Skocz do zawartości

Opel CORSA B - dymi silnik


Gość zibi34

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja miałem tak że uszczelke kupiłem za ok 100zł (tanio), głowica do 1,5 td isuzu 300zł, i przełożenie bebechów żeby z 2 zrobic jedna czyli robocizna i poskładanie auta do stanu "jezdności" 500zł. Czyli 900zł taka przyjemność. Jeśli będziesz się w to bawił poproś żeby sprawdzili czy auto nie bedzie miało przedmuchów itp, ja niestety zostałem poinformowany że mam przedmuchy na pierścieniach po złożeniu głowicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk rozumiem to uszczelka pod głowicę silnika do wymiany?

Tak. Na tą cene skłąda się uszczelka + planowanie głowicy + montarz całości. Jeśli okaże się, że wszystko jest poza tym cacy to całość robót zmieści się raczej w tej dolnej granicy. Jeśli chcesz wiedzieć w jakiej ogólnej kondycji jest silnik to niech zrobią Ci próbę olejową tłoków żeby sprawdzić czy pierścienie są szczelne i radziłbym także sprawdzić głowicę. Zapłacisz z 100zł więcej ale będziesz wiedział czy czeka Cię niebawem remont silnika czy tylko uszczelka była walnięta a reszta jest w miarę zdrowa ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą uszczelką pod głowicą to może być ale nie musi. Radzę najpierw zrobić pomiar ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach i ew próbę olejową, jak już wyżej wspomniano. Będzie wiadomo w przybliżeniu co jest grane, czy pierścienie czy uszczelniacze zaworowe. Jeśli płyny Ci nie ubywa jak piszesz to uszczelka może być ok, zrób ten pomiar i wtedy się zobaczy. ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zrobić pomiar ciśnienia sprężania

W sumie racja można na początku zrobić pomiar kompresji i jeśli gdzieś będzie małe to mamy tylko potwierdzenie, że coś jest nie tak. Mimo wszystko obstawiam, że uszczelka nie jest w całości.

Jachu próba olejowa wiąże się przecież ze zdjęciem głowicy więc jakby nie patrzeć uszczelkę musiałby chłopak wymienić ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jachu próba olejowa wiąże się przecież ze zdjęciem głowicy więc jakby nie patrzeć uszczelkę musiałby chłopak wymienić

Tu akurat się nie zgodzę, próbę olejową robi się podczas sprawdzania ciśnienia sprężania. Najpierw mierzy się ciśnienie powiedzmy; normalnie, potem wlewamy do każdego cylindra nieco oleju, ważne aby do każdego tyle samo, więc najlepiej zrobić to strzykawką. Następnie ponownie mierzymy ciśnienie i jeśli wynik będzie lepszy, czyli ciśnienie wyższe to znaczy, że pierścienie nie trzymają, jak nic się nie zmieni to znaczy, że wina leży po stronie zaworów (uszczelniacze, czy wyrobione gniazda). Jak się okaże w trakcie pomiarów, że sąsiadujące ze sobą cylindry mają obniżone ciśnienie i olej nic nie zmienia to można zakładać, że występuje pomiędzy nimi przedmuch przez uszczelkę. Więcej w zasadzie bez ściągania głowicy zdiagnozować się nie da. :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jachu masz racje da się i jest to chyba dokładniejsza metoda :beer: Ja miałem na myśli taką (mniej dokładną i "domową") gdzie zdejmujsz głowicę nalewasz do cylindrów olej tak by był równo z brzegiem bloku i zostawiasz na 48h.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności