Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Auto: Astra H 2006, easytronic 1,6 z16xep, gaz landirenzo sekwencja zakładana we Włoszech, przebieg 95000.

Mój problem polega na gaśnięciu autka z rana, dzieje się to mniej więcej po wyłączeniu automatycznego ssania zarówno na gazie jak i na benzynie. Silnik przy hamowaniu i zejściu automatu (skrzynia easytronic) do pierwszego biegu gaśnie. Potem jest go ciężko odpalić jak się już porządniej zagrzeje silnik problem nie występuje, na wolnych obrotach jak go z rana zostawić silnik nie gaśnie tylko trochę falują obroty. Na kompie brak jakichkolwiek błędów był raz jeden na samym początku od immobilizera.

Dodatkowymi objawami są:

- wysokie spalanie zarówno gazu jak i benzyny - zrobiłem na benzynie 500 km i średnie spalanie pomiędzy 9 a 10 litrów przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym, na gazie 42 litry robię 380 km.

- brak mocy zwłaszcza w dolnych zakresach obrotowych, na autostradzie przy 120 na 5 w ogóle nie chce przyspieszać a jeśli pojawi się lekkie wzniesienie to nie jest nawet w stanie utrzymać prędkości.

- silnik niezbyt równo chodzi - nie mam zbyt wielkiego doświadczenia z oplami (tego mam od 2 miesięcy) ale wydaje mi się iż lekko przerywa i lekko szarpie (być może to jest subiektywne)

Jak autko się naprawdę zagrzeje w dłuższej trasie (kilkadziesiąt kilometrów) to jakby lepiej zaczęło pracować.

Teraz co w tej sprawie zostało zrobione:

- pierwszy mechanik - do wymiany egr - wymiana nic nie zmieniła przy okazji przeczyścił przepustnicę nie była specjalnie zabrudzona

- drugi - autoryzowana stacja oplowska (zakładają również instalacje gazowe) - najpierw zmiana oprogramowania skrzyni biegów (bo jest nowsze a w starym ktoś grzebał) - potem według nich problemem były wtryski do gazu, potem czujnik temperatury płynu chłodzącego (ale za te dwie rzeczy nie zapłaciłem więc po podmianie nic się pewnie nie zmieniło) w końcu podobno na 100% mapa do gazu, wgrali nową, ustawiali ręcznie a problem nie zniknął. Na koniec poradzili jechać do landirenzo do warzszawy na hamownię i tam porządnie ustawić mapy pod obciążeniem bo oni zrobili wszystko co mogli ręcznie a oryginalne mapy do tego modelu z automatem tylko tam.

Więc moja gorąca prośba jako iż wydaje mi się że to nie jest problem map od gazu (problem występuje zawsze również na benzynie, może ciut mniejszy ale nie jestem pewien) gdzie szukać pomocy?

Dla mnie najbardziej podejrzanymi elementami są:

cewka zapłonowa (świece nowe)

sondy lambda

czujniki położenia wału

No i w zasadzie to tyle cewkę to i nawet jestem skłonny wymienić w ciemno ale w pozostałe rzeczy trochę mi kasy już szkoda, zwłaszcza iż już tysiaka wydałem a problem nadal istnieje. Ciekawą rzecz znalazłem również na forum iż problemem może być osad gromadzący się na zaworach ale nie wiem czy w moim silniku również dotyczyło to chyba starszego silnika 1,4. W każdym razie profilaktycznie go trochę na obroty pokręcę gdyż rzeczywiście może być przez to przymulony.

Proszę bardzo o porady gdzie szukać rozwiązania, i wielkie dzięki

A jeszcze jedno czasami (zdarzyło się ze trzy razy) muszę kilka razy próbować odpalić gdyż chyba immobilizer blokuje rozruch nie wiem czy ma coś to wspólnego z tym iż jest to niedawno dorabiany kluczyk w serwisie opla?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33897-astra-silnik-ga%C5%9Bnie-plus-du%C5%BCe-spalanie/
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Dla mnie najbardziej podejrzanymi elementami są:

cewka zapłonowa (świece nowe)

sondy lambda

czujniki położenia wału

Dla mnie to wina sondy lambda też znam przypadek w silniku 1,4-16V ale bez gazu gdzie silnik dużo palił na kompie wyszedł czujnik położenia wału i po wymianie go nic nie dało a po wymianie sondy problem znikną, a silnik też dużo palił, chwilami nie dało rady jechać ,po prostu dławił się z nadmiaru paliwa. Ale nie chcę Ci sugerować że masz wymienić od razu sondę po prostu opisałem taki przypadek jaki znam.Pzdr.

ps.-model i silnik wpisz sobie w profil.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33897-astra-silnik-ga%C5%9Bnie-plus-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-44751
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No i doczekałem się błędów :( a raczej :help:.

Niedawno zapaliła się przy jeździe kontrolka od emisji spalin no i nie chce zgasnąć na całe szczęście świeci się stale. Metodą hamulec gaz wyszły następujące błędy:

- 030000

- 030100

- 030200

- 030300

- 030400

- 161450

- 161600

Z tego co wyszukałem na forum to pierwsze pięć związanych jest z wypadaniem zapłonu czyli stawiałbym na cewkę (już wcześniej zamówiłem lada dzień być powinna). Zastanawiają mnie natomiast dwa następne 161450 to z immobilizera podobno często występuje natomiast 161600 to chyba z wersją modułu CIM .

Moje pytanie w związku z tym jest takie czy dwa ostatnie mogą być w jakiś sposób powiązane z wypadaniem zapłonu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33897-astra-silnik-ga%C5%9Bnie-plus-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-42742
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności