Skocz do zawartości

Szarpie przy zmianie biegów, przy wolnej jeździe


Gość Luccas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

 

nie potrafię rozwiązać problemu z moją AstrąH. Zauważyłem, iż często przy zmianie biegów jeśli nie wykonam powoli i dokładnie sekwencji sprzęgło/gaz/bieg autem szarpnie. Najczęście przy zmianie z 1 na 2, delikatnie przy zmianie na 3 bieg. Również jadąc powoli około 5-10km/h w korku na 1 gdy chcę jechać stałą prędkością z delikatnym gazem autem szrapie przód/tył. Nie umiem do końca sprecyzować, ale chyba nawet jak jadę ciut szybciej na 1 na jednolitym gazie autem poszarpuje.

 

Czy w Waszych Astrach równiez jest taki problem, że jak działa klimatyzacja to obroty są podtrzymywane jakieś 2-3 sekundy u góry co przy płynnej zmianie biegu powoduje szarpnięcie? Gdy klimę wyłączę już tego nie ma - tzn. może nie jest odczuwalne patrząc na to co napisałem powyżej.

 

Co jeszcze - jak przyspieszam tak zdrowo w kitę to słyszę dziwny metaliczny dźwięk, coś jakby z wydechu z tym, że wydech jest ok. Może to byc powiązane z powyższym?

 

ps. to drugi temat, poprzedni wygasa za 1 dzień. Bardzo proszę o sugestie, bo mechanik wspominał coś o cewce przepalonej, ale tym sposobem moge wymienić połowe auta. Kable, świece nie były wymieniane.

 

[ Dodano: Sro Sie 18, 2010 20:35 ]

No i pomocy brak...

 

może zbyt tragicznie to opisuje? Czasami mam wrażenie że przy ruszaniu z kopyta większa moc dostaje dopiero na większych obrotach. Ściągnięcie nogi z gazu też odczuć można skokiem auta,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z poprzedniego auta które miałem wiem, że jak są kable walnięte to podczas ruszania, albo jazdy równym tempem autem potrafiło szarpnąć, skoczyć jak kangurek na drodze. U mnie szarpie przy bardzo wolnej jeździe ale dopiero jak minimalnie dotknę gazu, na samym biegu bez gazu jedzie dobrze. Szarpie również jak np ruszam i zjade z jakiegoś krawężnika to az po obrotach widać że ida góra - stop, góra - stop... wszystko bardzo szybko. Na wyższych biegach, przy dużej prędkości 80-170 samochodzik leci bez zarzutów...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek, absolutnie żadnych błędów.

 

Poniżej zebrałem to co mi nie pasuje, może to

być powiązane ze sobą albo i nie zatem:

 

1. czasami przy uruchomieniu silnika metaliczny dźwięk

 

2. po krótkiej jeździe i zaparkowaniu czasami odpali dopiero po 3 sekundach kręcenia,

ale rano zawsze tak jak trzeba. Tak raz na piętnaście razy to zauważam.

(w corsie podobny objaw gdy padł czujnik położenia wału korbowego, w końcu nie można

było auta zapalić dopiero jak silnik ostygł)

 

3. czasami słychać dźwięk wydostający sie spod pedałów sprzegło, hamulec, nie potrafię

zinterpretować

 

4. wyjazd z domu mam z krawężnika na ulicę, często muszę szybciej wyjechac by się wbić w ruch. Po zjechaniu z krawężnika, na gazie i pierwszym biegu odczuwam szarpanie co widze też na obrotomierzu

 

5. buja przy wolnej jeździe parking, korek na 1-2 biegu gdy delikatnie dotknie się gazu,

np. szukam miejsca na parkingu jadę na 1 i po chwili żółwiej jazdy buja przód-tył

 

6. sądzę, że przy zmianie biegów 1-2-3 przy płynnej zmianie następuje szarpnięcie. Nie ma tego gdy puszczam wolniej sprzęgło i w połowie puszczania dodaję gazu... wtedy płynnnie

 

7. gdy włączę klimatyzację i przy obrotach 3k zmieniam bieg tzn. puszczam gaz, wciskam sprzęgło to obroty 2-3 sekundy sa jeszcze przy 3k, czasami samoczynnie potrafią podskoczyć do góry po czym następuje wolny spadek. Przy płynnej zmianie biegu szarpnie samochodem

 

8. ogólnie sądzę, że po wbiciu sprzęgła wolno obroty spadają

 

Makabrycznie to opisałem hm?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Luccas, poczytaj sobie ten temat bo to zapewne o ten silnik chodzi;

http://www.motonews.pl/opel/news-542-nowe-silniki-opla-zapewniaja-oszczednosc-paliwa.html

 

Czytałem twoja wypowiedz;

 

quote="Luccas"]mój średnio spala 7.2 z tym, że mi się naprawde nigdzie nie spieszy...

Jak się domyślam masz silnik twinport-może go zamuliłeś po prostu i takie rzeczy się dzieją, spróbuj pojeździć dynamicznie parę dni i powiedz jakie efekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam serdecznie mam ten sam problem co autor silnik 1.9 cdti 150 koni po wymianie kompletnego sprzęgła z dwumasa. Dodam że podczas wciskania sprzęgła w podloge czuć szarpnięcie gdy chce wbić z 2 na 3 lecz nie występuje to zawsze, tak samo co do zmian biegów raz jest lepiej że płynnie wszystko pracuje. Podczas gaszenia czuć drgania jak i również czuć czasem podczas odpalania stukniecie jakby skrzynia skakała czuć czasem jakby ją czasem rzucało stawiam na poduszkę skrzyni co myślicie ? Aczkolwiek nic nie puka w zawieszeniu.

Edytowane przez Sinres

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zwróć uwagę gdzie piszesz bo w poście sprzed 6 lat i w silniku benzynowym.

To nie koniecznie to samo co u Ciebie.

Poczytaj podobne tematy w A z silnikami diesla i dwumasą - pełno tam różnych opisów takich jak twoje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam ponownie,

 

nie potrafię rozwiązać problemu z moją AstrąH. Zauważyłem, iż często przy zmianie biegów jeśli nie wykonam powoli i dokładnie sekwencji sprzęgło/gaz/bieg autem szarpnie. Najczęście przy zmianie z 1 na 2, delikatnie przy zmianie na 3 bieg. Również jadąc powoli około 5-10km/h w korku na 1 gdy chcę jechać stałą prędkością z delikatnym gazem autem szrapie przód/tył. Nie umiem do końca sprecyzować, ale chyba nawet jak jadę ciut szybciej na 1 na jednolitym gazie autem poszarpuje.

 

Czy w Waszych Astrach równiez jest taki problem, że jak działa klimatyzacja to obroty są podtrzymywane jakieś 2-3 sekundy u góry co przy płynnej zmianie biegu powoduje szarpnięcie? Gdy klimę wyłączę już tego nie ma - tzn. może nie jest odczuwalne patrząc na to co napisałem powyżej.

 

Co jeszcze - jak przyspieszam tak zdrowo w kitę to słyszę dziwny metaliczny dźwięk, coś jakby z wydechu z tym, że wydech jest ok. Może to byc powiązane z powyższym?

 

ps. to drugi temat, poprzedni wygasa za 1 dzień. Bardzo proszę o sugestie, bo mechanik wspominał coś o cewce przepalonej, ale tym sposobem moge wymienić połowe auta. Kable, świece nie były wymieniane.

 

[ Dodano: Sro Sie 18, 2010 20:35 ]

No i pomocy brak...

 

może zbyt tragicznie to opisuje? Czasami mam wrażenie że przy ruszaniu z kopyta większa moc dostaje dopiero na większych obrotach. Ściągnięcie nogi z gazu też odczuć można skokiem auta,

Kolego naprawiłeś problem szarpania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności