Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Przepraszam, że odkopuję, ale nie mam czasu przeglądać wszystkich tematów o wybierakach. Wiem że właśnie mam "wyrobiony" owy bolec/tuleję, a objawy to dziwne położenie lewarka w pozycji biegu jałowego oraz zanik 5ego biegu. Pytanie moje brzmi ile wyniesie koszt wymiany wraz z niezbędną tuleją... Powiedzmy że będzie to serwis autoryzowany Opla.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/295-problem-biegi-astra-f/page/2/#findComment-156705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 daruj sobie serwis, bo cię obedrą ze skóry na allegro albo zestaw naprawczy można dostać, albo sie zrujnować na pare groszy i kupić nowe - mi wytrzymało kuuuuuupę czasu http://moto.allegro.pl/item651128334_mechanizm_zmiany_biegow_lanos_nexia_espero_nubira.html zrobisz nie tylko tulejkę ale powumieniasz to, co ma wpływ na pozycjonowanie lewarka i precyzję wbijania biegów wymienić możesz sam - to naprawdę jest proste   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/295-problem-biegi-astra-f/page/2/#findComment-156677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 A jest tu na forum gdzieś wrzucony tutorial z przebiegu wymiany... Bo ta cała część wchodzi chyba pod dekielek z góry o ile się nie mylę...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/295-problem-biegi-astra-f/page/2/#findComment-156675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 mylisz się to jest na wierzchu obok dekielka kluczem 13 luzujesz część rurki biegnącej z kabiny od lewarka biegów zwolnisz tym samym radełkowaną część wybieraka (nazywają go też pająkiem) jest to zamocowane do łapy skrzyni pokażę ci foto mojego - coprawda z kadeta ale analogicznie zbudowane, analogicznie działa, a jako zetsaw naprawczy posłużył mi mechanizm z corsy wszystkie elementy ruchome posmaruj odrobiną smaru grafitowego - to taki jak w przegubach jest odporny na temperaturę (na mrozie nie stawia oporu) i raczej ciężko go woda wypłukuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/295-problem-biegi-astra-f/page/2/#findComment-156668 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 No ale z tego ca ja tu widzę, to miałeś wszystko wyciągnięte z komory... Oblookam raz jeszcze jak to z góry wygląda i co najważniejsze czy będę miał jak łapkę włożyć i zamieszać nią troszkę... BTW czeka mnie wymiana rozrządu, więc może zlecę to swojemu zaufanemu mechanikowi... Zapytam najpierw ile weźmie za usunięcie usterki i wówczas podejmę decyzję czy zrobi to on, czy też ja... Za info serdecznie dziękuję, no i za ciekawą pomoc dydaktyczną. Pozdro.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/295-problem-biegi-astra-f/page/2/#findComment-156667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 jak zerkniesz do komory silnika, to zobaczysz te badziewia nad skrzynią biegów (pod serwem hamulca) miejsca jest spoooooooro - ja mam ogromne łapska ale spokojnie sie mieszczę i bez problemu daję radę się tam obracać mi wymiana pająka zajmuje ok. 15-20 minut, niech tobie zajmie godzinę... ze 2 piwka dla towarzystwa i do pracy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/295-problem-biegi-astra-f/page/2/#findComment-156658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Ale czy ten z allegro podejdzie na 100% do mojej F-ki... Bo nie chcę kupować czegoś co nie będzie pasowało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/295-problem-biegi-astra-f/page/2/#findComment-155008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 odgrzewam kotleta.. w mojej astrze F nie wchodzi dwójka przy redukcji z trójki. Z jedynki na dwójkę nawet ok. Jedni piszą aby się czepić mechanizmu koło lewarka inni że tego czegoś koło skrzyni... Co poradzicie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/295-problem-biegi-astra-f/page/2/#findComment-127851 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 najpierw zobacz czy nie masz luzu na lewarku dopiero po tym nurkujesz pod maskę, sprawdzasz aluminiowy trzpień i resztę pajączka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/295-problem-biegi-astra-f/page/2/#findComment-127674 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.