Skocz do zawartości

Czy hamowanie silnikiem ma wpływ na jego żywotność ?


Gość Orbit

Rekomendowane odpowiedzi

witam .

czy hamowanie silnikiem ma wpływ na jego żywotność ? jak zapewne wiecie hamowanie silnikiem wpływa na mniejsze spalanie ( przynajmniej w teorii ) , co także pokazuje komputer, wiec robię to praktycznie cały czas , jednak zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno jest to zdrowe dla silnika lub tez sprzęgła ... poza tym zauważyłem ze gdy jadę szybko i wrzucę na luz spalanie nie spada do wartości postojowych tylko pokazuje w granicach 3 - litry mimo iż obrotomierz pokazuje około 600 ob/min ... dlaczego tak się dzieje ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orbit,

 

Hamowanie silnikiem jest najzdrowsze dla jego kondycji. ;););) W sytuacji kiedy "wrzucasz na luz" auto spala tyle ile na biegu jałowym, jak hamujesz silnikiem włącza się "cut off" czyli odcięcie paliwa i wtedy spalanie jest najmniejsze. Hamuj silnikiem i nie "bój żaby" ;):beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrotomierz pokazuje około 600 ob/min

w czasie gdy auto sie toczy? dziwne powinien miec podwyzszone obroty (ja mam ponizej 1000 obr/min)

spalanie takie jak na luzie

 

słyszałem taka teorie iz sprzegło jest obliczone na "" ileś wysprzegleń "" moze to dziwna teoria ale tak mowił mechanik ...

a fotele bujane a okreslona ilosc bujniec :twisted:

kazda rzecz uzywana zuzywa sie... ale to musialbys co 1 sek wysprzeglac zeby zauwazyc roznice...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przy hamowaniu nie operujesz za często lewarkiem skrzyni biegów co chwile zmieniając bieg na niższy nic złego się nie stanie. Po prostu częste korzystanie ze sprzęgła powoduje szybsze jego zużycie.

 

Hamując silnikiem można wyczuć moment patrząc na obrotomierz, kiedy auto zacznie sobie dodawać gazu przy zbyt niskich obrotach. Zależnie od prędkości albo redukcja o 1 bieg albo hamowanie. Przy hamowaniu bez sprzęgła również działa wspomniany wyżej "cut off".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na forum Nissana coś co mnie ogromnie zaskoczyło, a tyczy się także tej dyskusji. Jak się ma hamowanie silnikiem na żywotność pompy w dieslu. Dywagacje poniżej dotyczą pompy VP-44.

Całość zaczerpnąłem z Forum Nissan Klub Polska.

 

,,Hamowanie silnikiem - wpływ

 

Cytat

What is known, of failures on Diesel fuel, suggest a lubrication issue of the distributor rotor similar to the Lucas/CAV series. In common with the Lucas pumps, Fuel and hence lubrication is cut off to the rotorhead during conditions of overrun (engine braking)

 

To już prawdę mówiąc nie mieści mi się w głowie. Nawet hamowanie silnikiem może skracać żywotność pompy, ponieważ nie ma wtedy przepływu paliwa przez pompę, a tłoczki w pompie cały czas pracują. :kosci: Z drugiej jednak strony, czytałem, że to nie jest tak do końca, że jednak smarowanie jest, był tylko dopisek że problem może wystąpić jeśli np. wciągamy przyczepę autem, a po długim wzniesieniu zaczynami hamować silnikiem i wtedy chłodzenie może okazać się nie wystarczające. Mam nadzieję, że co najwyżej w grę wchodzi druga opcja. :D "

 

I co Wy na to :?::wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności