Skocz do zawartości

Bębny hamulcowe - nie pasują, a powinny.


Gość Urgal 2topory

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Urgal 2topory

Witam.

Pomijając zbędną historie przejdę od razu do sedna sprawy. Wymieniłem bez problemu cylinderek i szczękę pozostała założyć nowy bęben i tutaj pojawił się problem gdyż nowy bęben nie pasuje. Niby wymiary te co miały być, z zewnątrz wygląda identycznie jak stary, ale otwór jest dużo większy. Łożysko po przełożeniu ma masę luzu. Zamieszczam zdjęcia. Po lewej nowy bęben, po prawej stary. Czy tam jakąś tulejkę jeszcze trzeba czy to są po prostu złe bębny?

Dołączona grafika

NOWY . . . . . . . . . . STARY

Dołączona grafika . Dołączona grafika

NOWY . . . . . . . . . . STARY

Dołączona grafika . Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gościu nie mów tylko, że bez bieżni chciałeś to łożysko montować :drunk:

bo została ona w starym bębnie,

a sprężynka z uszczelniacza została dodatkowo na łożysku.

 

Poza tym wszystkim łożyska wypadałoby założyć nowe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Urgal 2topory

Gościu nie mów tylko, że bez bieżni chciałeś to łożysko montować :drunk:

bo została ona w starym bębnie,

No i chyba właśnie o to mi chodziło gdy pytałem się o "tulejkę" :drunk: Tylko teraz pytanie jak to cholerstwo wybić z bębna. Czy tam gdzieś jest jakiś zatrzask, śrubka czy coś w tym stylu? Po dobroci ta bieżnia nie wyjdzie, próbowałem.

 

a sprężynka z uszczelniacza została dodatkowo na łożysku.

Faktycznie :drunk: Dopiero teraz zwróciłem uwagę.

 

Poza tym wszystkim łożyska wypadałoby założyć nowe

Nie sposób się nie zgodzić, ale wolałbym dołożyć do mojego krążownika jak najmniej. Jak na razie rachunek wyniósł 77 funtów za bębny szczęki i cylinderki. Nowe łożyska to kolejne Ł20 :drunk: Poza tym wg mechanika który oglądał te hamulce łożyska są ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech ci przyślą z Polski :drunk: , u nas łożyska 20 ale PLN.

Z tego powodu wymianę bębnów robi się razem z łożyskami, tak jak pasek rozrządu razem z rolkami. Na łożysku zużycia raczej nie zobaczysz, zużyte łożysko słychać. Bieżnia łożyska siedzi na wcisk. Wybić można młotkiem ale do nowego bębna powinno się wciskać prasą bo można wbić krzywo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak

W celu wymiany łożysk (ich bieżni) w bębnie zrobione są dwa nacięcia, a czasami więcej

tu zaznaczone jest częściowo widoczne

Dołączona grafika

przy użyciu jakiegoś cienkiego wybijaka i wybijając od drogiej strony

można usunąć bieżnię z bębna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Urgal 2topory

Dzięki wielki DAROMV6 za pomoc (stosowny guzik kliknąłem :D. Bieżnie wybiłem a później wbiłem do nowych bębnów (młotkiem niestety). Poszło całkiem szybko. Hamulce tylne w końcu działają tak jak powinny ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności