Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam ponownie skoro poprzedni wątek wymiany w Astrze F tarcz się komuś przydał to jeszcze do pełni szczęścia pozostała wymiana bębnów hamulcowych ze szczękami. To zaczynamy: Z naszego forum można zacytować: "Podkładamy pod koła kliny oczywiście nie te które będziemy odkręcać , popuszczamy śruby od kół, podnosimy auto lewarkiem, zdejmujemy koła (ręcznego nie zaciągamy) odkręcamy wkręty mocujące bęben, zdejmujemy bęben może być problem ze zdjęciem ponieważ może na bębnie być rant więc pukamy młotkiem ruszamy na boki żeby puścił czasem trzeba podważać dużym wkrętakiem, jak puści i zejdzie to zaczynamy od zdjęcia sprężyn dłuższej i krótszej, potem szczęki, cylinderek możemy owinąć miękkim drutem wkoło żeby tłoczki przypadkiem nie wypadły, wypinamy linkę ręcznego z uchwytu który jest przy szczęce. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Wpinamy linkę ręcznego, zakładamy nowe szczęki, najpierw sprężyna krótka potem długa i tu może być ciężko, musimy pomóc sobie śrubokrętem i użyć go jako dźwigni, wkładając jego końcówkę w dziurkę tą gdzie ma być sprężyna zakładamy na śrubokręt sprężynę i naciągamy aż sprężyna sama wskoczy do dziurki. Pamiętaj żeby obserwować i zapamiętywać co demontujesz i gdzie Tak jest mniej więcej w Astrze i w wielu innych autach które miałem. Nie sądzę by w Corsie były wielkie różnice" i "Ja własnie wymieniałem i podpowiem jeszcze coś z corsy B ( może w C jest podobnie): -aby łatwiej było zdjąć bęben popuścić maksymalnie linkę ręcznego ( w corsie B pod samochodem nad osią). - najtrudniej jest założyć sprężynki przytrzymujące szczęki - przed założeniem nowych szczek popuścić samo regulator, po założeniu bębna nacisnąć nożny i aby szybciej wykasować luzy teraz można trochę wykręcić samoregulator, zostawiając tylko tyle luzu, aby dało sie bez oporów założyć bęben. " Więc po teorii przechodzimy do praktyki Do np Asty z 94 występują dwie możliwe opcje. Bębny 200 mm średnicy (mierzone od wewnątrz) lub 230. Te 200 to koszt trzydziestu paru złotych więc czasami lepiej wymienić te 230 są prawie drugie tyle droższe! Jakie mamy to przekonamy się jak je ściągniemy. I szerokość okładzin bo szczęki występują 42mm jak i 45mm. Więc na pomiar należy próbnie ściągnąć bęben. 1. Odkręcamy koło i śrubkę (ta akurat ma zazwyczaj sucho od środka więc nie koroduje od środka) po ściągnięciu bębna ściągamy górną sprężynę Do tego przydatne będą dwa rodzaje kombinerek z grubą i cienką szczęką Zdejmujemy następnie sprężynki stabilizujące przekręcając trzpienie o 90 stopni (nie sugerujcie się zdjęciem bo te akurat wyciągałem c.d.n.). I dopiero teraz możemy ściągnąć dolną sprężynkę Teraz zdejmujemy analogicznie prawą szczękę, tylko dobrze że zdjęcia były robione wcześniej. Należy zwrócić uwagę na blaszkę jak i widełki poprzecznego rozpieracza Wyjmujemy szczękę i zawias z hamulca ręcznego Składamy w odwrotnej kolejności patrząc aby regulator luzu był taki. Dodam że należy go skręcić do tego stopnia aby bęben wszedł na styk. Bo inaczej jest luz na ręcznym. Blaszka od wewnątrz (tu jest źle założona, na zdjęciu wyżej widać prawidłowo) forma zapadki daje możliwość rozkręcania nie skręcania z blaszką więc proponuje skręcić przed montażem lewej szczęki. Wszystko poszło jak ulał.... a tu nagle coś dziwnego! bęben nie chce wejść! W żaden sposób więc porównuje parę i co? : no to normalnie inaczej: No z jakie strony by nie patrzeć blacha źle wytłoczona w kole różnica 1cm! I jak to ma wejść? Poszedłem do sklepu z paragonem i towarem. Gość był w delikatnym szoku za dopłatą 15zł wymienił mi na lepsze jakościowo normalnie tłoczone. Te felerne były po 35 zł za komplet (taka hurtowania). Sam osobiście myślę że było to Chińskie badziewie! Po wymianie wszystko w najlepszym porządku! P.S.Niniejszy opis można publikować gdzie się che. Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29727-wymiana-szcz%C4%99k-hamulcowych-w-astrze/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Dodam tylko że jeśli nie można zdjąć bębnów to z tyłu są gumowe zaślepki Należy je wyjąć i ścisnąć szczęki jak na zdjęciu Oczywiście ręczny trzeba popuścić   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29727-wymiana-szcz%C4%99k-hamulcowych-w-astrze/#findComment-63338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ragged13 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Witam, Przegladalem ten poradnik i nasuwa mi sie pytanie: "Blaszka od wewnątrz (tu jest źle założona, na zdjęciu wyżej widać prawidłowo)" Co jest z nia nie tak? u mnie jest dokladnie tak samo umieszczone. Nie widze roznicy miedzy tymi zdjeciami. Prosze o wskazowki?   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29727-wymiana-szcz%C4%99k-hamulcowych-w-astrze/#findComment-13410 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Nakretka na samoregulatorze, obok na nim jest blaszka. I na tym zdjęciu widać, że przeszkadza. 2 zdjęcia wyżej jest prawidłowo.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29727-wymiana-szcz%C4%99k-hamulcowych-w-astrze/#findComment-13240 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabians Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Co tu można jeszcze dodać to to aby zwrócić uwagę na wsunięcie rozpieraka w gniazdo. Zdjęcie już zamontowanego i od tyłu jak ma być oraz prawidłowo zamontowany samo regulator, kliknij aby powiększyć   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29727-wymiana-szcz%C4%99k-hamulcowych-w-astrze/#findComment-454039 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi