Skocz do zawartości

PROjekt 20 8v TURBO!


Gość Adrian GSI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adrian GSI

Witam, zamierzam uturbic swoje niedokonca NE, chcialbym zasierpnac pomocy i kontaktow z ludzmi ktorzy juz to robili.

 

Chetnie widziane rady co do doboru TURBO np czy dobrym rozwiazaniem byloby turbo od Passata 1.8 T czy lepiej zastosowac turbo z 20LET

ile moge dmuchac na seryjnych tłokach?

CZy lepiej zalozyc tłoki od LET?

Jakie koszta??, wystarczy mi 55 koni wiecej.

 

Nie chce rad ze taniej wlozyc 2.0 16v, chce wydac swoje pieniadze na 2.0 8v TURBO :piwo: :piwo: :piwo::piwo::piwo::piwo::piwo::piwo::piwo::piwo::piwo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

powiem CI to co usłyszałem za każdym razem kiedy zakładałem tego typu posta , szukaj w necie , bo naprawdę sporo już napisano zajrzyj na forum KTK tam widziałem temat o uturbionym NE,a z tego co ja znalazłem tak na szybko to będą CI potrzebne : dwie uszczelki pod głowicę a pomiędzy blaszana podkładka z kwasa wycięta na wzór uszczelki , tłoki i korby najlepiej od leta .... ahaa... i jak chcesz

55 koni wiecej.

to przydałoby się tulejowanie bloku , chyba że masz jakiś świetny ten swój :piwo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian GSI

przeczytalem juz wszystko co na temat 20 8v turbo, teraz chce zmontowac wszystko w calosc

 

 

czekam na wiecej wypowiedzi, mysle ze temat warty uwagi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Raz, ze temat już starawy jest.....

Dwa, częstujesz nas tu nissanem, niestety trzeba sie logować, poczytac nie mozna.

Jak radzisz to rób to dobrze :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przekklejam:

 

Napisze to na podstawie mojego silnika czyli SR20DE. Będzie dla potomnych bo generalnie dla każdego silnika tak to wygląda:

 

OBOWIĄZKOWO:

 

1. Turbina.

 

Najłatwiej kupić T28 lub T25 z Nissanów 200SX. Cena za używkę w przyzwoitym stanie to ok. 1.500 zł

 

2. Intercooler

 

Tu jest prawie całkowita dowolność, no poza tym by się mieścił w aucie. Można kupić używkę z jakiegoś IVECO lub wybrać coś z uniwersalnych. Warto wspomnieć, by boki były aluminiowe, bo plastiki lubią pękać. Koszt to ok. 400 zł

 

3. Kolektor pod turbo

 

Jako, że do seryjnego nie da się zamontowac suszarki to trzeba taki co się da. Tu znowu dwie opcje. Gotowy z Nissana GTi-R'a koszt ok. 600 - 700 zł lub zamówic zupełny custom, dzieki któremu zrobimy jak chcemy, a nie jak będzie pasować. Koszt 1.200 zł

 

4. Orurowanie pod turbo i intercooler

 

Co w skład wchodzi?? Rura ze stożka do turbiny, potem z turbiny do intercoolera, z intercoolera do silnika. Tu w gre wchodzi Custom. Mnie z kwasa kosztowało 1.300 zł

 

5. Wydajniejsze wtryski

 

Tu zależy od auta. Do P10 i P11 pasują wtryski z Nissana 200SX. Do p11.144 od SAAB'a 2,3 TURBO (koniecznie trzeba kupic je z kostkami gdyż seryjne są delikatnie inne). Koszt w granicach 200 - 300 zł

 

6. Wydajniejsza pompa paliwa

 

Tu króluje WALLBRO GSS342 z wydajnością do 255l/h. Cena 350 zł

 

7. Świnka

 

Do wyboru mamy Ecumaster lub SMT6. Do nissanów polecne jest to pierwsze ze względu na dokładniejsze wystrojenie. Obecnie na rynku DET 3 - koszt 500 zł. Dodatkowo za strojenie i hamownie z 500 zł

 

8. Instalacja wodna i olejowa do turbosprężarki

 

To kolejne ok 390 zł wraz z montażem i czwórnikiem pod czujnik ciśnienia oleju + ew. dodatkowy czujnik temperatury oleju (można nieco taniej jak się zrezygnuje z przewodów teflonowych w stalowym oplocie na poczet gumowych które z czasem mogą poddać się od wysokiej temperatury panującej przy turbinie...)

 

To na tyle części obowiązkowej. Koszt: 5.740 - 6.190 zł

 

NIEOBOWIĄZKOWO (ale bez sensu nie mieć)

 

1. BOV (Blow OFF VAlve)

 

Zaworek, który powoduje, że nadmiar powietrza wyrzucany jest na zewnątrz robiąc psss, a nie wraca na turbinę, która można tym uszkodzić. Koszt: 200 - ?? zł

 

2. Wskaźniki

 

Przede wszystkim doładowanie i temperatura oleju. Poza tym całkowita dowolnośc. Wskaźnik doładowania najlepiej elektroniczny z map sensorem, żeby mozna było ecumastera podpiąć. Mnie kosztowały 350 zł

 

3. MBC (manual boost controler)

 

Zaworek do zwiększania ręcznie ciśnienia doładowania. Koszt 60 zł

 

4. Kontroler ciśnienia paliwa

 

Jak wtryski i pompa to za mało do zadanego doładowania to podkecamy i troche wiecej benzynki mamy. Koszt. 250 zł

 

5. Wydech 2,5"

 

Skoro silnik więcej powietrza dostaje to i więcej spalin musi wypluć, a im większy wydech tym łatwiej u się oddycha. Koszt za kwasiaka 1.700 zł

 

6. Inne

 

Tu wchodzą materiały dodatkowe takie jak: olej, świece, silikony i kolanka do połączeń, stożek, bandaż do kolektora itd. Nie pomylę się dużo pisząc, że to koszt. 1.310 zł

 

7. Sprzęgło

 

Okazuje się, że seria nie daje rady. Koszt z montażem ok. 1.400 Zł

 

Całość części nieobowiązkowej: 5.270 zł

 

Razem TURBO: 11.460 zł + ROBOCIZNA

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności