Gość zibi34 Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 ale drogo, JAk rozumiem to uszczelka pod głowicę silnika do wymiany? TAK   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Beherit Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Ja miałem tak że uszczelke kupiłem za ok 100zł (tanio), głowica do 1,5 td isuzu 300zł, i przełożenie bebechów żeby z 2 zrobic jedna czyli robocizna i poskładanie auta do stanu "jezdności" 500zł. Czyli 900zł taka przyjemność. Jeśli będziesz się w to bawił poproś żeby sprawdzili czy auto nie bedzie miało przedmuchów itp, ja niestety zostałem poinformowany że mam przedmuchy na pierścieniach po złożeniu głowicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 JAk rozumiem to uszczelka pod głowicę silnika do wymiany?Tak. Na tą cene skłąda się uszczelka + planowanie głowicy + montarz całości. Jeśli okaże się, że wszystko jest poza tym cacy to całość robót zmieści się raczej w tej dolnej granicy. Jeśli chcesz wiedzieć w jakiej ogólnej kondycji jest silnik to niech zrobią Ci próbę olejową tłoków żeby sprawdzić czy pierścienie są szczelne i radziłbym także sprawdzić głowicę. Zapłacisz z 100zł więcej ale będziesz wiedział czy czeka Cię niebawem remont silnika czy tylko uszczelka była walnięta a reszta jest w miarę zdrowa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46465 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Z tą uszczelką pod głowicą to może być ale nie musi. Radzę najpierw zrobić pomiar ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach i ew próbę olejową, jak już wyżej wspomniano. Będzie wiadomo w przybliżeniu co jest grane, czy pierścienie czy uszczelniacze zaworowe. Jeśli płyny Ci nie ubywa jak piszesz to uszczelka może być ok, zrób ten pomiar i wtedy się zobaczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 najpierw zrobić pomiar ciśnienia sprężania W sumie racja można na początku zrobić pomiar kompresji i jeśli gdzieś będzie małe to mamy tylko potwierdzenie, że coś jest nie tak. Mimo wszystko obstawiam, że uszczelka nie jest w całości. Jachu próba olejowa wiąże się przecież ze zdjęciem głowicy więc jakby nie patrzeć uszczelkę musiałby chłopak wymienić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Nie. Próba olejowa pokaże, czy pierscienie nie puszczają.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Jachu próba olejowa wiąże się przecież ze zdjęciem głowicy więc jakby nie patrzeć uszczelkę musiałby chłopak wymienić Tu akurat się nie zgodzę, próbę olejową robi się podczas sprawdzania ciśnienia sprężania. Najpierw mierzy się ciśnienie powiedzmy; normalnie, potem wlewamy do każdego cylindra nieco oleju, ważne aby do każdego tyle samo, więc najlepiej zrobić to strzykawką. Następnie ponownie mierzymy ciśnienie i jeśli wynik będzie lepszy, czyli ciśnienie wyższe to znaczy, że pierścienie nie trzymają, jak nic się nie zmieni to znaczy, że wina leży po stronie zaworów (uszczelniacze, czy wyrobione gniazda). Jak się okaże w trakcie pomiarów, że sąsiadujące ze sobą cylindry mają obniżone ciśnienie i olej nic nie zmienia to można zakładać, że występuje pomiędzy nimi przedmuch przez uszczelkę. Więcej w zasadzie bez ściągania głowicy zdiagnozować się nie da.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46316 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 W sumie jachu masz racje da się i jest to chyba dokładniejsza metoda Ja miałem na myśli taką (mniej dokładną i "domową") gdzie zdejmujsz głowicę nalewasz do cylindrów olej tak by był równo z brzegiem bloku i zostawiasz na 48h.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Tak, to lej ropę, ta pokaże, czy jest nieszczelność. Olej nie pokaże.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46290 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Tak, to lej ropę , ta pokaże, czy jest nieszczelność. Albo jeszcze lepiej naftę Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33699-opel-corsa-b-dymi-silnik/page/2/#findComment-46287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.