Skocz do zawartości

Co to za reduktor? Gdzie jest spust mazutu?


Gość bomber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów.

 

Mam pytanko, czy Ktoś wie co to za reduktor, a jeśli tak to gdzie się w nim spuszcza mazut ze środka? Czy tą tuleją zaznaczoną strzałką? Czy tam jest jakaś śrubka?

 

http://w853.wrzuta.pl/obraz/anuI3vhfIJe/reduktor_gazu

 

Która śrubka służy do ustawiania obrotów na biegu jałowym?

 

http://w250.wrzuta.pl/obraz/a8jNE1bUzda/reduktor_gaz

 

Z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co to za reduktor, ale mazut myslę, że tam leci, co zaznaczyłeś.

Co do obrotów.

Śrubka 1 zakręć i odkręć o pół obrotu.

Następnie 2 reguluj gaz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

 

Jeśli dobrze rozumiem to śruba nr 2 odpowiada za ustawienie obrotów biegu jałowego a nr 1 za skład mieszanki. Czy tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer gazu AUTRONIC 700.

W czasie kalibracji gazu w programie A-MON w pierwszej fazie trzeba

wyregulować obroty minimalne na biegu jałowym,

rozumiem że obroty te reguluję śrubą nr 2.

 

W ostatniej fazie regulacji trzeba

ustawić obroty minimalne tak aby sonda pracowała pomiędzy mieszanką ubogą i bogatą.

 

W tym miejscu nie wiem którą śrubą mam kręcić. Jak kręcę śrubą nr 2 to w pewnym momencie z mieszanka z bogatej spada do ubogiej ale do zera.

Jak czuła jest ta regulacja czy trzeba kręcić o ćwierć obrotu czy mniej i jaki czas czekać na reakcję po obrocie?

Jak kręcę śrubą nr 1 nie zauważyłem aby skład mieszanki się jakoś zmieniał. Być może do wymiany są membrany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działanie śruby 1 zauważa się dopiero na zakrętach, tak ja miałem, gasł mi na zakręcie w prawo branym na luzie.

Reguluje się tylko śrubą 2 później.

Reakcja na obrotach powinna być widoczna od razu, a zakres "optymalny" u mnie był ćwierć obrotu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dzięki za pomoc, gaz wyregulowany (zobaczymy ile spali).

Szukając w necie znalazłem jeszcze coś takiego, może komuś się przyda.

 

Mniejsza sześciokątna śrubka służy do regulacji napięcia membrany. Wkręcając ją ograniczasz dawkę gazu. Regulacji dokonać należy na biegu jałowym (silnik rozgrzany). Jeżeli masz dojście do analizatora spalin to kręcisz nią, aż osiągniesz poprawne wyniki. Jeżeli robisz to na wyczucie to wtedy:

1: zakręcasz śrubkę, aż silnik zacznie przygasać

2: odkręcasz licząc ile zrobiłeś obrotów, również, aż silnik zacznie przygasać.

3: ustawiasz śrubkę po środku wyliczonych obrotów( minimalnie można odkręcić w celu wzbogacenia mieszanki - żeby nie strzelał)

 

Druga śrubka to stały przepływ gazu niezależny od membrany. Zapobiega to przygasaniu silnika na ostrych zakrętach pokonywanych na obrotach jałowych. Przed regulacją po prostu ją zakręć. Gdy pierwszą śrubkę zakręciłeś pkt1, aż silnik zaczął przygasać odkręcaj drugą, do czasu aż obroty trochę zaczną wzrastać.

Gdy na zakręcie siła odśrodkowa przymknie membranę, silnik nie zgaśnie z powodu braku gazu, dzięki właśnie drugiej śrubce.

 

TU link do całego tematu:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic264137.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie tak.

Kiedyś był na necie "krótki poemat na temat gazu", może jeszcze znajdziesz.

Ja z niego uczyłem się regulacji.

Aha, mi regulacja najlepiej wychodziła, jak silnik miał 70-80*C

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności