Skocz do zawartości

Wymiana szczęk hamulcowych w Astrze


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie skoro poprzedni wątek wymiany w Astrze F tarcz się komuś przydał to jeszcze do pełni szczęścia pozostała wymiana bębnów hamulcowych ze szczękami.

To zaczynamy:

Z naszego forum można zacytować:

 

"Podkładamy pod koła kliny oczywiście nie te które będziemy odkręcać , popuszczamy śruby od kół, podnosimy auto lewarkiem, zdejmujemy koła (ręcznego nie zaciągamy) odkręcamy wkręty mocujące bęben, zdejmujemy bęben może być problem ze zdjęciem ponieważ może na bębnie być rant więc pukamy młotkiem ruszamy na boki żeby puścił czasem trzeba podważać dużym wkrętakiem, jak puści i zejdzie to zaczynamy od zdjęcia sprężyn dłuższej i krótszej, potem szczęki, cylinderek możemy owinąć miękkim drutem wkoło żeby tłoczki przypadkiem nie wypadły, wypinamy linkę ręcznego z uchwytu który jest przy szczęce. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Wpinamy linkę ręcznego, zakładamy nowe szczęki, najpierw sprężyna krótka potem długa i tu może być ciężko, musimy pomóc sobie śrubokrętem i użyć go jako dźwigni, wkładając jego końcówkę w dziurkę tą gdzie ma być sprężyna zakładamy na śrubokręt sprężynę i naciągamy aż sprężyna sama wskoczy do dziurki. Pamiętaj żeby obserwować i zapamiętywać co demontujesz i gdzie :( Tak jest mniej więcej w Astrze i w wielu innych autach które miałem. Nie sądzę by w Corsie były wielkie różnice"

 

i

 

"Ja własnie wymieniałem i podpowiem jeszcze coś z corsy B ( może w C jest podobnie):

-aby łatwiej było zdjąć bęben popuścić maksymalnie linkę ręcznego ( w corsie B pod samochodem nad osią).

- najtrudniej jest założyć sprężynki przytrzymujące szczęki

- przed założeniem nowych szczek popuścić samo regulator, po założeniu bębna nacisnąć nożny i aby szybciej wykasować luzy teraz można trochę wykręcić samoregulator, zostawiając tylko tyle luzu, aby dało sie bez oporów założyć bęben. "

 

 

Więc po teorii przechodzimy do praktyki

Do np Asty z 94 występują dwie możliwe opcje. Bębny 200 mm średnicy (mierzone od wewnątrz) lub 230. Te 200 to koszt trzydziestu paru złotych więc czasami lepiej wymienić te 230 są prawie drugie tyle droższe! Jakie mamy to przekonamy się jak je ściągniemy. I szerokość okładzin bo szczęki występują 42mm jak i 45mm. Więc na pomiar należy próbnie ściągnąć bęben.

1. Odkręcamy koło i śrubkę (ta akurat ma zazwyczaj sucho od środka więc nie koroduje od środka)

Dołączona grafika

po ściągnięciu bębna ściągamy górną sprężynę

Dołączona grafika

Do tego przydatne będą dwa rodzaje kombinerek z grubą i cienką szczęką

Dołączona grafika

Zdejmujemy następnie sprężynki stabilizujące przekręcając trzpienie o 90 stopni (nie sugerujcie się zdjęciem bo te akurat wyciągałem c.d.n.).

Dołączona grafika

I dopiero teraz możemy ściągnąć dolną sprężynkę

Dołączona grafika

Teraz zdejmujemy analogicznie prawą szczękę, tylko dobrze że zdjęcia były robione wcześniej. Należy zwrócić uwagę na blaszkę jak i widełki poprzecznego rozpieracza

Dołączona grafika

Wyjmujemy szczękę i zawias z hamulca ręcznego

Dołączona grafika

Składamy w odwrotnej kolejności patrząc aby regulator luzu był taki. Dodam że należy go skręcić do tego stopnia aby bęben wszedł na styk. Bo inaczej jest luz na ręcznym. Blaszka od wewnątrz (tu jest źle założona, na zdjęciu wyżej widać prawidłowo) forma zapadki daje możliwość rozkręcania nie skręcania z blaszką więc proponuje skręcić przed montażem lewej szczęki.

Dołączona grafika

Wszystko poszło jak ulał.... a tu nagle coś dziwnego! bęben nie chce wejść! W żaden sposób więc porównuje parę i co? :mrgreen: :

Dołączona grafika

no to normalnie inaczej:

Dołączona grafika

5d2da0b3ebff757emed.jpg

5d2da0b3ebff757emed.jpg

 

No z jakie strony by nie patrzeć blacha źle wytłoczona w kole różnica 1cm! I jak to ma wejść? Poszedłem do sklepu z paragonem i towarem. Gość był w delikatnym szoku za dopłatą 15zł wymienił mi na lepsze jakościowo normalnie tłoczone. Te felerne były po 35 zł za komplet (taka hurtowania). Sam osobiście myślę że było to Chińskie badziewie! Po wymianie wszystko w najlepszym porządku!

 

P.S.Niniejszy opis można publikować gdzie się che. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość andrzej_m55

Dodam tylko że jeśli nie można zdjąć bębnów to z tyłu są gumowe zaślepki

Należy je wyjąć i ścisnąć szczęki jak na zdjęciu

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Oczywiście ręczny trzeba popuścić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

 

Przegladalem ten poradnik i nasuwa mi sie pytanie:

 

"Blaszka od wewnątrz (tu jest źle założona, na zdjęciu wyżej widać prawidłowo)"

 

Co jest z nia nie tak? u mnie jest dokladnie tak samo umieszczone.

 

Nie widze roznicy miedzy tymi zdjeciami.

 

Prosze o wskazowki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Co tu można jeszcze dodać to to aby zwrócić uwagę na wsunięcie rozpieraka w gniazdo. Zdjęcie już zamontowanego i od tyłu jak ma być oraz prawidłowo zamontowany samo regulator, kliknij aby powiększyć

 

2543a7208259405.jpg 4777b6208259427.jpg 062e25208259451.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności