Skocz do zawartości

Szczęśliwy DPF


Gość gstan

Rekomendowane odpowiedzi

do 2007 roku byly stosowane 2 czujniki cisnienia, przed i za dpfem

od 2007 juz jeden, a jako referencji uzywa sie cisnienia atmosferycznego,

czujnik temperatury oddzielnie a do tego jest jeszcze czujnik O2 (cos jak lambda) :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszytskich, dziękuję za odpowiedzi. Było pytanie dotyczące obecnego nasycenia. Obecnie jest 22%, ale jak sprawdałem 3 dni temu to było 85%. Przez ostatnie 3 dni zrobiłem ok 800 km, w tym z 200 po mieście, a resztę na trasie (zmieniając biegi przy wyrzych obrotach). W chwili obecnej mam wrażenie że tak jakby problemu nie było, wszystko wróciło do normy i wydaje się więc że wszystko jest ok, tz. wypalanie uruchamia się automatycznie. Może się przedmuchało.

Natomiast zastanawia mnie fakt, taki jak powinno się jeździć tym samochodem z dpf'em, tz. czy zmieniać wyższy bieg przy 2000 obr, czy ciągnąć wyżej, do 3000-3500. Chcąc jeżdzić w miarę oszczędnie zmieniałem biegi w granicach 2000, w mieście paliła (zafira b, 1.7 cdti) 8,5 l/100 na trasie przy ok 120 km/h - 6,7.

Te ostatnie 800 km, zrobiłem zmieniając biegi w rejonie 3000 obr. i uzyskałem spalanie w mieście 9.1 l ,na trasie 7.4l. Oczywiście w obu przypadakch nalezy pamiętać że klimatyzacja pracuje w trybie automatycznym, z właczoną spręzarką. Chyba to trochą sporo. Porównuję to z zafirą I 2.0 DTI (101 KM), którą miałem wcześniej, ona w mieście paliła góra 7.8, natomiast na trasie przy 120 potrałiłą zejśc do 6.3-6.5.

Proszę o odpowiedź, jak wy uważacie czy przy dpf'ie powinno się jeździć na niższych czy wyższych obrotach.

pozdawiam

p.s.

Chętnie skimś wymienię doświadczenia i podyskujuję osobiście, jestem z Wawy jakby ktoś był chętny, bo w problemach z DPF'ami chyba powinniśmy się trzymać razem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Dopisuję, bo mam chyba podobną sytuację.

 

Świecą się kontrolki "autko z kluczykiem" i "emisja spalin" - brak turbo, silnik mułowaty.

Po wciśnięciu pedałów gazu i hamulca, wyskakuje na wyświetlaczu

 

242F66 a po chwili ECN 0000000

 

Jako, że to pierwszy mój Opel, ledwo kupiony - jeszcze wszystkiego nie zdążyłem doczytać a już jestem lekko wystraszony (rym niezamierzony)...

 

Czy zakładać, że konieczne będzie przepalenie DPF'a :beer:

Czy te kontrolki coś więcej mogą sugerować do regulacji/naprawy/wymiany :wink:

 

Nie chciałbym, żeby mnie w ASO naciągali na więcej niż trzeba, więc z góry dziękuję za pomoc.

 

Aha, chodzi o Astra III kombi 1,7 CDTI 125KM z 2008 roku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

u mnie na szczeście problem minał. Pogoniłem na trasie(ok 100 km) samochód na niższych biegach i wyższych obrotach (nawet przy 140 km/h nie wrzucałem 6), uruchomiło się wypalanie i teraz, mniej więcej od miesiąca jest ok. Polecam przegonic autko i powino wrócić do normy.

Tak swoją drogą od tamtego momentu przestałem jeździć bardzo ekologiczne, tz. zmieniam biegi przy 2500-2800 obr/min. niestety spalanie wzrosło, ale nie mam problemów z filtrem. Chyba się też sam "przedmuchuje".

 

Reasumując pomogło, do tego stopnia że od tamtej pory miałem tylko raz wypalanie a zrobiłem ok 1500 km.

 

Ile masz przejechane km ?

 

Jak się problem powtórzy to spróbuje w ASO wgrać nowy soft do komp silnika, jeżeli taki istnieje.

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności