Skocz do zawartości
tszy

Palące się kontrolki, niedziałające zegary

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kolejny już temat dot. niedziałających zegarów + zapalone kontrolki (ładowanie + tc). Podczas jazdy nie wiadomo z jakich przyczyn się zapalają i gasną zegary. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wszystko wraca do normy. Jeśli zgaszę silnikpodczas w/w stanu mam problem z odpaleniem samochodu. Dodatkowo po zczytaniu błędów (gaz+hamulec) wyskakują jak poniżej:

2108, 2107, 2104, 1616, 1615

Wiem, że są one związane z brakiem połączenia ECU z CAN i w związku z tym mam pytanko. Czy może to świadczć o padniętym sterowniku silnika?

Proszę o pomoc bo borykam się z tym problemem od września 2009 i nikt nie może wystawić prawidłowej diagnozy.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam to samo w merivie 1,8 2004 rok gasna zegary swieci sie ladowanie i esp co to moze byc po wylaczeniu auta jest problem odpalenia auta. prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego masz ten sam problem co miałem z kolegą w naszych Mariviach. W moim przypadku silnik z18xe, kolegi z16xe. Dwa samochody ten sam problem zapalająca się kontrolka ładowanie następnie zapalała się kontrolka TC i aby było śmiesznie i wesoło zegary spadały na zero. Diagnoza brak komunikacji CAN. Ilu mechaników oglądało nasze samochody to zbraknie palców do liczenie. Aż udało się trafić na dobrego fachowca w ASO Opla Swarzędz. Winny całemu zamieszaniu był sterownik zwany popularnie komputerem. Odpukać ja sterownik wymieniłem w ubiegłej zimy w lutym/marcu. Do dnia dzisiejszego jest wszystko ok.

Jedyna moja rada i sugestia szukaj mądrego mechanika a dokładniej elektronika samochodowego. W naszych samochodach proponowali nam wymianę alternatora, modułu ABS i sto innych propozycji. Wiem że kolega z Forum "tyszy" wpakował więcej kasy ja wymieniłem sterownik centralny i jest ok.

 

p.s Ruszanie przewodami i suszenie wiązki przewodów biegnących w podszybiu od strony kierowcy to tylko czysty przypadek nam też raz odpalił samochód.

 

pozdrawiam maciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest pierwsza diagnoza szyna can mechanik stwierdzil ze jest to usterka elektryczna wystepujaca we wspolczesnych samochodach auto ma byc gotowe w przyszlym tygodniu. juz kilka razy to robil albo wilgoc albo zasniedziale styki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak długo będziesz jeździł. Oby to było to, ale nie sądzę. Ja obstawiam sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam auto naprawione dzisiaj dostalem wiadomosc ze we wtorek usunieto usterke i do dzisiaj sprawdzano codziennie auto czy usterka wystapi mechanik jeszcze jutro pojezdzi jak bedzie wszystko ok to auto do odbioru. mechanik osuszyl instalacje i oczyscil wszystkie polaczenia zwiazane z komunikacja can po tym zabiegu kontrolki zgasly, jak mu oddalem do naprawy kontrolki swiecily a on przestawial ja dwa razy przed naprawa i raz swiecily ale odpalila za drugim razem byl problem z odpaleniem ale po dluzszym czasie odpalila. jak twierdzi po przeczyszczeniu znow odpala za pierwszym razem i podczas jazdy wszystko dziala jak dlogo zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego życzę Tobie aby samochód spisywał się super. Już wcześniej pisałem o tym problemie i kolega tszy też. Mieliśmy ten sam problem co w twoim przypadku. Może akurat w twoim wystarczy wysuszyć instalację. To że kontrolki zgasły to czysta loteria. Mi osobiście samochód wysiadł ponad 140 km od miejsca zamieszkania (palące się kontrolki ładowane + TC) Stargałem merivę na lawecie do garażu. Następnego dnia odpala jak niby nic i normalnie jeździ przez 2 tygodnie. Co do świecących kontrolek to można usunąć błędy ze sterownika i jest cacy. Czyściutka deska bez zbędnych kontrolek zapalonych.

Mogę się mylić... jedynie co to uważaj na kasę wyciąganą na naprawy i diagnozy mechaników Ten problem to jak studnia bez dna. Mi proponowali wymianę sterownika ABS, Alternatora, Zegarów i innych podzespołów.

 

pozdrawiam macdeth81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety w niedziele przy odbiorze auta usterka powróciła. Jak na razie mechanik nie przyjmuje do wiadomosci ze moze byc padniety sterownik i szuka cos innego narazie za ta naprawe nie wzial pieniedzy bo jak twierdzi nic nie naprawil. O dzlszych losach merivy bede informowal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kolego jak chcesz to brnij dalej i nie słuchaj się kolegów którzy mieli ten sam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.