Gość maximus Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Witam, jestem nowy na forum . Od 2 tyg jestem posiadaczy ASTRY F kombi z 2006 1.9 150 km . I cuda mi sie dzieją. Co jakiś czas dostaje komunikat "check coolant level" - a ten level jest na maxa w zbiorniczku wyrónawczym ... Co dziwne 2 razy juz zaczeło mi się dymic spod maski po prawej stronie - nie potrafie powiedziec co (następnym razem sprubuje to zdiagnozować, w okolicach prawego lefrektora pomiędzy chłodnicą a silnikiem) i co najdziwniejsze jak wyłaczę silnik i zapalę ponownie to przestaje i jest znowu dobrze. Nie wiem o co chodzi. Jesli cos cieknie to powinno czegos ubywać, a wyłaczenie zapłonu i włączenie ponowne nie powinno tego niwelować. Dym jest biały, troche czuć jakby się kable topiły albo coś. I znowu skoro sie pali coś to dlaczego wyłączenie silnika to niweluje? Głupi jestem . Boję się że jakiś zawór od małego i dużego obiegu chłodziwa sie zacina i nie mam chlodzenia silnika - ale w tym radosnym modelu nie ma czujnika temoperatury silnika. Silnik rpacuje równo, przyspiesza jak głupi, słowem te dymienie i ten komunikat mnie niepokoją - być może to dwa odzielne problemy. Nie jest tak że jak mi się wyświetli komunikat to za chwilę będzie się dymiło. Odzielna sprawa to że czasem nie wyłącza mi się kontyrolka IDS+ co onzacza usterke a czesem wszystko jest ok. Czego to może być przyczyna? Za sugestie porady będę bardzo zobowiązany. Może ktoś zna mechanika sprawdoznego który się zna na rzeczy a nie tak jak w ASO wymienia mi pół samochodu i wystawią rachunek na 5 patoli. Pozdrawiam serdecznie M.Z.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Bezsensoswy a co to znaczy? Witam, jestem nowy na forumwitaj,milo ze profil pieknie uzupelniony, tak dla informacji -do witania mamy odpowiedni dzial, wiec jesli masz ochote to tam zapraszam I cuda mi sie dzieją.takie cudaczne auto kupiles... a ten level jest na maxa w zbiorniczku wyrónawczymczasem tak jest... z czujnikiem... jesli jestes pewien poziomu to raczej czujnik, tylko co znaczy dla ciebie wlasciwy poziom na maxa?Co dziwne 2 razy juz zaczeło mi się dymic spod maski po prawej stronie - nie potrafie powiedziec co (następnym razem sprubuje to zdiagnozować, w okolicach prawego lefrektora pomiędzy chłodnicą a silnikiem) i co najdziwniejsze jak wyłaczę silnik i zapalę ponownie to przestaje i jest znowu dobrze.a nie masz ogrzewania postojowego?zacznij od zczytania bledow - na forum znajdziesz opis (mozesz szukac z moim nickiem) - metoda gaz hamulec poza tym poczytaj o dpf i test mode, to ci sie przyda na poczatek...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/#findComment-89328 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximus Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Heh przy pierwszym poscie przegladarka mi się zbiesiła wiec napisałęm ponownie - ergo dwa takie same tematy są. DPF to nie jest - to ponoć trwa do 15 minut, jakieś falowania obrotów, smród ale raczej z rury a nie spod maski. Zreszta troszke za często by się wypalał. na maksa mam na myśli do poziomu max w zbiorniczku wyrównawczym Co masz na myśli ogrzewnaie postojowe czego? Samochód cudaczny - fakt braku czujnika temperatury silnika to skandal w samochodzie ktory z takim wyposażeniem jak ma mój kosztuje 100 tys nowy. Wciąż cięzko mi się przyzwyczaić do kierunkowskazów... a wycieraczki - włączenie lub wyłączenie czujnika deszczu i w ogóle trybów to dla mnie niezła zagadka...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/#findComment-89319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Zreszta troszke za często by się wypalał.jak go gasisz to sie nie wypala do konca i znow inicjuje...upewnij sie ze to nie wypalanie Co masz na myśli ogrzewnaie postojowe czego?to zalezy jakie... generalnie podgrzewa/dogrzewa silnik w niskie temperatury...fakt braku czujnika temperatury silnika to skandal w samochodzie ktory z takim wyposażeniem jak ma mój kosztuje 100 tys nowy.kupiles nowy? dlatego napisalem ci zebys poczytal o test mode... (tryb serwisowy)Wciąż cięzko mi się przyzwyczaić do kierunkowskazów...jak dla mnie super, i zaluje ze w insignii od tego odeszli... to jest bardzo DOBRY patent...włączenie lub wyłączenie czujnika deszczu i w ogóle trybów to dla mnie niezła zagadka...jak to z sensorem - nie dogodzisz nikomu ale ja za bardzo nie narzekam... i IMHO jest lepsze niz same czasowe...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/#findComment-89293 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximus Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 DPF - nie wierzę bo czemu dym spod maski a nie z rury wydechowej? Co do kierunkowskazów - ma to pewnie plusy ale na razie efekt jest taki ze jak dam delikatnie to tylko trzy razy pyka - czasem to zamalo do zmienienia pasa - jak za bardzo to musze potem kontrowac w druga strone. Nie kupilem nowego - z calym szacunkiem do tego samochodu uwazam ze 100 tys to on nie jest wart. W tej cenie jest duzo innych opcji interesujacych. Jak sie wlacza test mode ? i jak sie go wyłacza? Dogrzewanie silnika ok ale przeciez nie powinno sie przy tym dymic pozatym po pol godzinej jedzie w korkach to silnik napewno nie wymaga dogrzania. Cos jest nie halo ale nie wiem co - nawet jakby sie cos z obiegiem przycinalo plynu to nie dymilo by sie, to mi wyglada ze mam zwalony czujnik od plynu chlodzacego a te dymienie to zupelnie inny problem. Eh   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/#findComment-89248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 DPF - nie wierzę bo czemu dym spod maski a nie z rury wydechowej?dlatego sie pytam czy nie masz dogrzewania. zazwyczaj bylo montowane w nadkolu bodajze po stronie pasazera, z przodu...delikatnie to tylko trzy razy pyka - czasem to zamalo do zmienienia pasana autostradzie i plynnym ruchu do zaasygnalizowania zmiany w sam raz, gdy ruch wiekszy albo w korku to oczywiscie to zamalo... trzeba sie przyzwyczaic... Jak sie wlacza test mode ? i jak sie go wyłacza?poszukaj tematu "test mode" badz "tryb serwisowy" mojego autorstwaDogrzewanie silnika ok ale przeciez nie powinno sie przy tym dymic pozatym po pol godzinej jedzie w korkach to silnik napewno nie wymaga dogrzania.pod warunkiem ze nie ma usterki... lepiej sprawdzic czy go masz...moze byc rowniez jakas nieszczelnosc w ukl chlodzenia, spryskiwaczy, od klimy czy nie zatkany odplyw... jak cos bedzie kapalo no rozgrzane elementy tez bedze dawac taki efekt no i zczytaj bledy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/#findComment-89235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximus Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 a jak poznać czy mam te dogrzewanie- zresztą nie wierzę ze by dym się wówczas ulatniał zresztą dogrzewałby się na początku a nie po 40 minutowej jeździe. szkoda ze nie spojrzałem na spalanie podczas dymienia. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy podczas wypalania dpf dym ulatnia się tylko spod maski czy głównie z rury wdechowej - u mnie z rury nic sie nie wydobywało - na logikę powinno się raczej dymić z rury. Co do wycieków niczego mi nie ubywa- zresztą jak coś jest nieszczelnego to czemu tylko dwukrotnie ciekło a po zgaszeniu silnika i zapaleniu go problem znikną - to się kupy nie trzyma. Mam nadzieję że to dpf   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/#findComment-88981 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 no to musisz podjechac gdzie na kanal, podnosnik i looknac od spodu, moze masz jakas nieszczelnosc w wydechu. przy wypalaniu dpfu normalnie spaliny leca rura. wiec albo masz dogrzewanie albo cos ci cieknie i paruje od razu...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/#findComment-88951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximus Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Hm rura mowisz - ale znalalzem sporo postow w ktorych pisza ze im dymilo spod maski... to znaczy ze oni tez maja nieszczelnosc?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/#findComment-88925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 maximus, jak dla mnie, i jak piszesz ze to sie dzieje jak silnik zagrzany, to jakas nieszczelnosc, moze ci wybija plyn przez korek? ale wtedy byc nie mial stanu na maxa, tylko by ci ubywalo...znalalzem sporo postow w ktorych pisza ze im dymilo spod maskii co bylo wytlumaczeniem, rozwiazaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29127-bezsensoswy-komunikat-check-coolant-level-dym/#findComment-88918 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.