Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ze swoim kadetem. Od pewnego czasu grzeje sie lewy zacisk hamulcowy aż felga aluminiowa jest gorąca. Druga strona jest zimna. Mam zaciski dalco. Wczoraj zdjołem zacisk rozebrałem nasmarowałem tłoczek i prowadniczki wymieniłem wszystkie gumki złorzyłem i odpowietrzyłem. Wszystko lekko chodzi a zacisk nadal się grzeje :?: Może ktoś spotkał się z takim problemem pomóżcie :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tamtaj,

 

A klocki nowe dałeś, sprawdziłeś czy tarcza nie jest krzywa :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KLocki zalozylem stare bo chcialem zobaczyc efekt. A tarcza tez jest troszke krzywa ale przez pol roku delikatnie bila ale nic sie nie blokowalo.Az do teraz. To ma to az taki wplyw na blokowanie zacisku :D W warsztacie powiedzeli mi ze trzeba wymienic przewod elastyczny i przejdze. ale Jak rozbieralem zacisk to przez przewod plyn plynol swobodnie i nie wiem czy wymiana cos pomoze?. Slyszalem rowniez o jakims regulatoze sily hamowania ale nie mam pojecia gdzie on sie znajduje?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Slyszalem rowniez o jakims regulatoze sily hamowania ale nie mam pojecia gdzie on sie znajduje?.

To dotyczy tylnych hamulców

Wężyk może puszczać płyn w jedną str. a z powrotem już nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wymienilem tarcze, klocki i przewody elastyczne. Przy rozbieraniu prawej strony zaowazylem ze ta strona wogule nie chamowala,klocek prawje jak nowka,prowanice stoja. Wychodzi na to ze lewa strona bardziej sie grzala bo tylko ona hamowala. Teraz zregeneruje ten zacisk i mam nadzieje ze bedzie wszystko O.K....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

No widzisz. czasem takie psikusy wychodzą ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz. czasem takie psikusy wychodzą :D

Dokładnie, szczególnie jak takie elementy jak zaciski hamulcowe robi się pojedynczo a nie parami. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj sobie zacisków ATE są mniej awaryjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zregenerowalem ten drugi zacisk i jak narazie jest ok.Nic sie nie grzeje a hamowanie sie poprawilo. Wielkie dzieki dla wszystkich za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55
tamtaj, Jeszcze jak byś podał symbol silnika bo by było fajnie i usunę moje pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bym wiedzial to bym podal. W dowodzie mam tylko kadett E 1,6 kat 1991.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kadett E 1,6 kat 1991.

Wszystko wskazuje na C16NZ najlepiej zrób fotkę i wstaw na forum. :D

 

Jeśli chodzi o Kadetty z silnikiem 1,6 to do 08.91 był produkowany jedynie C16NZ, były jeszcze; C16LZ od 09.86 - 08.87 i E16NZ od 09.87 - 08.90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dalej będziesz miał problemy z zaciskami a autem chcesz pojeździć jeszczę kilka lat, to lepiej wrzucić zaciski ATE np. z Astry F. Koniec z zapiekaniem hamulców, lepsze hamowanie.

 

http://forum.opel24.com/regeneracja-zaciskow-hamulcowych-ate-vt22484.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy razem z tymi zaciskami trzeba zmienic tarcze i klocki czy wystarczy sama wymiana zacisku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się - mam podobnie - mechanik po ponownym sprawdzeniu stwierdził, że albo zacisk już jest do d..., albo "kopyto jest krzywe" - tuleje chodzą ładnie do momentu skrecenia zacisku - wtedy jedena tulejka zaczyna się zacinać.(oczywiście wszystko bylo czyszczone)

mówicie o zaciskach ate czy jakoś tam - czy to są takie???:

http://moto.allegro.pl/zaciski-przednie-opel-astra-i-f-sedan-i2160208650.html

 

i czy wystarczy, że zmienię klocki na inne.

dzięki.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to są zaciski ATE i po wymianie wystarczy wymienić klocki. Skoro masz tam coś krzywego to nieźle Ci się musiało zapiec i zagrzać... Ja w moich starych zaciskach Delco wymieniłem wszystkie uszczelki, gumki, kapturki na prowadnicach i od 4 lat nic mi się nie zapieka. Dodatkowo kupiłem zestaw regeneracyjny pompy hamulcowej i też od 4 lat hamulce bez najmniejszego problemu przechodzą przegląd. W zaciskach Delco sprawność zalezy od jakości konserwacji zacisku. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.