Gość seba5555 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Witam Mam problem po wymianie zaworu EGR mam znaczacy spadek mocy, prawdopodobnie jakis czas jezdziłem na uszkodzonym egr który był zablokowany i nie dopuszczał spalin do kolektora ssącego. Moje pytanie brzmi czy można np.zredukować ilośc spalin które doprowadzane są do zaworu egr z kolektora wydechowego poprzez zastosowanie np, jakiegos reduktora (czesciowe przytkanie rurki). pozdrawiam seba   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33217-po-wymianie-zaworu-egr-znacz%C4%85cy-spadek-mocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Nic tam nie można zredukować, zaślepianie zaworu EGR również nie wchodzi w grę. Czy jakieś błędy Ci się pojawiają?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33217-po-wymianie-zaworu-egr-znacz%C4%85cy-spadek-mocy/#findComment-51606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba5555 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Nie nie ma innych błędów. [ Dodano: Wto Sie 31, 2010 09:11 ] Dlaczego nie mozna częsciowo zaslepic zaworu. ? Czytałem też że ewentualnie mozna zaslepić rurkę sterującą zaworem, wówczas zawór będzie cały czas zamknięty a wszystkie spaliny bedą szły do wydechu, zresztą ostatnio spróbowałem przytknąć rurkę która steruje zaworem egr i muszę powiedzieć, że na moje oko wzrost mocy jest o jakieś 10-20%. Chciałbym się jeszcze dowiedziec w jaki sposób komputer wykrywa bład zaworu EGR, gdzie jest umiejscowiony czujnik i na co na niego oddziałowuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33217-po-wymianie-zaworu-egr-znacz%C4%85cy-spadek-mocy/#findComment-51500 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Jeśli zaślepiłeś sterowanie EGRem to spodziewaj się błędu P0400, gdyż na przepływomierzu będzie zawyżona wartość przepływu powietrza. Jeśli teraz nie masz błędu, to podczas jednostajnej jazdy ów błąd Ci się wyświetli.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33217-po-wymianie-zaworu-egr-znacz%C4%85cy-spadek-mocy/#findComment-51498 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba5555 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Hm być może. Czyli błędy EGR są sygnalizowane poprzez nadmierny przepływ powietrza przez przepływomierz. A gdyby np. do zaworu EGR od strony wlotu spalin odłączyc rurkę ze spalinami a doprowadzić czyste powietrze jak to wówczas zachował by się samochód.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33217-po-wymianie-zaworu-egr-znacz%C4%85cy-spadek-mocy/#findComment-51490 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Cześć Pomysł może dobry ale jeśli masz silnik doładowany to istniej ryzyko ze ci będzie ciśnienie uciekać, spaliny są dużo cieplejsze i posiadają dużą energie kinetyczną więc w zakresie niskich obciążeń efekt utraty ciśnienia jest pomijalny. ..ale jeśli zamotujesz zawór membranowy(jeden kierunek przypływu), znany z silników dwusuwowych dodatkowy i filtra powierza to kto wie i może turbo dziura zniknie i silnik nabierze mocy przy niskich obrotach. drugi sposób może prostszy ale możne i kosztowny, czasem nie ma w twojej okolicy machera co wymieni ci soft w sterowniku i wyłączy egr , popytaj w firmach zajmujących się tuningiem > Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33217-po-wymianie-zaworu-egr-znacz%C4%85cy-spadek-mocy/#findComment-51449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba5555 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Dzieki za rady. Tak sobie myslę o tej pompie powietrza jednokierunkowej myslę że w takim układzie musiałby byc zastosowany zawór cisnieniowy który po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia wyłączał by pompę, oraz oczywiscie jakiś zawór bezpieczeństwa. Zastanawiam się tez czy mozna bezpiecznie zaślepić na kolektorze wydechowym (otwór z którego pobierane sa spaliny do zaworu EGR), bo wydaje mi się że jeżeli zaslepię ten wylot to wówczas wszystkie spaliny beda wydalane przez układ wydechowy. Zastanawiam się równiez czy odcięcie EGR moze (w jakim stopniu) zwiększyc temperature spalania w tłokach a co za tym idzie szybsze zużycje. Pozdrawiam. [ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 11:19 ] A jeszcze mam pytanie . Czy podczas normalnej pracy zawór egr nie powinien byc załączany po osiągnięciu np. 2000obr/min. wówczas nie byłby odczuwalny spadek mocy. I jeszcze jedno W jaki sposó załączane jest turbo. Czy można zbudowac układ który załączał by egr jednocześnie z turbo, a wyłączał gdy turbo nie pracuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33217-po-wymianie-zaworu-egr-znacz%C4%85cy-spadek-mocy/#findComment-51183 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 EGR jest otwierany na biegu jałowym oraz w zakresie niskich obciążeń silnika. Na zimnym silniku także spaliny są recyrkulowane aby obniżyć szczytową temperaturę spalania w efekcie silnik mniej jest narażony na przedwczesne zużycie. Turbo jest wysterowywane na podstawie prędkości obrotowej, obciążenia silnika i masy powietrza. Wszelkie zakłócenie w pracy turbo lub EGR kończy się checkiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33217-po-wymianie-zaworu-egr-znacz%C4%85cy-spadek-mocy/#findComment-51169 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin 2614 Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Jeżdze cały czas od pól roku z zaslepionym egr zaraz przy kolektorze wydechowym.I żaden check sie niezaswieca równiez na kompie niema żadnego błędu.Autko mniej dymi i lepiej przyspiesza.Ale by zrobić to profesjonalnie tak jak kolega wczesniej pisał zmiany w sterowniku silnika ECU.Poprzez wyłaczenie sterowania elektro zaworu od EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33217-po-wymianie-zaworu-egr-znacz%C4%85cy-spadek-mocy/#findComment-49345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.