Skocz do zawartości

Szczęśliwy DPF


Gość gstan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Wszysktich. Bardzo proszę o pomoc, gdyż mam problem z filtrem DPF. Mam zafirke z 2008 r z silniczkiem 1.7 (125 KM) i przejachane 36kkm. Od miesiąca zaczyna pojawiać mi się błąd, który po podłączeniu techa odczytałem że filt dpf jest zapchany.Co ciekawe błąd nie wyskakuje za każdym razem kiedy ma zostać uruchomine wyplanie. Dodatkowo zapala się kontrolna na żółto określana w instrukcji opla, że dotyczy przekroczenia norm dotyczących spalino. Komputer odcina turbine i nie ma mocy.

W okresie zimowym filt wypalał się średnio co 200-300 km (auto użytkowane głównie w mieście) i nie było problemu.

 

Czy op-conem można przeprowadzić wypalanie serwisowe, jesli tak to gdzie znaleźć.

Czy w Wawie jest jakiś sensowyny mechanik który zna się na DPFach w oplach.

Czy ktoś może usuną filt DPF z opla z tym silnikiem, jeśli tak to jakim sposobem

Prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy op-conem można przeprowadzić wypalanie serwisowe, jesli tak to gdzie

znaleźć.

Tak da rade to zrobić, nie pamiętam dokładnie ścieżki, ale gdzieś w programowaniu (wypalałem go tylko raz w VC z 2005 roku).

Spójrz pod podwozie i zobacz czy czujnik wkręcony w filtr DPF ma kabelek i jest kompletny.

Jakie nasycenie filtru pokazuje Ci opcom?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zafirke z 2008 r z silniczkiem 1.7 (125 KM) i przejachane 36kkm.

no to chyba masz gwarancje jeszcze...

w opcomie, z tego co widzialem to w silniku

ale auto powinno byc rozgrzane do wypalania

probowales auto przegonic? pojechac za miasto, na szybka trase?

no i podaj ktory to blad

a o reszcie juz bylo na forum - poczytaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety gwarancja mi się skończyła miesiąc temu. Natomiast co do napełnienia filtra to jest różnie, ponieważ są momenty że wypalanie się samo uruchomi i wtedy nie ma problemu, i automatycznie napełnienie malej.

Najdziwniejszy jednak jest fakt że wypalanie się raz może uruchomić a raz nie. W weekend goniłem 130 km, z prekością ok 120 km/h na piatym biegu, obroty były rzędu 3000. Miałem nadzieję że to pomoże, a jednak nie i dalej jestem w kropce.

 

[ Dodano: Wto Maj 11, 2010 11:54 ]

Wyślietlane błędy:

Total number of fault codes: 2

 

P242F - Diesel Particulate Filter Overloaded

(66) - Not present

 

P242F - Diesel Particulate Filter Overloaded

(5B) - Not present

 

 

Mam jeszcze pytanie, czy może ktoś się orientuje, czy jest może nowsza wersja oprogramowania do silnika, niż tą co mam. dane poniżej

 

Software version number: NCLZQ10RAU0

Programming Date: FFFFFFFF

Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ

System description: DENSO0100

Type approval number: D07009

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kody masz nieaktywne, znaczy sie ze kiedys tam byl blad...

jak zczytales opcomem to mozesz podac kiedy bylo ostatnie wypalanie i aktualne nasycenie filtra...

tak to jest z tymi autami ze od czasu do czasu trzeba je przegonic

teraz blad sie pojawia, nadal masz problemy z silnikiem (z brakiem mocy)?

jesli nie to chyba pozostaje ci troche pojezdzic i zaobserwowac kiedy bedzie wypalanie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili jest ok. Natomiast interesuje mnie czy może jakiś czujnik mam zepsuty, gdyz doprowadza do zapchania i nie uruchamia wypalania.

Kody zczytałem w niedzilę wieczorkiem, natomast jadąc po południu 130 km do Wawy, po przejechaniu 30 km, wyskoczył bład (kluczyk) który zgasł, a później zapaliła się kontrolka z silnikiem i cała drogę się świeciła i nie było turbinki. Przez następne 100 km jady po trasie z prędkością ok 120-130 km/h nie uruchomiło się wypalanie. I to mnie zastanawia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

później zapaliła się kontrolka z silnikiem i cała drogę się świeciła i nie było turbinki.

a probowales zjechac, zgasic silnik i po chwili zapalic ponownie?

przy dpf'ie jest 1 albo 2 czujniki cisnienia, w zaleznosci od wersji, roku itp, i ptzy tym czujniku przeciera sie wiazka - teraz ci nie znajde ale na forum szukaj postow po twoim bledzie "242F" badz z "dpf"

 

i tu cos http://forum.opel24.com/dpf-wypalanie-filtra-jak-czesto-vt30741.htm?highlight=dpf+blad

 

jak byl w trybie awaryjnym to moze dlatego nie zainicjowal wypalania...

sprawdz jakie masz nasycenie dpfu teraz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili jest ok. Natomiast interesuje mnie czy może jakiś czujnik mam zepsuty, gdyz doprowadza do zapchania i nie uruchamia wypalania.

Kody zczytałem w niedzilę wieczorkiem, natomast jadąc po południu 130 km do Wawy, po przejechaniu 30 km, wyskoczył bład (kluczyk) który zgasł, a później zapaliła się kontrolka z silnikiem i cała drogę się świeciła i nie było turbinki. Przez następne 100 km jady po trasie z prędkością ok 120-130 km/h nie uruchomiło się wypalanie. I to mnie zastanawia.

W trybie awaryjnym (zapalona kontrolka) nie nastąpi wypalanie przy obrotach powyżej 2000 (instrukcja obsługi) Miałem tak kiedyś przez 92 km (ostrej jazdy), aż trafiłem na zaciętego dziadka jadącego ...środkiem jezdni (max 60 km/godz) i wtedy po kilku minutach zaczęło wypalać! ;(

 

Instrukcja TU

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Kody zczytałem w niedzilę wieczorkiem, natomast jadąc po południu 130 km do Wawy, po przejechaniu 30 km, wyskoczył bład (kluczyk) który zgasł, a później zapaliła się kontrolka z silnikiem i cała drogę się świeciła i nie było turbinki. Przez następne 100 km jady po trasie z prędkością ok 120-130 km/h nie uruchomiło się wypalanie. I to mnie zastanawia.

Ten sam przypadek miałem u siebie. Najpierw podczas jazdy zapaliła się kontrolka auto z kluczykiem, autko trochę przymuliło po chwili zgasła i wszystko było ok. Następnego dnia zapaliła się ta sama kontrolka ale autko jechało normalnie. Następnego dnia kontrolka sie nie zapaliła ale autko zrobiło się mułowate. Po próbie jazdy aby przepalić filtr DPF silnik zgasł. Wyrok-zapchany filtr DPF. Jeżeli pali się kontrolka auto z kluczykiem albo silnika wypalanie filtra jest przerywane automatycznie. Wypalanie jest inicjowane tylko przy sprawnym układzie zapłonowo-wtryskowym. Po wstawieniu DPF silnik próbował 5 razy wypalać filtr i za każdym razem było przerywane a wyświetlał się błąd EGR lub P2279. Auto raz jeździło normalnie a zaraz muł niesamowity i turbina się nie załączała. Wyrok-walnięty EGR. Własnie jestem po wymianie EGR i jutro jade odebrać samochodzik, ponoć śmiga jak talala. ;(

 

P-2279;

-nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej.

-nieszczelność w układzie wlotowym.

-wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

przy dpf'ie jest 1 albo 2 czujniki cisnienia, w zaleznosci od wersji, roku itp, i ptzy tym czujniku przeciera sie wiazka

1-czujnik różnicowy-350 zł.

2-czujnik temperatury-680 zł.

Cena w serwisie. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności