Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą Y20DTH ???


Gość cobreti7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy na forum więc witam wszystkich!!!

Mam od pół roku asterkę i jeden problem z nią.

Zauważyłem że od jakiegoś czasu znika mi płyn chłodniczy.

Nie widze żeby był biały dym za mną więc raczej to nie uszczelka pod głowicą.

Jak odkręcam korek od wlewu płynu to jest zawsze duże ciśnienie i część tego płynu wraca do zbiorniczka (ale to chyba normalne ze wzlędu na pompę i temp. płynu). Jedna rzecz mnie zastanowiła bo wcześniej tego nie było a dopiero teraz tzn. zbiorniczek wyrównawczy jest od jakiegoś czasu ciągle uchlapany tym płynem tak jakby wydostawał się przez korek (zdjęcie poniżej). Dodam również że wycieków nigdzie nie widze. Plamy pod autem ani na osłonie silnika od dołu też nie widze. Auto to Astra G 2003 rok 2,0 DTH.

Pzdr. i czekam na odpowiedź co z tym fantem robić dalej.

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kicaj, po południu sprawdze co mi napisałeś.

Co do przebiegu dzieje się tak od ok 3 tyś km. (od miesiąca). Na ten odcinek musiałem 2 razy uzupełniać zbiorniczek do zalecanego poziomu tj w sumie ok 2 l. poszło.

Co do korka który lepszy http://allegro.pl/item1185509514_korek_zbiorniczka_wyrownawczeo_opel_z_zaworkiem.html czy ten http://allegro.pl/item1172010009_korek_zbiorniczka_wyrownawczego_opel_z_zaworkiem.html obecnie mam ten drugi typ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieje się tak od ok 3 tyś km. (od miesiąca).

robiles cos wtedy? co dolewales?

Co do korka który lepszy

nie wiem, po prostu czytalem podobne posty... zadzwon do aso i sie spytaj ile kosztuje oryginalny... bo na aukcjach koszta przesylki sa wieksze niz sam korek...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiles cos wtedy?

teraz nic nie robiłem z układem chłodniczym.

Na tydzień przed tym dziwnym zjawiskiem wymieniłem klocki hamulcowe z tyłu ale to chybe bez znaczenia.

Także zaraz po kupnie czyli w kwietniu wymienilem chłodnice bo lekko dostała po stłuczce w zime i troche się pociła. Oczewiście wtedy również wymieniłem cały płyn chłodniczy na kolor czerwony (był zielony zalany przed wymianą). Co do dolewki kupiełem taki który można dolewać bez względu na wcześniejszy kolor (chyba Prestone) bo nie wiem jakiej firmy mi dokładnie mechanik zalał.

Po wymianie chłodnicy przejeździłem ok 7 tyś km i nic się nie działo.

Pzdr.

PS W pon. podjade do ASO i kupie ten korek. No i zobacze do dywaniki i olej i Przymek Twoją radę też wezme pod uwagę.

Dzięki za zainteresowanie :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko co do korka.

W ASO w Gdańsku powiedzieli mi 60zł za orginał.

W sklepie 10 zł zamiennik. Co wybrać?

Co do dywaników są suche więc to chyb a nie nagrzewnica.

Po pracy pojeżdźe troche to zobacze co z przewodami.

Pzdr.

 

[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 09:10 ]

Korek zakupiony wersja za 10zł:).

Nigdzie z przewodów nie widze by coś ciekło więc licze na to że to wina korka. Pojeżdże troche i zobacze czy coś będzie się działo.

Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Hello,

niestety muszę wrócić do tematu, ponieważ po wymianie korka wydawało się że jest ok. Ale niestety ostatnio na tasie ok 1000km ubyło mi ok 1 litra płynu.

Coś z korkiem napewno było nie tak bo wcześniej zbiorniczek był cały zachlapany a teraz jest tylko delikatnie.

Zauważyłem też że jak jade (na postoju nie ma tego efektu) i pociągne go do 3,5-4 tyś/obr. słychać jakiś głośny gwizd jakby powietrza spod maski (coś ala gotująca się woda w czajniku z gwizdkiem).

Przychodzi mi do głowy wymiana zbiorniczka bo widze że na zgrzewie łączącym obie połówki zbiorniczka jest troche płynu. Nie jest to rozlany płyn w trakcie uzupełniania. Górna jak i dolna część zbiorniczka jest sucha tylko na zgrzewie jest mokro (FOT1). Ponadto może dokładnie nie widać z węża powrotnego (górnego) wylatuje strasznie napowietrzony płyn. Nie wiem czy to ma związek ale myśle że tak.

Jeszcze jedna sprawa z innej beczki gdy się tak przyglądałem zauważyłem żę na zew. wąż gumowy między turbiną a chłodniczką jest umazany olejem (FOT2)(FOT3). Wiem że tak nie powinno być więc na dniach wymienie oba te węże i założe nowe opaski.

Troche to chyba chaotycznie przedstawiłem ale nie jestem mechanikiem a przed wizytą u niego chciałbym mieć jakąś wiedze na temat. Domyślam się że każdy mechanik powie uszczelka pod głowicą ale zanim dojdzie do jej wymiany chce inne możliwości sprawdzić.

Ostatnie pytanie czy sądzicie że ten akumulator może mieć niecałe 2 lata (poprzedni właściciel mówił że kupował go w grudniu 2008 ale nie miał rachunku na niego) Znajomy mi powiedział że on jest z 2005 roku Co wy na to???

Pozdrawiam czekam nasugestie co dalej???

FOT1 Dołączona grafika

FOT2 Dołączona grafika

FOT3 Dołączona grafika

FOT4 Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności