Skocz do zawartości

Pytanie o remont silnika


Gość grzesiek815

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzesiek815

Mam pytanie dotyczące astry 2.0 8V C20NE 1992 rok

Czy można wymienić pierścienie ewentualnie panewki na wale bez ruszania góry silnika czyli bez sciągania głowicy tylko od spodu silnika

Niedawno robiłem głowice i nie chce jej ruszać

I jaki jest przykładowy koszt takiej operacji

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można wymienić pierścienie ewentualnie panewki na wale bez ruszania góry silnika czyli bez sciągania głowicy tylko od spodu silnika

tak

 

I jaki jest przykładowy koszt takiej operacji

przykładowy koszt zależy od:

1. klasy zakładu wykonującego usługę

2. regionu kraju

3. klasy zakupionych części

4. stanu wału korbowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos, a da się wyciągnąć/przeszlifować cylindry bez ruszania głowicy? moim zdaniem wymiana pierscieni bez ruszania cylindrów jest bezcelowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da się wyciągnąć/przeszlifować cylindry bez ruszania głowicy?

nie

 

moim zdaniem wymiana pierscieni bez ruszania cylindrów jest bezcelowa.

nieprawda

pierścień jest miększy od cylindra i to on w pierwszej kolejności się zużywa

auto bierze olej i wymiana pierścieni w wielu przypadkach uzdrawia sytuację na kilkadziesiąt tysięcy km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma tzw. progów na cylindrze, można śmiało wymienić same pierścienie. Wymiana samych panewek bez szlifu wału jest praktycznie bezcelowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ArKos, a jezeli jest nie wielki prog na cylindrze wyczuwalny palcem to co najlepiej zrobic szlifowac czy wystarczy wymienic pierscienie?

 

I o ile moze byc wiekszy cylinder w granicach normy żeby wystarczyło zmienic tylko pierscienie i nie szlifowac cylindra?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szlif zostaje jedynie

i tłoki z pierścieniami na I nadwymiar jeżeli się zmieszczą, bo może być tak, że od razu II nadwymiar trzeba dać

tyle że w takim wypadku silnik powinien żreć olej jak głupi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie wiem czy brał olej bo ja ten silnik kupiłem i po rozebraniu zastałem taka niespodzianke

 

w takim wypadku może zatulejowac http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif bo podobno nadwymiarowe tłoki i pierścienie sporo kosztują

 

podziekowac za info

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno nadwymiarowe tłoki i pierścienie sporo kosztują

niepraaaaaaaawda

do c20ne tłoki na I nadwymiar widziałem na allegro po 54zł sztuka

do 1,4 na pewno nie bedzie drożej

 

w takim wypadku może zatulejowac http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif

zdecydowanie tak

 

ALE

 

ja na twoim miejscu kupiłbym dół silnika

sam osobiscie sprzedałem ze 4 silniki wiekowe, ale w igła stanie... po cenie złomu da sie kupić czyli za 300-400zł masz naprawde zdrowy dół

polatasz na nim sporo, i na pewno:

1. mniej roboty ze wszystkim

2. mniejsze koszta

 

szkoda że teraz masz jajo, bo nie dalej jak w grudniu poszedł mi praktycznie cały c14nz - tylko głowicy brakowało i był igła

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki za radę akurat trafił się dół i wziołem go

 

Wcześnie nie pisalem ale teraz mam 1.4 włożony a ten kupiony to c20ne myśle go wcisnąc brakuje mi tylko przepływki i listwy wtryskowej

 

a czy może kolega ma jakieś części ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności