Skocz do zawartości

kierownica - poskrzypywanie


Rekomendowane odpowiedzi

Autko jeździ, błędy usunięte, lecz nie wiadomo co było ich przyczyną.

Co do stuków, pozostaje mi nasmarować EPS, tylko muszę się jeszcze zorientować w miejscowym oplu co i jak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

mozesz napisac co dalej po odkreceniu srub (nr 2 na rys.), bo jak na moje oko to ciezko jest to rozlaczyc i przesmarowac.

NAJPIERW ODŁĄCZ AKUMULATOR

 

 

Na obrazkach nie ma opisane co najpierw zdemontować:

1. osłona wnęki kolumny kierownicy - zasłania cały mechanizm - dwie śruby

2. osłona wnęki od spodu - plastik nad pedałami - tam gdzie nawiew na nogi -

dwie śruby

 

Dopiero po rozkręceniu tych dwóch plastików, demontujesz kanał nawiewu

(1.rysunek) wyciągajac zaznaczoną zawleczkę.

Kanał wyciągasz dołem - do pedałów.

 

Póxniej wkładasz głowę nad pedały i wyciagasz trzy wtyczki z silniczka od

wspomagania (bez patrzenia

nie da się wyjąć trzeciej najmniejszej wtyczki, bo jest blokowana taką

niebieską kotwiczką) - Rysunek 2.

Poza tym na silniku jest plastikowa klamra/obejma trzymająca przewody -

rozpenij ja i wyjmij kable.

 

Jak odłączysz kable to odkręcasz śrubki od silniczka - jak nie masz

specjalnej nasadki, to możesz odkręcić kluczem oczkowym 8.

 

Po odkręceniu srub przesuń silnik w lewo- wyjdzie też wałek z mechanizmu

wspomagania.

Wyciągasz silnik dołem, choć to nie jest konieczne.

 

Smarujesz poprzez wciśnięcie smaru do srodka wałka -patrz rysunek 3. Napchaj

śrubokrentem, nie więcej niż połowę.

Chociaż lepiej byłoby wepchnąć jakimś prętem, żeby weszło do końca.

 

Delikatnie montujesz najpierw silnik, wpychając z wyczuciem. Jeżeli nie chce

wejść, to należy minimalnie zakręcić wałek

tak aby żłobienia zazębiły się.

Skręcasz, podłączasz przewody, zakładasz kanał od nawiewu, zakłądasz

plastikowe osłonki.

Akumulator.

Jazda próbna.

 

Ja po przejechaniu 50m już wiedziałem, że jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w sobote sie wzialem ze EPS w mojej mery bo stukanie wkurzalo strasznie.

3 wtyczke tez da sie wyjkac, ta niebieska kotwiczke trzeba lekko podwarzyc i wyskakuje.

Zalalem do pelna smarem grafitowym i jak narazie cisza :D

 

15 min roboty, 200 PLN w kieszeni i cisza w kabinie :beer:

A tak znawiasem mowiac to ASO przegina z cena jak za tak usluge.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 min roboty, 200 PLN w kieszeni i cisza w kabinie

A tak znawiasem mowiac to ASO przegina z cena jak za tak usluge.

200zł ?

Ja wczoraj byłem na sprawdzeniu zawiechy w merivce w ASO w mikołowie - umowa była na 50 zł za sprawdzenie, a Panowie serwisanci zaproponowali mi sparowanie EPSa w ceni usługi, więc jedynie dopłaciłem za smar (6zł)

Koszta 56zł ciszej w środku - na poprzecznych uskokach nic nie wali, ale.....przekładnia kierownica do regeneracji....:D

Przy okazji kupować na alledrogo i wymieniać (koszt łączny około 800zł), czy w ASO za około 1200 (regeneracja, montaz, geometria)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności