Skocz do zawartości

Silnik seh lepszy od ne czy nie?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie proszę o poradę osoby które maja lub miały taki silnik. Musze kupic silnik ne ale znajomy namawia mnie na włożenie seha,ze niby bardziej sie opłaca poniewaz jest mocniejszy i akurat ma w bdb stanie. Pytałem w sklepie z częściami i nie słyszeli o takim silniku:(. Jak wygląda sprawa z zakupem czesci do takiego silnika? Nie chciałbym kupic a pozniej sie martwić ze nie moge dostać jakiejś czesci do rozrządu lub czegoś innego albo ceny czesci będą kosmiczne:(. Jest w ogole sens zakładania takiego silnika? Niby ma on 129 koni ale czy jest to aż tak odczuwalne i jego żywotność jest porównywalna z ne czy moze lepsza lub gorsza? Wiadomo ze taki silnik jest prawie 2razy droższy niż ne więc czy warto zainwestować? Wiem ze trzeba troche instalację przerobić ale to juz najmniejszy problem..chyba..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20SEH od c20ne różni się:

- wałkiem rozrządu

- tłokami(wyższy stopień kompresji)

- ECU i wiązką(brak lambdy i z racji tego są dodatkowe 2 przewody, jeden do przepływki, drugi do masy)

 

Reszta w sehu jest praktycznie ta sama.

Żywotność tego silnik jest praktycznie ta sama.

Jeśli masz możliwość to warto założyć seh'a zamiast NE. To jest niby 15KM więcej i 10NM, ale na drodze wygląda to znacznie lepiej. Wystarczy porównać wykresy momentu obu tych silników. c20ne ma maks moment przy 2800obr i ma on wartość 170NM, a później powoli opada. W sehu do 2800 mamy dokładnie to samo co w ne, ale później moment rośnie do 180NM przy 4600obr

 

Wiadomo ze taki silnik jest prawie 2razy droższy niż ne więc czy warto zainwestować?

To zależy ile kolega chce za ten motor i co za tą cenę dostajesz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik,komputer, wiązka ktora jest juz niby tak przerobiona ze tylko ja podłączam bez przeróbek i lutowania, przepływka z czujnikami. Ogólnie silnik bez kolektorów ale z wiązka i cala elektryka do podłączenia. Ciśnienie ma niecałe 13 bar czyli 12,8 jakos. Cena za to 1000zł. Silnik mial podobno robiony kapitalny remont. Zalany półsyntetykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mial podobno robiony kapitalny remont.

Pytanie tylko kiedy

 

Ciśnienie ma niecałe 13 bar czyli 12,8 jakos.

Dobre, tym bardziej jak trzyma po równo na każdym garze.

Cena za to 1000zł

Trochę dużo, jeśli to tylko za te graty, chyba, że remont był robiony stosunkowo niedawno.

 

A patrzyłeś na kostki w komputerach? Jeśli seh ma 2 rzędy pinów, to potrzebujesz jeszcze przepustnicę z czujnikiem położenia, bo jest inna niż w u ciebie(w calibrze c20ne ma 3 rzędy pinów i inny czujnik położenia przepustnicy)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie jest 12.8 12.9 więc duzo sie nie różni. Daje cala potrzebna elektryke czyli przepływomierz i przepustnice z czujnikiem tez.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie chce xe dlatego pytam o 8v. Wiadomo ze ne tez można kupic za 200zł tylko w jakim stanie. Wydaje mi sie ze przeważnie cena odpowiada tez temu jaki jest stan.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie chce xe dlatego pytam o 8v.

Nie wiesz co tracisz i dopóki nie przewieziesz się XE to się nie przekonasz :beer:

 

Do 3tys. xe i ne zachowują się tak samo, powyżej 3 tyś xe zaczyna gnieść w fotel, a ne się kończy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego trzeba podnieść moc w ne lub w sehu żeby też wgniatało w fotel. Plany już są konkretne tylko silnika brak.

 

Jak wygląda sprawa części do seha? Pytałem w jednym sklepie to byli zdziwieni że w ogóle są takie silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności