Skocz do zawartości

kierunkowskaz a kontrolka ciśnienia oleju


Gość sledzik1102

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sledzik1102

Witam,

Koledzy mam problem, wracając wczoraj z trasy (ok 130km) na ostatnich 30 km pojawił mi się problem z lewym kierunkowskazem, gdy włączałem lewy kierunkowskaz to na desce rozdzielczej mrygało dwa razy szybciej niż normalnie( gdy prawy kierunek to wszystko było OK) więc pomyślałem sobie że spaliła się żarówka, dojechałem do celu i potwierdziłem moją hipotezę-nie świecił kierunek lewy przedni (od strony kierowcy). Dziś chcąc wymienić żarówkę zauważyłem że jest ona dobra, wsadziłem ją spowrotem i podłączyłem i kierunki działały prawidłowo(pomyślałem że winę musiała mieć słabo wciśnięta wcześniej wtyczka przy lampie kierunku) ale w tym samym czasie jak kierunki wróciły do normy to przestała sie zaświecać kontrolka ciśnienia oleju na tablicy z zegarami, czujnik ciśnienia oleju wymieniałem 7tyś km temu(jakieś pół roku temu).

czy obie te sytuację mogę łączyć że mają coś ze sobą wspólnego czy raczej jest to tylko zbieg okoliczności??

zaraz idę sprawdzić podłączając kabelek od czujnika oleju do masy czy zaświeci się kontrolka czy też wyjdzie że spaliła się żaróweczka na desce bo nie chce mi się wierzyć że nowy półroczny czujnik za 24zł jest uwalony.

 

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 09:42 ]

kontrolka na desce sprawdzona (po zwarciu do masy zaświeca się)

może czujnik ciśnienia oleju się przypchał jakimś paprochem albo w tej szczelince czujnika siedzi zgęstniały olej że nie reaguje-jak to miało miejsce poprzednim razem gdy go wymieniałem.

za 3tyś km bede wymieniał olej to go wykręce i zobacze co z nim się dzieje.

może powinienem przepłukać silnik przed zalaniem go nowym olejem??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

Tych 3tys możesz nie dojeździć

sprawna kontrolka ciśnienia oleju i ładowania to podstawa

kontrolka ladowania jest sprawna, tylko z tą od oleju teraz kłopot.

olej i tak zawsze sprawdzałem regularnie raz w tygodniu a przed dłuższą trasą to zawsze zaglądam pod maske,od zmiany do zmiany dolewam max 0,3l oleju a w pracy silnika nie widzę żadnych niepokojących objawów ale nie wiem czy przy wymianie oleju zastosowac jakiś środek do płukania silnika czy może odkręcić miskę olejową i tak poczyścic co się da.

Czy operacja zdjęcia miski i jej wyczyszczenia i wymiany uszczelki jest trudna?? Proszę o jakieś wskazówki.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Nie mówię że nie jest ale że powinna być sprawna

Nie tyle chodzi że ubytki ma wskazać a ciśnienie

Wykręć go i obadaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

heh dziwna sprawa, nic nie robiłem przy tej kontrolce oleju i się zaczęła zaświecać, chciałem już kupić olej i zrobic wcześniejszą zmianę a tu ni z gruszki ni z pietruszki zaczęła się zaświecać przy przekręceniu zapłonu, z początku raz na dziesięć prób się nie zaświecała a teraz zaświeca się za każdym razem, jedyne co zrobiłem to poprawiłem i oczyściłem masę-czy to mogło mieć wpływ na wcześniejszy brak świecenia sie kontrolki oleju przed odpaleniem??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności