Skocz do zawartości

Combo 1.6 Z16SE brak reakcji na pedał gazu i 1000 obr


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość slawko_da_gama

Witam znowu.

Dziś miałem troche czasu i wygrzebałem ten sterownik z samochodu bo chciałem zobaczyć czy coś gołym okiem widać i oto to znalazłem

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=28tkhth&s=8#.U2aK21fwoU9

Ewidentnie było grzebane i to bardzo amatorsko ale sprawdzałem te nowe luty (narazie pobierznie)-wyglądaja na ok.macie może namiary na stronki gdzie są opisane piny który od czego?chodzi mi zwłaszcza o tą przepustnice?

 

Tego sie nie lutuje.Jezeli był naprawiany amatorsko to szukaj innego .Ten który podałem cena bardzo atrakcyjna(ja płaciłem 600zł 2 lata temu.).

Masz błedy przepustnicy i czujnika temp dlatego bo sa na jednym pinie zasilajacym.

Jezeli koniecznie chcesz naprawiać to poros Kacpra on ma dobre schematy,Jezeli on nie bedzie mógł to Ci podam jutro lub wtorek bo lapka w którym miałem schematy pozyczyłem kumplowi.

Ale ja nadal uwazam ze naprawa w tym przypadku nie bedzie miała sensu.

 

Gość Trebuh

kolego bierzesz się za otwieranie sterownika nie wiedząc jeszcze przed dniem jak on wogole wygląda i gdzie się znajduje. teraz podejmujesz sie jego naprawy nie majac schematów...to mi przypomina walkę z wiatrakami.Mk5 ma absolutnie rację,po tak "naprawianym" sterowniku tyko jego wymiana Cię czeka.


kolego bierzesz się za otwieranie sterownika nie wiedząc jeszcze przed dniem jak on wogole wygląda i gdzie się znajduje. teraz podejmujesz sie jego naprawy nie majac schematów...to mi przypomina walkę z wiatrakami.Mk5 ma absolutnie rację,po tak "naprawianym" sterowniku tyko jego wymiana Cię czeka.

Aaaa i ten z Astry G co podał Ci mk5 ie bedzie pasował niestety do Twojego auta.Tam jest inaczej immo rozwiazane,zreszta sterownik jest inny.W grę wchodzi tylko meriva i combolot z16se.

 

Gość slawko_da_gama

z tego co mówicie koledzy i tak bede musiał szukać innego.....więc grzebiąc niwiele ryzykuje :)a kolega mk5 mówi, że moje błedy wychodzą z jednego pina więc problem bardzo sie zawęził i myśle,że warto to sprawdzić.Bardzo przydałby mi się ten schemat więc będę próbować się z nim skontaktować.

 

Gość Trebuh

z tego co mówicie koledzy i tak bede musiał szukać innego.....więc grzebiąc niwiele ryzykuje :)a kolega mk5 mówi, że moje błedy wychodzą z jednego pina więc problem bardzo sie zawęził i myśle,że warto to sprawdzić.Bardzo przydałby mi się ten schemat więc będę próbować się z nim skontaktować.

Tak,zegary i jeśli wszędzie chcesz mieć równy przebieg lub nie programować go w module komfortu na nowo to jeszcze moduł komfortu.Ale do zapalenia to jeszcze tylko zegary.

 

Pin 29 jest wspólny dla czujnika temp,przepustnicy i czujnika wałka rozrzadu dla merivy ,w astrze g podobnie do combo nie mam

Ps.Niech ktos poprawi jezeli zle odczytałem

 

Gość Kacper

Faktycznie jest tak jak piszesz pin 29 w wtyku A jest wspólny. Tylko mała uwaga - czujnika temperatury powietrza dolotowego

Jedyne co można samodzielnie pomierzyć to napięcia w wtyczkach sterownika.

 

z16se_ecu.png

B2 & masa - zapłon wył - 11-14V
B19 & masa - zapłon wył - 11-14V
B52 & masa - zapłon wł - 11-14V
A47 & masa - zapłon wł - B16 zwarty do masy - 11-14V
A48 & masa - zapłon wł - B16 zwarty do masy - 11-14V
A64 & masa - zapłon wł - B16 zwarty do masy - 11-14V

 

 

P1550-(A) jazda awaryjna-elektroniczne sterowanie przepustnicy ograniczone możliwości pracy obecny

P 0220-(1)za wysokie napięcie na czujniku 2 pozycji przepustnicy obecny

bardziej skupiłbym się na tych błędach dlatego poniżej jak sprawdzić silnik położenia przepustnicy i napięcia

-----------------------------------------------------------------------------------------

silniczek

silnik_przep.png

rezystancja 2.5 Ohm

--------------------------------------------------------------------------------------------

i czujnik położenia przepustnicy - po zdjęciu węża powietrza dolotowego przestawiamy powoli ręcznie przepustnice.

 

czujnik_1.png

 

G & C - 4830 Ohm

G & A przepustnica zamknięta - 4660 Ohm

G & A przepustnica całkowicie otwarta - 1060 Ohm

-----------------------------------------------------------------------------------------

czujnik_2.png

 

B & H - 2240 Ohm

B & D przepustnica zamknięta - 1060 Ohm

B & D przepustnica całkowicie otwarta 2730 Ohm

-----------------------------------------------------------------------------------------

pomiar w wypiętej wtyczce tak jak na rysunku

Napięcia przy włączonym zapłonie 5V

Rezystancja 0 Ohm

 

wtyczka.png


 

Gość slawko_da_gama

rezystancja 2.5 Ohm E i F u mnie 3,2

czujnik położenia przepustnicy

G & C - 4830 Ohm 4700

G & A przepustnica zamknięta - 4660 Ohm 4500

G & A przepustnica całkowicie otwarta - 1060 Ohm 1350

 

 

B & H - 2240 Ohm 2180

B & D przepustnica zamknięta - 1060 Ohm 1060

B & D przepustnica całkowicie otwarta 2730 Ohm 2630

 

na moje niezbyt fachowe oko niema wielkich odchyłek od normy poza jedną wartością.

 

Dzięki Kacper za te schematy!!!! Jeżeli chodzi o wtyczki do momputerta wszystko było ok

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności