pojazd holowany nie będzie hamował. ... tez tak myślę, ale nie chciałem się wymądrzać ... A może by było warto łamanie składu możne mieć miejsce w przypadku kiedy nie będzie zachowana osiowość zestawu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-88965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 jak jest wtedy z osią jezdni, czy auto holowane nie jest poza nią ... jeśli ucho holowanego jest po lewej stronie, a holujacego z prawej to holowane auto jedzie raczej poboczem .... czy nie tak jest w astrach A może by było warto... i dostanę warna - wolę poczekać na opinie innych   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-88963 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 łamanie składu możne mieć miejsce w przypadku kiedy nie będzie zachowana osiowość zestawuI to jest prawda Jak pojeździ na holu to się przekona Z doświadczenia z nieco większych aut wiem jak szybko można stanąć bokiem Jeśli się nie umie na holu jeździć to lepiej nie pozwolić na szybką jazdę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-88937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 jeśli ucho holowanego jest po lewej stronie, a holujacego z prawej to holowane auto jedzie raczej poboczem .... czy nie tak jest w astrachW Astrze G ucho holowanego jest po prawej stronie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-88930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Wiecie co? Ja tam sztywnego holu nie uzywalem wiec nie mam porownania ale stosowalem na lince kilka juz holów miedzy innymi golfem ciagnalem transportera T4. Wiem ze auto powinno byc podobnej masy ale sytuacja zmusila ze sie dokulamy te pare km. Pare razy tez ciagnalem T4 zeby odpalic silnik bo rozrusznik zdechł. Dostalem od znajomego spadochron i tam sa takie linki ze chyba zadna firma nie zrobi takiej liny holowniczej. Mam chyba zrobione ze 4 liny o roznych dlugosciach. Nie ma silnych na nia. Goraco polecam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-88915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 ucho holowanego jest po prawej stronie... w F-ce też więc jesteśmy w domu ... osiowość zachowana pozdro ... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29061-sztywny-hol/page/2/#findComment-88830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.