Gość Astra Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 witam:) z góry mowie ze użyłem szukajki i czytałem tam posty przez ponad 3h ale nadal nie wiem.. zauważam ze moja astra zaczyna coraz więcej palić (styl jazdy mi sie nie zmienił) w mieście 14l pociągło na 100km czyli to już za dużo wiem ze ten silnik nie jest ekonomiczny ale zazwyczaj w 10l sie zamykałem dodam ze odczuwam jakby opelek stopniowo zaczynał coraz więcej palić nie stalo sie to naraz jak wkręcam go na obroty czasem czuć jakby w pewnym momencie sie delikatnie zwiesił (chwyta muła na 1sek a potem normalnie kreci) mam poprawnie ustawiony rozrząd i naciąg paska tez jest ok świece nie wydaja sie okopcone ( maja 4 lata) kable wn tez maja 4 lata filtry i olej wymieniane w ubiegłym roku jesienią termostat pracuje dobrze po ok4-5km mam dogrzany silnik układ wydechowy szczelny wszystkie węże gumowe prowadzące do mono wtrysku szczelne przepustnica czysta wtryskiwacz sprawny( tzn leci mgiełka i nie cieknie) nie ubywa płynów (spalanie oleju ok 0.2l na 1000km czyli mieszczę sie w normie) komputer nie sypie błędami i teraz mam pytanie myślałem o sadzie lambda ze może daje cały czas wysoka mieszankę ale czy możliwość ze jak sonda by robila takie halo to nie palił by mi sie check? check działa na 100% bo odpiolem sondę i po 2 km zapaliła sie kontrolka(przy odpiętej sadzie auto sie szarpało) co do mojej sondy ma już ona 18 lat i mam takie przypuszczenie konkretnie sonda w moim przypadku może być już dosyć mocno okopcona i "przytkana" co w efekcie da opóźnienie reakcji a to może być powodem wysokiego spalania? patrzałem w google i widzę ze żeby samemu sprawdzić trzeba mieć oscyloskop a ja nie mam;/ czy to co myślę z ta sonda może być prawda i przyczyna?? i czy macie jakieś porady? moja sonda jest 1 pinowa. i czy może da sie ja sprawdzić multimetrem cyfrowym? niestety nie moglem odkrecic tej nondy bo skonczylo mi sie wd 40 a ona siedzi w kolektorze jak by byla przyspawana:) a nie chce jej zerwac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29556-zaczyna-coraz-wiecej-palic/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 moja sonda jest 1 pinowa. i czy może da sie ja sprawdzić multimetrem cyfrowym?tak, bo :drugi" pin to masa, wystarczy ze pomierzysz napiece pomiedzy pinem a karoseria...mozesz rowniez pomyslec o kat'cie, czy nie zapchany...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29556-zaczyna-coraz-wiecej-palic/#findComment-85467 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Astra Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 a czy przy zapchanym katalizatorze auto nie miałby mula? cały czas? przyspieszanie i dynamika jest ok z ta sonda to rozumiem ze odpinam wtyczkę lambdy nagrzewam silnik podpinam + w koniec kabelka od sondy a - przykładam w np kolektor i jakie tam powinny być skoki napięcia? dla tego opla? bo w googlejest duzo wersji podanych i może trochę na głupka wyjdę aleco tam:) mam taki multimetr http://nowyelektronik.pl/opisy/22650.jpg jak ustawie na 20 to dobrze odczytam?czy wybrac inny zakres nie jestem dobry z tego poza tym multimetrem sprawdzę tylko skoki i wartość ale nie sprawdzę z jakim opóźnieniem pracuje sonda?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29556-zaczyna-coraz-wiecej-palic/#findComment-85462 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 chwila. Jaki plus i minus przykladasz do kabelkow. Mam nadziej ze nie plus z aku... Masz nic nie odpinac tylko kabelek od miernika podlaczyc do tego od sondy a drugi od miernka do masy( karoserii auta). miernik ustawiasz na volty- na powiedzmy zakres do 20 V i tyle. odpalasz auto i sprawdzasz co pokazuje miernik na wolnych obr i na wcisnietym gazie troche i wiecej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29556-zaczyna-coraz-wiecej-palic/#findComment-85384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Astra Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 http://www.motobest.com.pl/allegro/delphi/sonda-lambda1pkt_002.jpg mam taka wtyczke przy sondzie czyli rozpina ja, i tam do scordka tej obudowy przypinam + tak?(tam wystaje taki jakby by bolec) - np do bloku silnika albo np kolektor? + i - oczywiscie przewody z multimetra bo jak nie rozepne tej wtyczki od lambdy to skad mam miec +? mam oskuwoac kabel?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29556-zaczyna-coraz-wiecej-palic/#findComment-85309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 no musisz sie wklowac... nie da sie na rozlaczonej wtyczce...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29556-zaczyna-coraz-wiecej-palic/#findComment-85303 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Astra Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam. Nie lubię nie zamykać swoich spraw wiec napisze jak sie skończyło Podłączyłem sie miernikiem jak Kolega wyżej mi napisał pomiar wyszedł i korzystając z tabelki z neta byl w normie ale nadal mnie denerwowało ile astra bierze z baku popytałem po ludziach okazało sie oscyloskop ma znajomy. z pomocą kolegi mechanika pomierzyliśmy i pomiar tez był ok ale kolega powiedział ze sonda pracuje z bardzo dużym opóźnieniem/ za wolno ok poczytałem google i tak jak myślałem pisze ze brudna zasyfiona sonda może tak działać a chceck sie nie zaświeci po długich próbach jakoś odkręciłem sonde... wd40 i zagrzany silnik i klepniecie jej z mlotka uwaga dla tych co będą odkręcać u siebie polecam nie kręcić kluczami na Chama bo sobie ukręcicie sonde w rurze kolektora:D wiec tak wykręciłem sonde, sama jakby sadza okopcone. stwierdziłem ze nie będę jej czyścił bo idealnie tego nie zorbie a pyzatym nie wiem czym i pewnie bym cos przy niej narobił pojechałem na szrot dostałem sondę w dobrym stanie(pisze na niej DENSO ty chyba firma?)/ tylko czarny nalot bez sadzy zamontowaliśmy i umówiłem sie z gościem ze jak będzie zla mogę oddać w domu z kumplem znów pomiar i wyszedł dobrze wahania napięcia od 0.21v do 0.98v tyle nam wyszło zasilanie na sondzie(przy okazji sprawdziliśmy) 0.49v przejechałem 200 km po mieście i astra pali tyle co kiedys 8.5l swoja droga nie wiedziałem ze od sondy tak moze skakac spalanie:O po wymianie ustapil tez objaw ze silnik czasem sie zadlawil dziękuje wszystkim za sugestie i pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29556-zaczyna-coraz-wiecej-palic/#findComment-84286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.