Skocz do zawartości

ubytek plynu chlodniczego


Gość ppiiaasseekk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ppiiaasseekk

Witam,

Zacznę od objawów. Niedawno zauważyłem, że temperatura utrzymuje sie na poziomie 95-100*C. Z dmuchawa w kabinie nie mam duzego wyboru - jest tylko zimne powietrze. Odczuwam niewielki spadek mocy. Moze jest to wina pracujacego wentylatora chlodnicy? Kupilem 2l petrygo, wyparowalo...

Bylem dzis u mechanika, powiedzialem o problemie, nawet nie zerknal. Powiedzial, ze na 99% glowica i koszt naprawy ok 700zl.

Prosze o podpowiedz co moze byc przyczyna, a jesli glowica to czy cena, ktora mi facet podal jest adekwatna?. Z gory dzieki, Darek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takich magikow to z daleka omijac

czy to uszczelka mozna sprawdzic

wyciekow tez mozna poszukac

od tego sie zaczyna

a nie wywalania glowicy i zmiany uszczelki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnij dział warsztaty.

http://forum.opel24.com/malopolskie-vf174.htm

Znajomy jeździł do firmy Ja-Ro na ul. Stoczniowców 1 (teren Namarol-u tzw stara stocznia)

w dziale warsztaty masz nawet nr.tel.do nich.W każdym bądź razie chwalił sobie ich usługi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie grzeje, to moze byc to nagrzewnica - sprawdz, czy nie masz morkych dywanikow od sronu tunelusrodkowego. Sprawdz tez czy nie cieknie Ci w okolicach alternatora - bo tam przewody lubia sobie robic kuku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ubywa płyn. Mechanik mówił, że wygląda to na pompę wody. Przy ostatnim wymianie rozrządu nie została wymieniona, ale jeszcze nie wiem na 100% bo ma sporo roboty i nie miał czasu dokładnie sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Gawlak, ja bym sprawdził czy nie widać wycieków przy silniku, szczelność węży i czy dywaniki są suche. Inna sprawa że silniki Y1.7dt są czułe na przegrzanie czego efektem jest niestety odkształcenie głowicy. Ale żeby tak było musi wystąpić chociaż jeden z objawów: mieszanie się oleju z płynem chłodzącym tzw. śmietanka pod korkiem oleju lub osad oleju w zbiorniczku wyrównawczym (tutaj winę też może ponosić chłodniczka oleju), wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia (twarde węże), znikanie płynu który dostaje się do cylindrów gdzie następuje jego spalanie czego efektem jest biały dym z wydechu (a to akurat u Ciebie występuje). Ale najpierw zacznij szukać gdzie może znikać płyn ??? Aha i jeszcze te zimne powietrze ono znów wskazuje na walnięty termostat i pracę układu chłodzenia na małym obiegu i może wywalanie płynu poza układ ale też i na przegrzanie silnika więc może i na głowicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a'propos bialego dymu: mialem ostatnio wysyp samochodow z "bialy dym z rury, czy to UPG?". Klimat mamy taki, ze zbiera sie bardzo duzo tzw. kondensu w rurze, czyli skroplonej wody w rurze wydechowej. Dzieje sie tak, gdy samochod czesto jezdzi po miescie i nie zdola wyparowac owa woda. Raczej sie nie przejmowac.

 

Warto obwachac ten dym, a nawet przylozyc reke do rury, a potem polizac dlon. Jesli czuc slodkamwy smak, to baaardzo prawdopodobne, ze jest to palony plny chlodniczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności