Gość bomber Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 Witam Forumowiczów. Mam pytanko, czy Ktoś wie co to za reduktor, a jeśli tak to gdzie się w nim spuszcza mazut ze środka? Czy tą tuleją zaznaczoną strzałką? Czy tam jest jakaś śrubka? http://w853.wrzuta.pl/obraz/anuI3vhfIJe/reduktor_gazu Która śrubka służy do ustawiania obrotów na biegu jałowym? http://w250.wrzuta.pl/obraz/a8jNE1bUzda/reduktor_gaz Z góry dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31136-co-to-za-reduktor-gdzie-jest-spust-mazutu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Nie wiem, co to za reduktor, ale mazut myslę, że tam leci, co zaznaczyłeś. Co do obrotów. Śrubka 1 zakręć i odkręć o pół obrotu. Następnie 2 reguluj gaz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31136-co-to-za-reduktor-gdzie-jest-spust-mazutu/#findComment-70708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bomber Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Dzięki za odpowiedź. Jeśli dobrze rozumiem to śruba nr 2 odpowiada za ustawienie obrotów biegu jałowego a nr 1 za skład mieszanki. Czy tak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31136-co-to-za-reduktor-gdzie-jest-spust-mazutu/#findComment-70651 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 To 1 to jest taki bypass gazu, jak kiedyś w gaźnikach dysza biegu jałowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31136-co-to-za-reduktor-gdzie-jest-spust-mazutu/#findComment-70522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bomber Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Komputer gazu AUTRONIC 700. W czasie kalibracji gazu w programie A-MON w pierwszej fazie trzeba wyregulować obroty minimalne na biegu jałowym, rozumiem że obroty te reguluję śrubą nr 2. W ostatniej fazie regulacji trzeba ustawić obroty minimalne tak aby sonda pracowała pomiędzy mieszanką ubogą i bogatą. W tym miejscu nie wiem którą śrubą mam kręcić. Jak kręcę śrubą nr 2 to w pewnym momencie z mieszanka z bogatej spada do ubogiej ale do zera. Jak czuła jest ta regulacja czy trzeba kręcić o ćwierć obrotu czy mniej i jaki czas czekać na reakcję po obrocie? Jak kręcę śrubą nr 1 nie zauważyłem aby skład mieszanki się jakoś zmieniał. Być może do wymiany są membrany?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31136-co-to-za-reduktor-gdzie-jest-spust-mazutu/#findComment-69368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Działanie śruby 1 zauważa się dopiero na zakrętach, tak ja miałem, gasł mi na zakręcie w prawo branym na luzie. Reguluje się tylko śrubą 2 później. Reakcja na obrotach powinna być widoczna od razu, a zakres "optymalny" u mnie był ćwierć obrotu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31136-co-to-za-reduktor-gdzie-jest-spust-mazutu/#findComment-69324 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bomber Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Wielkie Dzięki za pomoc, gaz wyregulowany (zobaczymy ile spali). Szukając w necie znalazłem jeszcze coś takiego, może komuś się przyda. Mniejsza sześciokątna śrubka służy do regulacji napięcia membrany. Wkręcając ją ograniczasz dawkę gazu. Regulacji dokonać należy na biegu jałowym (silnik rozgrzany). Jeżeli masz dojście do analizatora spalin to kręcisz nią, aż osiągniesz poprawne wyniki. Jeżeli robisz to na wyczucie to wtedy: 1: zakręcasz śrubkę, aż silnik zacznie przygasać 2: odkręcasz licząc ile zrobiłeś obrotów, również, aż silnik zacznie przygasać. 3: ustawiasz śrubkę po środku wyliczonych obrotów( minimalnie można odkręcić w celu wzbogacenia mieszanki - żeby nie strzelał) Druga śrubka to stały przepływ gazu niezależny od membrany. Zapobiega to przygasaniu silnika na ostrych zakrętach pokonywanych na obrotach jałowych. Przed regulacją po prostu ją zakręć. Gdy pierwszą śrubkę zakręciłeś pkt1, aż silnik zaczął przygasać odkręcaj drugą, do czasu aż obroty trochę zaczną wzrastać. Gdy na zakręcie siła odśrodkowa przymknie membranę, silnik nie zgaśnie z powodu braku gazu, dzięki właśnie drugiej śrubce. TU link do całego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic264137.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31136-co-to-za-reduktor-gdzie-jest-spust-mazutu/#findComment-69143 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 No dokładnie tak. Kiedyś był na necie "krótki poemat na temat gazu", może jeszcze znajdziesz. Ja z niego uczyłem się regulacji. Aha, mi regulacja najlepiej wychodziła, jak silnik miał 70-80*C   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31136-co-to-za-reduktor-gdzie-jest-spust-mazutu/#findComment-69132 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.