Skocz do zawartości

Bezsensoswy komunikat "check coolant level" / dym


Gość maximus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum . Od 2 tyg jestem posiadaczy ASTRY F kombi z 2006 1.9 150 km . I cuda mi sie dzieją. Co jakiś czas dostaje komunikat "check coolant level" - a ten level jest na maxa w zbiorniczku wyrónawczym ... Co dziwne 2 razy juz zaczeło mi się dymic spod maski po prawej stronie - nie potrafie powiedziec co (następnym razem sprubuje to zdiagnozować, w okolicach prawego lefrektora pomiędzy chłodnicą a silnikiem) i co najdziwniejsze jak wyłaczę silnik i zapalę ponownie to przestaje i jest znowu dobrze. Nie wiem o co chodzi. Jesli cos cieknie to powinno czegos ubywać, a wyłaczenie zapłonu i włączenie ponowne nie powinno tego niwelować. Dym jest biały, troche czuć jakby się kable topiły albo coś. I znowu skoro sie pali coś to dlaczego wyłączenie silnika to niweluje? Głupi jestem :( . Boję się że jakiś zawór od małego i dużego obiegu chłodziwa sie zacina i nie mam chlodzenia silnika - ale w tym radosnym modelu nie ma czujnika temoperatury silnika. Silnik rpacuje równo, przyspiesza jak głupi, słowem te dymienie i ten komunikat mnie niepokoją - być może to dwa odzielne problemy. Nie jest tak że jak mi się wyświetli komunikat to za chwilę będzie się dymiło.

Odzielna sprawa to że czasem nie wyłącza mi się kontyrolka IDS+ co onzacza usterke a czesem wszystko jest ok. Czego to może być przyczyna?

Za sugestie porady będę bardzo zobowiązany. Może ktoś zna mechanika sprawdoznego który się zna na rzeczy a nie tak jak w ASO wymienia mi pół samochodu i wystawią rachunek na 5 patoli.

 

Pozdrawiam serdecznie

M.Z.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezsensoswy

a co to znaczy? :(

Witam, jestem nowy na forum

witaj,

milo ze profil pieknie uzupelniony, tak dla informacji -do witania mamy odpowiedni dzial, wiec jesli masz ochote to tam zapraszam

I cuda mi sie dzieją.

takie cudaczne auto kupiles... :(

a ten level jest na maxa w zbiorniczku wyrónawczym

czasem tak jest... z czujnikiem... jesli jestes pewien poziomu to raczej czujnik, tylko co znaczy dla ciebie wlasciwy poziom na maxa?

Co dziwne 2 razy juz zaczeło mi się dymic spod maski po prawej stronie - nie potrafie powiedziec co (następnym razem sprubuje to zdiagnozować, w okolicach prawego lefrektora pomiędzy chłodnicą a silnikiem) i co najdziwniejsze jak wyłaczę silnik i zapalę ponownie to przestaje i jest znowu dobrze.

a nie masz ogrzewania postojowego?

zacznij od zczytania bledow - na forum znajdziesz opis (mozesz szukac z moim nickiem) - metoda gaz hamulec

poza tym poczytaj o dpf i test mode, to ci sie przyda na poczatek...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh przy pierwszym poscie przegladarka mi się zbiesiła wiec napisałęm ponownie - ergo dwa takie same tematy są. DPF to nie jest - to ponoć trwa do 15 minut, jakieś falowania obrotów, smród ale raczej z rury a nie spod maski. Zreszta troszke za często by się wypalał. na maksa mam na myśli do poziomu max w zbiorniczku wyrównawczym

Co masz na myśli ogrzewnaie postojowe czego?

Samochód cudaczny - fakt braku czujnika temperatury silnika to skandal w samochodzie ktory z takim wyposażeniem jak ma mój kosztuje 100 tys nowy.

Wciąż cięzko mi się przyzwyczaić do kierunkowskazów... a wycieraczki - włączenie lub wyłączenie czujnika deszczu i w ogóle trybów to dla mnie niezła zagadka...:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta troszke za często by się wypalał.

jak go gasisz to sie nie wypala do konca i znow inicjuje...

upewnij sie ze to nie wypalanie

Co masz na myśli ogrzewnaie postojowe czego?

to zalezy jakie... generalnie podgrzewa/dogrzewa silnik w niskie temperatury...

fakt braku czujnika temperatury silnika to skandal w samochodzie ktory z takim wyposażeniem jak ma mój kosztuje 100 tys nowy.

kupiles nowy? :lol: dlatego napisalem ci zebys poczytal o test mode... (tryb serwisowy)

Wciąż cięzko mi się przyzwyczaić do kierunkowskazów...

jak dla mnie super, i zaluje ze w insignii od tego odeszli... to jest bardzo DOBRY patent...

włączenie lub wyłączenie czujnika deszczu i w ogóle trybów to dla mnie niezła zagadka...:lol:

jak to z sensorem - nie dogodzisz nikomu ale ja za bardzo nie narzekam... i IMHO jest lepsze niz same czasowe...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF - nie wierzę bo czemu dym spod maski a nie z rury wydechowej? Co do kierunkowskazów - ma to pewnie plusy ale na razie efekt jest taki ze jak dam delikatnie to tylko trzy razy pyka - czasem to zamalo do zmienienia pasa - jak za bardzo to musze potem kontrowac w druga strone. Nie kupilem nowego :lol: - z calym szacunkiem do tego samochodu uwazam ze 100 tys to on nie jest wart. W tej cenie jest duzo innych opcji interesujacych. Jak sie wlacza test mode ? i jak sie go wyłacza?

Dogrzewanie silnika ok ale przeciez nie powinno sie przy tym dymic pozatym po pol godzinej jedzie w korkach to silnik napewno nie wymaga dogrzania. Cos jest nie halo ale nie wiem co - nawet jakby sie cos z obiegiem przycinalo plynu to nie dymilo by sie, to mi wyglada ze mam zwalony czujnik od plynu chlodzacego a te dymienie to zupelnie inny problem.

Eh

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF - nie wierzę bo czemu dym spod maski a nie z rury wydechowej?

dlatego sie pytam czy nie masz dogrzewania. zazwyczaj bylo montowane w nadkolu bodajze po stronie pasazera, z przodu...

delikatnie to tylko trzy razy pyka - czasem to zamalo do zmienienia pasa

na autostradzie i plynnym ruchu do zaasygnalizowania zmiany w sam raz, gdy ruch wiekszy albo w korku to oczywiscie to zamalo... trzeba sie przyzwyczaic...

Jak sie wlacza test mode ? i jak sie go wyłacza?

poszukaj tematu "test mode" badz "tryb serwisowy" mojego autorstwa

Dogrzewanie silnika ok ale przeciez nie powinno sie przy tym dymic pozatym po pol godzinej jedzie w korkach to silnik napewno nie wymaga dogrzania.

pod warunkiem ze nie ma usterki... lepiej sprawdzic czy go masz...

moze byc rowniez jakas nieszczelnosc w ukl chlodzenia, spryskiwaczy, od klimy czy nie zatkany odplyw... jak cos bedzie kapalo no rozgrzane elementy tez bedze dawac taki efekt

no i zczytaj bledy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak poznać czy mam te dogrzewanie- zresztą nie wierzę ze by dym się wówczas ulatniał zresztą dogrzewałby się na początku a nie po 40 minutowej jeździe. szkoda ze nie spojrzałem na spalanie podczas dymienia. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy podczas wypalania dpf dym ulatnia się tylko spod maski czy głównie z rury wdechowej - u mnie z rury nic sie nie wydobywało - na logikę powinno się raczej dymić z rury. Co do wycieków niczego mi nie ubywa- zresztą jak coś jest nieszczelnego to czemu tylko dwukrotnie ciekło a po zgaszeniu silnika i zapaleniu go problem znikną - to się kupy nie trzyma. Mam nadzieję że to dpf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to musisz podjechac gdzie na kanal, podnosnik i looknac od spodu, moze masz jakas nieszczelnosc w wydechu.

przy wypalaniu dpfu normalnie spaliny leca rura. wiec albo masz dogrzewanie albo cos ci cieknie i paruje od razu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm rura mowisz - ale znalalzem sporo postow w ktorych pisza ze im dymilo spod maski... to znaczy ze oni tez maja nieszczelnosc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maximus, jak dla mnie, i jak piszesz ze to sie dzieje jak silnik zagrzany, to jakas nieszczelnosc, moze ci wybija plyn przez korek? ale wtedy byc nie mial stanu na maxa, tylko by ci ubywalo...

znalalzem sporo postow w ktorych pisza ze im dymilo spod maski

i co bylo wytlumaczeniem, rozwiazaniem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności