Skocz do zawartości

Combo 1.6 Z16SE brak reakcji na pedał gazu i 1000 obr


Gość optinet

Rekomendowane odpowiedzi

Gość optinet

Opel combo 2003 bezyna /gaz 1.6 silnik Z16SE .

Silnik przechodzi na 1000 obr i brak reakcji na pedał gazu. Po zdjęciu klemy z akumulatora

kilka , kilkanaście minut działa normalnie (choć swieci się check) potem wchodzi na te 1000 obr. i pomaga tylko rozłączenie minusa na akumulatorze. KTS i TECH 2, pokazuje błąd:

 

"P0120 za wysokie napięcie na przepustnicy" "P1550 JAZDA AWARYJNA"

 

Werdykt mechanika - przepustnica do wymiany- kupiłem używaną, ale nie pomogło

drugi mechanik stwierdził że to sterownik silnika (uwierzyłem bo po odłączeniu od bloku silnika sterownik działał i robiłem po 200 km bez problemu, przegrzewa się , powiedziano mi , więc kupiłem sterownik, zaprogramowali mi w ASO i zero efektu - te same błędy , te same problemy. Sterownik nie z ASO, ale ASO stwierdziło że był czysty i nie był logowany wcześniej w żadnym samochodzie.

 

Okablowanie ? Elektryk sprawdził wtyczkę przy przepustnicy i ponoć wszystkie przewody

do wtyczki sterownika przy silniku są ok .

 

Jestem zmęczony tym problemem , ratunku !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 6 miesięcy temu...

jak wyżej. miałem styczność z przypadkiem uszkodzenia czujnika polożenia pedału przyspieszenia. koszt czujnika 50zł (używka) wymiana 1h i po pracy.

 

zanim kupisz jednakowoż czujnik wymontuj stary i posprawdzaj miernikiem opór na stykach zeby było 100% pewności

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość slawko_da_gama

Jestem nowy więc witam wszystkich kolegów i koleżanki!

Chciałem odswierzyć ten temat gdyż mam bardzo podobny problem.

 

Auto jeździ ok do momentu włączenia wentylatora chłodnicy,wtedy auto na biegu jałowym utrzymuje 1500 obrotów a po wciśnieciu gazu max 2000.Problem ustepuje gdy auto ostygnie trochę. problem pojawia się znów po osiągnieciu temperatury uruchamiającej wiatrak.

warto zauważyc ,że jakiś miesiąc temu miałem robiony u mechanika potencjometr pedału przyspieszania i jest ok.
Z góry dzięki za podpowiedzi.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Trebuh

Jestem nowy więc witam wszystkich kolegów i koleżanki!

Chciałem odswierzyć ten temat gdyż mam bardzo podobny problem.

 

Auto jeździ ok do momentu włączenia wentylatora chłodnicy,wtedy auto na biegu jałowym utrzymuje 1500 obrotów a po wciśnieciu gazu max 2000.Problem ustepuje gdy auto ostygnie trochę. problem pojawia się znów po osiągnieciu temperatury uruchamiającej wiatrak.

warto zauważyc ,że jakiś miesiąc temu miałem robiony u mechanika potencjometr pedału przyspieszania i jest ok.

Z góry dzięki za podpowiedzi.

pozdrawiam

Witam! niepotrzebnie robileś ten potencjometr,wystarczyło go miernikiem posprawdzać.Przyczyna tkwi w uszkodzonym sterowniku silnika.To częsta przypadlość tego modelu ECU.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawko_da_gama

Dzięki kolego za szybką odpowiedź!o jaki to sterownik chodzi? jak chodzi o ten potencjometr to komputer go wskazywał....ale byłem teraz u kolegi i podłączyłem kombolota do kompa i wyszły następujące błedy

P 0120 -(8) korelacja czujników1-2pozycji przepustnicy nie występuje

P 1550-(B) jazda awaryjna-elektroniczna regulacja przepustnicy zarządzanie mocą nie występuje

P1550-(A) jazda awaryjna-elektroniczne sterowanie przepustnicy ograniczone możliwości pracy obecny

P 0120- (1)za wysokie napięcie na czujniku 1 pozycji przepustnicy nie występuje

P 0110 -(1) za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego nie występuje

P 0220-(1)za wysokie napięcie na czujniku 2 pozycji przepustnicy obecny

P 0340-(0)nieprawidłowy sygnał sensor wału rozrządu nie występuje

 

 

sporo sie tego uzbierało.wynika z tego ,że coś z przepustnicą jest...a dokładnie z jej czujnikami.Czy ktoś wie może co może powodować ze na czujniki jest podawane zbyt wysokie napięcie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na 99% sterownik silnika.Nie jest to łatwa naprawa troche taka loteria.

Te sterowniki sa awaryjne i do tego fatalnie umieszczone na kolektorze dolotowym .

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawko_da_gama

Klego mk5 piszesz "Nie jest to łatwa naprawa" wnioskuje z tego ,że ten sterownik sie naprawia,czy może trzeba go wymienić?szukam po internetach jakiś zdjęć jak to może wyglądać...czy moze to jest taka blaszka z gniazdami?Prosiłbym o jakieś przybliżenie gdzie to ustrojstwo znajduje się w moim silniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik jest umieszczony na kolektorze dolotowymhttp://allegro.pl/komputer-sterownik-silnika-opel-1-6-8v-z16se-i4155257353.html

Ja naprawiałem swój(astra g z16se)ale moim przypadku była nie udana.Oczywicie musi to robic naprawde dobry zakład Na forum sa rózne opinie.Jezeli bys zdecydował na zakup kupuj po najlepiej po numerze.

W astrach g z16se miał 84 km natomiast w merivach i combo 87km i nie wiem czy sterowniki sa takie same.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawko_da_gama

Dzięki za szybką odpowiedz i zdjęcie z tym sterownikiem jutro poszukam go w swoim aucie jak bede coświecej wiedział będę sie odzywał. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności