Skocz do zawartości

kod błędu 243


Gość savitar7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pojawia mi się kod 243 (mignięcia 10-2-4-3) i wygląda to tak, że podczas jazdy na 4 lub 5 biegu gdy przekroczę 3000 obr. silnik przechodzi w tryb serwisowy(efekt max 3000 obr. i całkowity muł). Wydaje mi się, że to może być elektrozawór podciśnieniowy turbiny, odłączyłem od niego kostkę i wtedy po przekręceniu kluczyka natychmiast wyskakuje ten sam błąd. Puszka podciśnieniowa turbiny jak i pompa podciśnienia działa poprawnie, podłączyłem na krótko bez elektrozaworu. Dla pewności chce potwierdzić czy to ten elektrozawór padł czy może zdarza się, że kostka nie łączy albo przewód jest narażony na uszkodzenia?

 

Druga sprawa to migająca kontrolka świec żarowych, dopalanie DPF. Miga mi od wczoraj, dziś przejechałem 80km po trasie, na chwilę się wyłączyła a potem znów zaczęła migać.

Czy jeżdżenie w trybie serwisowym na skutek błędu 243 może powodować zapchanie filtra DPF? I dlaczego wypalanie nie przynosi skutku?

 

Dzięki, czekam na sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukajka i od razu wyniki

przykald: http://forum.opel24.com/bledy-0108-0243-i-wylaczanie-sie-turbiny-vt31733.htm?highlight=0243

jeden z wielu tematow odnoscie bledu 0243...

 

Czy jeżdżenie w trybie serwisowym na skutek błędu 243 może powodować zapchanie filtra DPF? I dlaczego wypalanie nie przynosi skutku?

raczej powod wystepowania bledu 0243 moze powodowac zapchanie filtra...

i radze cos z tym zrobic zanim calkowicie zapchasz dpf...

jak dasz rade/jak mozna to przegon auto zeby wypalic dpf...

 

[ Dodano: Pią Sie 13, 2010 15:19 ]

zacznij od sprawdzenia czy przewod do czujnika/ow cisnienia dpfu jest caly, bo moze byc pekniety i stad ten problem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś to się przyda.

 

Robiłem parę testów i uważam, że to co inni użytkownicy opisują jako odcięcie turbiny przy wyskoczeniu cheka nie jest faktycznie odcięciem. Zaznaczam, że dotyczy to mojego silnika i błędu 243 (tylko taki mi się zgłasza).

Puszka podciśnieniowa regulująca doładowanie turbiny działa następująco: podajemy podciśnienie - turbina daje pełna moc doładowania; bez podciśnienia - zero doładowania.

Robiłem test podpinając wężyk podciśnienia bezpośrednio do puszki, auto przyspiesza normalnie jednak następuje moment gdy czujnik ciśnienia doładowania zanotuje za duże ciśnienie i wtedy wysyła sygnał do elektrozaworu aby ograniczyć doładowanie. Elektrozawór nie działa więc wywala błąd silnika i samochód traci moc oraz max 3000 obr. Myślę, że zmieniają się parametry wtrysku bo przecież turbina podpięta bezpośrednio pod podciśnienie cały czas daje max a komputer nie ma możliwości tego zmienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności