Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj podczas jazdy miałem nieprzyjemny wypadek... Szarpnęło mi kierownicą, coś się posypało i na kierownicy pojawił się taki luz, że kierownica zaczęła latać na wszystkie strony. Po powrocie do domu pozbierałem kulki z dywanika i... resztki łożyska. Rozpadło się doszczętnie (rozpadła się nawet obudowa) dolnego łożyska kolumny kierowniczej. Koszyk leży na krzyżaku poniżej... Mam więc kilka pytań.

 

1. Da się wymienić same łożysko czy trzeba całą kolumnę?

2. Jakieś zdjęcia, opis tego jak to zrobić? mniej więcej wiem co i jak, dzisiaj rozebrałem całą osłonę kierowniczą, zdemontowałem nawiew na nogi i dostałem się do samej kolumny.

3. Jak z poduszką powietrzną? Wypięcie akumulatora zabezpieczy mnie przed jej przypadkowym otwarciem?

4. Jeśli wymienię całą kolumnę, to jak z wymianą stacyjki? Bo widziałem na zdjęciach, że to jest komplet.

 

Za jakąkolwiek udzieloną pomoc serdeczne dzięki. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33852-%C5%82o%C5%BCysko-dolne-kolumny-kierowniczej/
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na att albo na oakp bo opisywalem co i jak z fotkami. Wymienic wystraczy na lozysko jak dobrze pamietam 6203 tylko napawac deczko na pierscien zewnetrzny albo wkleic na klej w ta rurke w kolumnie. Pare osob juz tak robilo wg mojego opisu.Nie ma tam zadnej filozofi i robota prosta jak barszcz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33852-%C5%82o%C5%BCysko-dolne-kolumny-kierowniczej/#findComment-45018
Udostępnij na innych stronach

Usterka naprawiona. Dla wielu osób, które mają z tym problem zostawię tu kilka porad.

 

1. Jeśli nie macie kasy na nowa kolumnę, nie ma potrzeby jej zakupu.

2. Wystarczy kupić łożysko maszynowe o wymiarach: wew. : 20mm, zew. : 47mm, szer: 14mm. Koszt ok. 18 zł. Łożysko mocuje się w metalowej obudowie kolumny na klej lub (moim zdaniem lepsza opcja) na wcisk wraz z tuleją wykonaną z blachy 0.5mm. U mnie spisuje się idealnie.

3. Kolumna mocowana jest dosłownie na 3 śrubach. Reszta to plastiki i elektryka.

4. Czas wymiany ok. 3 godzin przy dobrym :COOL::lol:

5. Znikają wszystkie luzy kierownicy, wszystko działa a łożysko jest znacznie bardziej wytrzymałe niż fabryczne. W razie pytań pisać na pw.

6. Powodzenia przy dalszym grzebaniu przy waszych dupowozach :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33852-%C5%82o%C5%BCysko-dolne-kolumny-kierowniczej/#findComment-43934
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności