kicaj Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 do 2007 roku byly stosowane 2 czujniki cisnienia, przed i za dpfem od 2007 juz jeden, a jako referencji uzywa sie cisnienia atmosferycznego, czujnik temperatury oddzielnie a do tego jest jeszcze czujnik O2 (cos jak lambda)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30503-szcz%C4%99%C5%9Bliwy-dpf/page/2/#findComment-76261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gstan Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam Wszytskich, dziękuję za odpowiedzi. Było pytanie dotyczące obecnego nasycenia. Obecnie jest 22%, ale jak sprawdałem 3 dni temu to było 85%. Przez ostatnie 3 dni zrobiłem ok 800 km, w tym z 200 po mieście, a resztę na trasie (zmieniając biegi przy wyrzych obrotach). W chwili obecnej mam wrażenie że tak jakby problemu nie było, wszystko wróciło do normy i wydaje się więc że wszystko jest ok, tz. wypalanie uruchamia się automatycznie. Może się przedmuchało. Natomiast zastanawia mnie fakt, taki jak powinno się jeździć tym samochodem z dpf'em, tz. czy zmieniać wyższy bieg przy 2000 obr, czy ciągnąć wyżej, do 3000-3500. Chcąc jeżdzić w miarę oszczędnie zmieniałem biegi w granicach 2000, w mieście paliła (zafira b, 1.7 cdti) 8,5 l/100 na trasie przy ok 120 km/h - 6,7. Te ostatnie 800 km, zrobiłem zmieniając biegi w rejonie 3000 obr. i uzyskałem spalanie w mieście 9.1 l ,na trasie 7.4l. Oczywiście w obu przypadakch nalezy pamiętać że klimatyzacja pracuje w trybie automatycznym, z właczoną spręzarką. Chyba to trochą sporo. Porównuję to z zafirą I 2.0 DTI (101 KM), którą miałem wcześniej, ona w mieście paliła góra 7.8, natomiast na trasie przy 120 potrałiłą zejśc do 6.3-6.5. Proszę o odpowiedź, jak wy uważacie czy przy dpf'ie powinno się jeździć na niższych czy wyższych obrotach. pozdawiam p.s. Chętnie skimś wymienię doświadczenia i podyskujuję osobiście, jestem z Wawy jakby ktoś był chętny, bo w problemach z DPF'ami chyba powinniśmy się trzymać razem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30503-szcz%C4%99%C5%9Bliwy-dpf/page/2/#findComment-76036 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dimek Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam wszystkich. Dopisuję, bo mam chyba podobną sytuację. Świecą się kontrolki "autko z kluczykiem" i "emisja spalin" - brak turbo, silnik mułowaty. Po wciśnięciu pedałów gazu i hamulca, wyskakuje na wyświetlaczu 242F66 a po chwili ECN 0000000 Jako, że to pierwszy mój Opel, ledwo kupiony - jeszcze wszystkiego nie zdążyłem doczytać a już jestem lekko wystraszony (rym niezamierzony)... Czy zakładać, że konieczne będzie przepalenie DPF'a Czy te kontrolki coś więcej mogą sugerować do regulacji/naprawy/wymiany Nie chciałbym, żeby mnie w ASO naciągali na więcej niż trzeba, więc z góry dziękuję za pomoc. Aha, chodzi o Astra III kombi 1,7 CDTI 125KM z 2008 roku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30503-szcz%C4%99%C5%9Bliwy-dpf/page/2/#findComment-72319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gstan Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam, u mnie na szczeście problem minał. Pogoniłem na trasie(ok 100 km) samochód na niższych biegach i wyższych obrotach (nawet przy 140 km/h nie wrzucałem 6), uruchomiło się wypalanie i teraz, mniej więcej od miesiąca jest ok. Polecam przegonic autko i powino wrócić do normy. Tak swoją drogą od tamtego momentu przestałem jeździć bardzo ekologiczne, tz. zmieniam biegi przy 2500-2800 obr/min. niestety spalanie wzrosło, ale nie mam problemów z filtrem. Chyba się też sam "przedmuchuje". Reasumując pomogło, do tego stopnia że od tamtej pory miałem tylko raz wypalanie a zrobiłem ok 1500 km. Ile masz przejechane km ? Jak się problem powtórzy to spróbuje w ASO wgrać nowy soft do komp silnika, jeżeli taki istnieje. pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30503-szcz%C4%99%C5%9Bliwy-dpf/page/2/#findComment-72302 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.