Skocz do zawartości

Regulacja kąta wtrysku,Astra II 2.0 DTL pompa VP44


Gość liipa2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zwracam się do użytkowników z pomocą. posiadam Opla Astrę z silnikiem 2.0 DTL i problem z kontrolką od jakiegoś pół roku włącza mi się kontrolka CHECK (nie zawsze- jak mu się podoba) na ok 1,5 tyś obr. i brakuje mu mocy, zdejmę nogę z gazu i dalej jedzie normalnie bez checka do ok 2,0 tyś obr. i znowu chcec- jeszcze raz dodam że nie zawsze tak jest. Wcześniej miałem problemy z układem EGR ale niby już jest OK. U mechanika wyskoczył błąd regulacja konta wtrysku- nikt w moim mieście nie może mi powiedzieć co to dokładnie jest. Jeśli ktoś miał podobne objawy to bardzo proszę o jakieś wskazówki będę wdzięczny.

 

poprawiłem,regulamin3.1/daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź układ dolotowy (w tym egr) i podciśnieniowy oraz czujnik położenia wału (złączki i kable czy nie ma przetarcia) a potem pod kompa odczytać błędy (podaj ich numery).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym skłaniał się do sprawdzenia czujnika doładowania,bo w głównej mierze to od niego zależy położenia nastawnika momentu wtrysku....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpwiedź. Czy ten czujnik doładowania to jest innaczej nazywany elektrozaworem podciśnieniowym który steruje turbiną? niby był wymieniany ale to też używany był. A jak tak to jak go można sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpwiedź. Czy ten czujnik doładowania to jest innaczej nazywany elektrozaworem podciśnieniowym który steruje turbiną? niby był wymieniany ale to też używany był. A jak tak to jak go można sprawdzić?

Nie. Elektrozawor to elektrozawor a czujnik cisnienia to co innego. Elektrozawor jest elementem wykonawczym-sterujacym iloscia doladowania a czujnik daje info ile turbo napompowalo w dolot- jakie jest cisnienie w dolocie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania zamontowany jest na pokrywie kolektora dolotowego z prawej strony http://forum.opel24.com/czyszczenie-kolektora-dolotowego-w-silnikach-dti-vt44042.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kolego napisz czy rozwiazal ci sie problem z twoja astra poniewaz tez mam taki sam problem z moim autem i mi powiedzial mechanik ze prawdopodobnie bedzie to pompa wtryskowa do regeneracji:(. No ale moze ty dowiedziales sie cos innego. Mnie kazal wlac litr oleju do baku zeby przesmarowac ta pompe ze moze to akurat pomoze cosik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności