Skocz do zawartości

Potencjometr przepustnicy?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam!

Długo się wahałem czy zakładać nowy temat, ale w końcu... Mój problem polega na tym, że podczas jazdy, po puszczeniu nogi z gazu, autem lekko szarpie a w niektórych momentach mam wrażenie, że nawet przyspiesza. Ponadto często zdarza się, że silnik wchodzi na wysokie obroty, w granicach 1200 - 1300 rpm.

Stąd moje pytanie do Was: czy za takie zachowanie silnika może być odpowiedzialny potencjometr przepustnicy, czy jakiś inny element? Pragnę nadmienić, że wymieniłem już prawie wszystkie możliwe czujniki w aucie, oprócz MAP sensora (założony używany), nowe są filtry, sonda lambda, świece, przewody, silnik krokowy, czysty wtryskiwacz itd.

Moim podejrzeniem jest również sprzęgło, bo bardzo huczy (łożysko dociskowe) ale nie wiem czy sprzęgło może mieć jakiś wpływ na wysokie obroty i szarpanie. Jedynym elementem niewymienionym jest potencjometr przepustnicy.

Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź na pytanie czy walnięty potencjometr może mieć wpływ na opisane przeze mnie zachowanie silnika, czy może jest to jakiś inny element?

Z góry dzięki i pozdrowienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie, check się nie zapala a gaz "schodzi" do końca. Gdyby było tak jak mówisz to też powinny być problemy przy przyspieszaniu a tak nie jest. Czy może byś tak, że potencjometr podaje błędne sygnały do kompa i on zamiast odcinać paliwo w czasie jazdy "za darmo", podaje je nadal?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka możliwość.

Wklep w szukajkę "tps" i czytaj, w jakimś temacie podawałem dane do sprawdzenia czujnika przepustnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez w Corsie tak szarpie - po dadaniu, jak i puszczeniu gazu - tez wymienione juz filtry (jeszcze oprócz paliwowego), swiece, czyscilem przepustnice (po tym zabiegu przestal sie zapalac checkin), ale wciaz tak szarpie. Podobno to moze byc jeszcze krokowy, ERG, albo trzeba szukac przez komputer. Ale jak ty juz wszystko powymieniales to juz sam nie wiem. (Sprzegło tez mam juz nie bardzo, ale tego raczej nie podejrzewam, choc kto wie???)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja37: czyli rozumiem, że mam pomierzyć oporność pomiędzy stykami B i C oraz A i B? Tylko która oporność jest ważniejsza? Logicznie biorąc to chyba ta, która powstaje w czasie otwierania i zamykania przepustnicy, więc między B i C. I jeszcze jedno pytanko: czy zgodnie z tym co jest napisane w tej Twojej instrukcji, pomiary mam przeprowadzić przy wyłączonym zapłonie?

A co do EGR to na szczęście nie mam tego urządzenia :cry:

 

Przed chwilą zmierzyłem oporność zgodnie z tym co podał ja37 i wygląda to następująco:

- przy zamkniętej przepustnicy ok. 2270 Ω (powinno być 1000-3000)

- przy całkowicie otwartej ok.7200 Ω (powinno być 5000-10000)

O ile przy zamkniętej jest tyle ile powinno, to przy otwartej wydaje mi się, że wskazanie jest trochę zaniżone. Co Wy na to?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przy otwartej wydaje mi się, że wskazanie jest trochę zaniżone.

To nic nie szkodzi, są 2 rodzaje czujników, pomiary mieszczą się w granicach, więc czujnik ok.

czy zgodnie z tym co jest napisane w tej Twojej instrukcji, pomiary mam przeprowadzić przy wyłączonym zapłonie?

Tak, jak najbardziej.Mierniki cyfrowe są wrażliwe na napięcie, gdy mierzy się opór.

 

Nie masz gdzieś lewego powietrza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No właśnie nie wiem co z tym lewym powietrzem. Wymieniłem uszczelkę między wtryskiwaczem a kolektorem dolotowym, została tylko ta druga we wtryskiwaczu. Uszczelka między kolektorem dolotowym a głowicą wygląda na nowy, więc nie wiem czy jest sens wymieniać. Gdzie jeszcze może łapać lewe powietrze?

Jeśli chodzi o potencjometr to spróbuję podmienić i zobaczę czy da to jakieś efekty. Obawiam się że może być walnięty bo był cały zalany benzyną, która się lała z boku wtryskiwacza a potem zalana benzyną ekstrakcyjną w czasie czyszczenia. Czy po odkręceniu można tam coś przeczyścić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna czujnikowi nie zaszkodzi.

A lewe powietrze, to nie tylko to, co napisałeś.

To również odmy, wężyk od MAP Sensora, wężyki sterujące klapką w filtrze powietrza, zawór zwrotny na przewodzie serwa, przewód od puszki z węglem też.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przy puszczeniu gazu auto może szarpnąć - czy szarpie cały czas?

Obroty nie spadną do obrotów biegu jałowego (jeżeli nie wciśniemy sprzęgła) wszystko zależy na jakim biegu jedziemy z jaką prędkością i na jakim terenie. O jaką sytuację chodzi? Co z obrotami na jałowym podczas postoju, tu też ma znaczenie temperatura silnika oraz obciążenie alternatora. Tak żę myślę że trochę mało informacji aby coś poradzić a wymiana dobrego na nowe też mija się z celem.

Pozdrawiam grzesczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności