Skocz do zawartości

Szarpie, obroty skaczą i nagle dostaje "kopa" :(


Gość Mr. Speed

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mr. Speed

Witam Państwa!

Ostatnio w mojej Corsie dzieją się nieco dziwne rzeczy, a mianowicie:

w czasie jazdy na dowolnym biegu w zakresie obrotów 1200-2000 jest tak, że autkiem szarpie i tak jakby nie było mocy (niezależnie ile się gazu wciśnie) i nagle bum! auto dostaje kopa i jedzie normalnie. Na postoju obroty się wachają (skaczą). Ale czasem jest też tak, że autko jedzie całkiem normalnie. Od czego to zależy nie mam pojęcia:( Przeczyściłem silniczek korkowy (który praktycznie nie był zanieczyszczony) wymieniłem filtr powietrza no i ze 3 mies. temu były wymieniane przewody WN.

Co może się dziać z autkiem??? Moje podejrzenia padają na: świece, filtr paliwa, rozregulowany wtryskiwacz. Co wy myślicie? Doradzcie, proszę Was bardzo :(

Pozdrawiam! Piotrek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mr_luke

Dołączam się do pytania. U mnie bardzo podobne objawy w zakresie 1200-2000 jakby łapał zawiechy po czym dopiero dostaje kopa. Na wolnych obortach wyczuwa się zapach benzyny z okolic rury wydechowej a ponadto obroty potrafią się wachać od 500 do 900 zazwyczaj naszczęście jako tako trzymają się 750.

 

Doradźcie co sprawdzić. Mój mechanik mówił coś o zaworze EGR że wypadało by go wymienić lub usunąć bo nie wpływa w ogóle na działanie silnika... czytałem też o nieszczelnościach w podciśnieniach powietrza... czy to może być coś z tego? :(

 

Aha ostatnio te zawiechy się troche nasiliły i wzrosło spalanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sylmaj

ja mam podobnie auto się dusi, nie ma mocy nie może się rozpędzić tak jakby miało za wysoki bieg, dopiero jak obroty osiągną 2000 to łapie i zaczyna jechać a przy kolejnej zmianie biegów znów się muli. wymieniłam już przewody WN, świece, olej, płyn chłodniczy filtry paliwa, powietrza i oleju, silniczek krokowy, palec rozdzielacza, sondę lambdę, czujnik położenia wału i nadal nie ma poprawy wciąż się dusi i nie ma mocy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kolszak

Panowie jeśli komuś szarpie samochodem to fakt można szukać usterek, ale jeśli zgłaszacie żale ze muli do 2 tyś, to sorry ale to nie diesel tylko benzyna. U mnie tez zaczyna na benzynie jechac normalnie tak ok. od 2300, na gazie wyglada to troche inaczej ale zobaczcie ze te 60 km to macie przy 5500 obr, Wy wymagacie mocy przy 1400?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mr. Speed

Bo kolego moc była do tej pory przy tych obrotach, a przynajmniej nie szarpało. Można było sobie spokojnie jechać na 4 biegu z prędkością 40km/h i żadnych szarpnięć nie było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mr_luke

Nie do końca nas kolego zrozumiałeś. Ja nie wymagam mocy przy 1400 obrotów tylko że u mnie ostatnio nawet przy 2500 obrotó pojawia siętaki moment zawieszenie jakby nie reagował na pedał gazu :wesoly: Ja wciskam a on musi się zastanowić poczym łapie moc po czym znowu się potrafi troche zwiesić żeby spowrotem dostać mocy :wesoly: Tak się wcześniej nie zachowywał dlatego pytamy forumowiczów o opinie :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mr. Speed

OK :wesoly: Ale główny problem polega na tym, że gdy np. ruszam na skrzyżowaniu to auto nie reaguje na pedał gazu, tzn szarpie troche nie ma mocy, po czym nagle dostaje kopa. przy rozpędzaniu sie na 2 jest podobnie. Jeśli chodzi o resztę biegów to ok, można się przyzwyczaić :wesoly: Główny problem polega na ruszaniu. Bo np. wyobraź sobie, że ja stoję na skrzyżowaniu i skręcam powiedzmy w lewo, a Ty jedziesz w tym samym kierunku, z przeciwnego kierunku jedzie auto a za nim sznur kolejnych. Ja ruszam autem mi szarpie ledwo zjeżdżdam z tego nieszczęsnego skrzyżowania, a Ty już nie zdąrzasz, bo ja zbyt wolno "uciekłem". Co wtedy robisz??? Klniesz jaki to łamaga jechał przed tobą i jakim złomem się poruszał :wesoly:

Także rozumiesz kolego o co mi biega :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Cologero

A w kopułkę ktoś zaglądał?

Podczepię się pod temat silnik 1.2 16v objawy podobne, jakby zauboga mieszanka była.

Przepływomierz wymieniłem i dalej to samo, paliwo jest podawane w normie, komputer wywalił bład sondy ale podobno jest dobra?

Mechanik mówi ze moze jescze wymienić przepustnicę, ale to podobno kosztuje ok. 1000.

 

Ktoś pisał na forum ze wymiana przepływomierza nie wystarczy trzeba też ustawić mapę wtrysku. Jak sprawdzic czy mechanik to zrobił?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam Corsę B silnik 1.2 i mam ten sam problem. Szarpie przy ruszaniu na 1,2, 3 biegu.

Wiem, że to głupie ale czy moze miec tutaj jakiś wpływ temperatura powietrza na dworze??

W ubiegłe lato szarpało mi autkiem, natomiast całą jesień i zimę przejeździłam bezproblemowo. Ani jednego drgnięcia. Od jakiś dwóch tygodni pojawił się znowu ten sam poblem. Auto było podpinane do komputera i nie wyskoczyły żadne błędy. Filt paliwa i powietrza wymieniony, świece i kable WN wymienione. Do tego przy szarpaniu jest mechaniczny stukot. Pomóżcie co to może być? Przecież nie wymienię pół auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności