Skocz do zawartości

3,0 CDTI padł kompletnie...


Rekomendowane odpowiedzi

Do dzis byłem szcześliwym posiadaczem signum z silnikiem 3,0CDTi ale to do dziś, przy przebiegu 129800km i prędkości 180km/h nastąpił głośny strzał w silniku, za autem zrobiło się biało silnik zgasł,caly olej wyleciał na drogę...całą klapa i podwozie jest w oleju. z silnika pewnie już nic nie będzie.... jestem tylko ciekawy czy to ta nieszczęsna tuleja była przyczyna eksplozji silnika??temperatura silnika była 90C czyli norma...

 

Mam pytanie czy silniki a raczej bloki silnków Y30DT w saabach renówka są takie same,czeka mnie wymiana silnika na uzywany bo raczej remont nie wchodzi w grę,czy jak kupie silnik z renówki albo saaba to będzie pasował do signuma??na co mam zwrócic uwagę,??bedę wdzięczyn za każdą porade bo jestem w tak zwanym proszku po dzisiejszym zdarzeniu....koszta mnie przerażają.... dodam ze moje auto ma automatyczną skrzynie,czy jak kupie silnik od maualnej to moze byc jakiś problem??

 

Piszcie co mam robic i czego się wystrzegac,pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31811-30-cdti-pad%C5%82-kompletnie/
Udostępnij na innych stronach

Witam sąsiada, teraz się mówi ziomala :). Pytanie jest takie; czy już wiesz co się stało konkretnie. Przebieg trochę mały na takie "jazdy", jakie konkretnie szkody wystąpiły ? Co do saabów i renówek to nie wiem, ale jak to ten sam motor, to mogą różnić się tylko osprzętem. Więc to co najważniejsze powinno być takie samo. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31811-30-cdti-pad%C5%82-kompletnie/#findComment-65345
Udostępnij na innych stronach

Mozecie mi powiedzieć, o jaką chodzi tuleję?

Tam są jakies pływajace tuleje cylindrów, jak w roverze, czy smarcie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31811-30-cdti-pad%C5%82-kompletnie/#findComment-65307
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Nieszczęśnicy z silnikiem 3.0 cdti!!!

 

 

 

 

 

 

To wszystko można naprawić!

 

W Saabach 3.0 TiD, które mają ten sam silnik dokonano następujących napraw i przeróbek:

 

-szlif

-wymiana tulei

-wymiana 1 tłoka

-powlekanie tłoków

-wymiana pierścieni

-wymiana panewek głównych(korbowodowe były cacy)

-regeneracja głowicy lewej

-zrobiono dodatkową rotację płynu chłodzącego-by pass w lewej głowicy( pierwotnie była w silniku Isuzu, ale ją fabrycznie zaślepiono ze względu na urządzenie do recykilngu spalin; w prawej głowicy taka rotacja jest, bo jest podłączona do ogrzewania i klimatyzacji)

-czujnik poziomu oleju w misce olejowej podwyższono o 6mm, to daje ok. 0,6 litra oleju więcej

-zamiast metalowych uszczelek pod głowicę zastosowano tuningową uszczelkę kompozytową

 

Poza tym dowiedziałem się, że wędrowanie głowic w dół silnika to nie żadna usterka tylko norma.

Całe zło jest przez:

1. Złe uszczelki pod głowicę,

2. Zatkanie małego obiegu wody w lewej głowicy takiego jak w prawej głowicy

3. Zbyt mały poziom oleju w misce olejowej.

4.Czujnik temperatury silnika w złym miejscu.

 

Wszystko zrobiono jak w prawie takich samych silnikach w Isuzu Trooperach

 

 

Sam jeszcze chcę zrobić jedną przeróbkę tj. czujnik temperatury wody chcę umieścić na bloku. Teraz jest on na takim trójniku co łączy grube przewody wodne obok głowic. Nie będzie to przekłamywało temperatury nawet jeśli układ chłodzenia się zapowietrzy.

 

 

To samo mają w Saabach i Espacach:

 

 

 

 

 

 

 

usunąłem zbędne linki i poprawiłem post/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31811-30-cdti-pad%C5%82-kompletnie/#findComment-20742
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam!~kupiłem opla signum 3,0cdti 177 koni.mam taki problem,niewiem co sie dzieje?mianowicie szumi coś tak jagby łożysko sprzęgła i stuka jak puszczam noge z gazu przy właczonym biegu i nie wciśniętym sprzegle.jak wcisne sprzęgło nic nie słychać.i druga sprawa.wyskakuje 5 bieg.wsteczny wchodzi to sie blokuje przy ruszeniu kilku metrów.wczoraj nie mogłem ruszyć z zadnego biegu a dziś wchodzą biegi.co sie dzieje prosze o pomoc.nic nie zgrzyta w skrzyni.pzdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31811-30-cdti-pad%C5%82-kompletnie/#findComment-17552
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności