Gość Anonymous Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Witam! Długo się wahałem czy zakładać nowy temat, ale w końcu... Mój problem polega na tym, że podczas jazdy, po puszczeniu nogi z gazu, autem lekko szarpie a w niektórych momentach mam wrażenie, że nawet przyspiesza. Ponadto często zdarza się, że silnik wchodzi na wysokie obroty, w granicach 1200 - 1300 rpm. Stąd moje pytanie do Was: czy za takie zachowanie silnika może być odpowiedzialny potencjometr przepustnicy, czy jakiś inny element? Pragnę nadmienić, że wymieniłem już prawie wszystkie możliwe czujniki w aucie, oprócz MAP sensora (założony używany), nowe są filtry, sonda lambda, świece, przewody, silnik krokowy, czysty wtryskiwacz itd. Moim podejrzeniem jest również sprzęgło, bo bardzo huczy (łożysko dociskowe) ale nie wiem czy sprzęgło może mieć jakiś wpływ na wysokie obroty i szarpanie. Jedynym elementem niewymienionym jest potencjometr przepustnicy. Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź na pytanie czy walnięty potencjometr może mieć wpływ na opisane przeze mnie zachowanie silnika, czy może jest to jakiś inny element? Z góry dzięki i pozdrowienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 A check ci się zapala? Bo moze po prostu jeden drucik z linki gazu puścił i zahacza w pancerzu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/#findComment-330842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Nie, check się nie zapala a gaz "schodzi" do końca. Gdyby było tak jak mówisz to też powinny być problemy przy przyspieszaniu a tak nie jest. Czy może byś tak, że potencjometr podaje błędne sygnały do kompa i on zamiast odcinać paliwo w czasie jazdy "za darmo", podaje je nadal?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/#findComment-330804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Jest taka możliwość. Wklep w szukajkę "tps" i czytaj, w jakimś temacie podawałem dane do sprawdzenia czujnika przepustnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/#findComment-330802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 U mnie tez w Corsie tak szarpie - po dadaniu, jak i puszczeniu gazu - tez wymienione juz filtry (jeszcze oprócz paliwowego), swiece, czyscilem przepustnice (po tym zabiegu przestal sie zapalac checkin), ale wciaz tak szarpie. Podobno to moze byc jeszcze krokowy, ERG, albo trzeba szukac przez komputer. Ale jak ty juz wszystko powymieniales to juz sam nie wiem. (Sprzegło tez mam juz nie bardzo, ale tego raczej nie podejrzewam, choc kto wie???)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/#findComment-330783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 ja37: czyli rozumiem, że mam pomierzyć oporność pomiędzy stykami B i C oraz A i B? Tylko która oporność jest ważniejsza? Logicznie biorąc to chyba ta, która powstaje w czasie otwierania i zamykania przepustnicy, więc między B i C. I jeszcze jedno pytanko: czy zgodnie z tym co jest napisane w tej Twojej instrukcji, pomiary mam przeprowadzić przy wyłączonym zapłonie? A co do EGR to na szczęście nie mam tego urządzenia Przed chwilą zmierzyłem oporność zgodnie z tym co podał ja37 i wygląda to następująco: - przy zamkniętej przepustnicy ok. 2270 Ω (powinno być 1000-3000) - przy całkowicie otwartej ok.7200 Ω (powinno być 5000-10000) O ile przy zamkniętej jest tyle ile powinno, to przy otwartej wydaje mi się, że wskazanie jest trochę zaniżone. Co Wy na to?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/#findComment-330781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 to przy otwartej wydaje mi się, że wskazanie jest trochę zaniżone. To nic nie szkodzi, są 2 rodzaje czujników, pomiary mieszczą się w granicach, więc czujnik ok. czy zgodnie z tym co jest napisane w tej Twojej instrukcji, pomiary mam przeprowadzić przy wyłączonym zapłonie? Tak, jak najbardziej.Mierniki cyfrowe są wrażliwe na napięcie, gdy mierzy się opór. Nie masz gdzieś lewego powietrza?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/#findComment-330717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 No właśnie nie wiem co z tym lewym powietrzem. Wymieniłem uszczelkę między wtryskiwaczem a kolektorem dolotowym, została tylko ta druga we wtryskiwaczu. Uszczelka między kolektorem dolotowym a głowicą wygląda na nowy, więc nie wiem czy jest sens wymieniać. Gdzie jeszcze może łapać lewe powietrze? Jeśli chodzi o potencjometr to spróbuję podmienić i zobaczę czy da to jakieś efekty. Obawiam się że może być walnięty bo był cały zalany benzyną, która się lała z boku wtryskiwacza a potem zalana benzyną ekstrakcyjną w czasie czyszczenia. Czy po odkręceniu można tam coś przeczyścić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/#findComment-330714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Benzyna czujnikowi nie zaszkodzi. A lewe powietrze, to nie tylko to, co napisałeś. To również odmy, wężyk od MAP Sensora, wężyki sterujące klapką w filtrze powietrza, zawór zwrotny na przewodzie serwa, przewód od puszki z węglem też.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/#findComment-330706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Przy puszczeniu gazu auto może szarpnąć - czy szarpie cały czas? Obroty nie spadną do obrotów biegu jałowego (jeżeli nie wciśniemy sprzęgła) wszystko zależy na jakim biegu jedziemy z jaką prędkością i na jakim terenie. O jaką sytuację chodzi? Co z obrotami na jałowym podczas postoju, tu też ma znaczenie temperatura silnika oraz obciążenie alternatora. Tak żę myślę że trochę mało informacji aby coś poradzić a wymiana dobrego na nowe też mija się z celem. Pozdrawiam grzesczy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3139-potencjometr-przepustnicy/#findComment-330667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.