Skocz do zawartości

Problem z chłodzeniem


Gość luckyluke27

Rekomendowane odpowiedzi

Gość luckyluke27

Witam wszystkich !

 

Mam pytanie czy w corsie przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia, przelewa się płyn w zbiorniczku wyrównawczym tzn czy leci przez ten cienki wężyk czy nie?.Mój problem polega na tym że ostatnio chyba z przegrzania pękła mi chłodnica z prawej strony przy przyłączu i ciekł płyn kupiłem nową chłodnice wykręciłem czujnik ze starej sprawdziłem, i włącza się przy około 110 stopniach a pisze na nim 95-100 :-/. po zalaniu płynem i odpaleniu silnika temperatura leci w górę tak doszła mi do jakiś ~ 103 C i nic wentylator się nie włączył a zaczeło mi syczeć powietrze przy przyłączu tego cienkiego wężyka ze zbiorniczka do chłodnicy, chłodnica u góry gorąca na dole zimna. trochę poczytałem i zakładam że czujnik raczej do wymiany i chyba pompa wody?(ale co do pompy to nie mam pewności na allegro już zamówiłem firmy kraft) . i pytanie jeszcze czy można w tym silniku wyciągnąć pompę bez demontażu rozrządu? a może pompa wody jest dobra? jak to sprawdzić lub co jeszcze może być przyczyną takie stanu?

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Zmieniłem tytuł/rafaln1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam

chłodnica u góry gorąca na dole zimna.

To oznacza że termostat do wymiany

Przy okazji przenoszę do działu Corsa

 

Jeszcze powiedz czy masz LPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luckyluke27

Witaj, dzięki za przeniesienie do właściwego działu :wink:, sprawdzę jeszcze ten termostat, a możecie jeszcze powiedzieć jak wygląda ten obieg płynu tzn w oplach przelewa się ten płyn w zbiorniczku czy nie tzn czy leci tym cienkim wężykiem do zbiorniczka czy nie?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

czy leci tym cienkim wężykiem do zbiorniczka czy nie?

No jeśli płyn się nagrzeje to się rozszerza więc gdzieś musi uchodzić

Więc sądzę że ma lecieć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chlodnica zimna na dole, to normalne, że wentylator się nie właczy.

Zobacz na zimnym silniku.

Odpal i patrz który wąż chłodnicy si,ę szybciej zrobi ciepły.

Jak ten od termostatu, to pompa nie działa, jak ten od skrzyni, to termostat.

 

Jeszcze o przelewie.

Przy dodaniu gazu tam się ma przelewać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luckyluke27

Dziękuje wam za wyczerpujące wypowiedzi, dziś to wszystko posprawdzam i mam nadzieje ze dojde z tym do jakiegoś porządku :wink:

 

Pozdrawiam Serdecznie :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luckyluke27

luckyluke27, Tylko napisz do jakich wniosków doszłeś

Napiszę :mrgreen: , aktualnie jestem na etapie zdemontowanej już pompy wody, pytanie takie wirnik pompy powinien się lekko obracać czy z dosć dużym oporem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal i patrz który wąż chłodnicy si,ę szybciej zrobi ciepły.

Jak ten od termostatu, to pompa nie działa, jak ten od skrzyni, to termostat.

To mnie zaciekawiło :mrgreen: a kiedy jest dobrze :beer::mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności