Gość Grzechu Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Od pewnego czasu pojawił mi się olej przy dwóch wtryskach (skrajnych). Podjechałem do mechanika a ten zaśpiewał mi prawie 1 tys, za uszczelnienie, mówiąc że musi wszystkie uszczelki wymienić i że one kosztuje prawie 700. MOje pytanie czy można wymienić same oringoi na tych dwóch wtryskach czy trzeba całość robić, a może w ogóle tego nie ruszać. Druga sprawa, w jaki sposób wyregulować cięgno na turbinie, tak żeby było w oryginalnych fabruycznych ustawieniach (mechanik mi tak poregulował że na dole bierze a póńiej jest straszny muł).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asterix Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 zmien silnik na benzynow nie bedziesz mial takich problemow i nie bedziesz w tedy korzystal z forum ,ale wracajac do tematu czy Ty liczysz na to ze ktos Ci tu powie co masz zrobic a Ty domowym sposobem sobie to w garazu naprawisz ,jak masz diesla to musisz sie liczyc z kosztami niestety wiec zaprowadz do serwisu ,trudno zaplacisz nie male pieniadze ale moze powtarzam moze bedziesz mial to zrobione tak jak trzeba usunąłem zbędny cytat/daro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/#findComment-43549 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 w aso te uszczelki nie sa drogie i dasz sobie rade z wymiana. co do sztangi to muszis sie troszke pobawic, najpierw poluznij nieco ta sztange- tak z 5 obrotow na gwincie. Zapewne skrecal ją tylko nie wiem po co tam lapy pchal. najlepiej jabys obserwowal sztange jak ktos bedzie odpalal auto i powinnop ja wtedy wciagnac ponad 1 cm tak nawet do 1,5 cm. Jak bedzie ktos robil przegazowe tak do 4 tys obr a nawet i wiecej to przy okolo 3500-3700 powina sie sztanga cofac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/#findComment-43461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Chwila, jak to przy zapaleniu wciągnie sztangę?, przecież jak ją wciągnie to otworzy zawór upustowy, a otwiera go dopiero wtedy gdy ciśnienie jest za wysokie. Czy oby napewno wciągnie sztangę przy zapaleniu i na wonych obrotach?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/#findComment-43378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 wciagniecie sztangi to zamkniecie WG. JEst tak bo w razie awarii ukladu podcisnieniowego turbo ma przestac pompowac na maxa. Co by sie stalo jakby pompa vac odmuwila posluszenstwa a my dalej bysmy cisneli na obr 4000? Turbo by odfrunelo na 100%   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/#findComment-43278 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Jak to zamknięcie WG? Jeżeli za dużo wzrośnie ciśnienie w kolektorze a np vacu padnie i podciśnieniem nie ruszy sztangą to wówczas check (komp widzi że nie daje rady zmniejszyć ciśnienia przez elektrozawór) i ograniczenie przez komputer między innymi obrotów, mniejsze obroty to sprawia ze turbina mniej ładuje. Przecież standardowo zawór jest cały czas zamknięty otwiera (sztanga wciąga) się dopiero po wzroście ciśnienia czyli podczas jazdy i to przeważnie na większych obrotach. Gdyby zawór był otwarty na wolnych obrotach to turbo w życiu nie napiło by ciśnienia bo niby jak, a przecież najważniejsze jest żeby mieć kopa w miarę od najniższych obrotów (tak więc zawór musi być zamknięty a nie otwarty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/#findComment-43273 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 toż ci pisze ze elektrozawor puszcza podcisnienie z pompy vac i wciaga sztange by zamknac WG ( auto zgaszone to zawor otwarty jest). Odpalasz silnik i odrazu zawor WG jest zamykany by bylo max doladowanie wymuszone na turbinie. Padnie pompa vac czy elektrozawor ( zazwyczaj pada tak ze jest zamkniety bo w srodku ma sprezynke ktora powoduje odciecie podcisnienia) i mamy auto zamulone bo WG otwarte jest caly czas. W razie gdyby cos mimo wszystko zawiodlo np WG zacinalo sie i zostalo w pozycji zamknietej to ECM zareaguje wywaleniem checka oraz zmniejszeniem dawki paliwa. Bedzie przeladowywac ale obroty nie wzrosna powyzej 3500. Mozesz przeciez pominac elektrozawor i zmostkowa przewody podcisnienia sterujace WG. Wtedy caly czas puki chodzi silnik WG bedzie zamkniete albo mozna tez zapodac jakas sprezynke na sztange na turbinie i tez bedzie trzymac caly czas w zamknieciu WG. przeladowanie gwarantowane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/#findComment-43207 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 "( auto zgaszone to zawor otwarty jest)" zupełnie odwrotnie, zawór jest zamknięty. " ECM zareaguje wywaleniem checka oraz zmniejszeniem dawki paliwa. Bedzie przeladowywac ale obroty nie wzrosna powyzej 3500" a tu masz rację. A teraz pomyśl jak by ci przeładowywyało gdyby sztanga zamykała zawór a nie otwierała go. Pada podciśnienie sztanga nie działa nie daje rady otworzyć zaworu upustowego i dlatego następuje przeładowanie. Podciśnienie otwiera - uchyla zawór jak za dużo ładuje turbina a nie uchyla go po to by zwiększyć żeby max ładować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/#findComment-43194 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 "( auto zgaszone to zawor otwarty jest)" zupełnie odwrotnie, zawór jest zamknięty. Czemu tak twierdzisz?? Tak to jest w ukladach sterowanych nadcisnieniem (choc nie zawsze). Wtedy nadcisnienie brane jest z kolektora dolotowego czyli gruszka sterujaca WG ma wezyk podpiety do kolektora i faktycznie WG jest na zgaszonym aucie zamkniete i zwiekszenie cisnienia w dolocie bedzie dopiero otwierac WG i upuszczac spaliny by zmniejszyc doladowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/#findComment-43089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 No bo tak jest. Pomyśl, jak ciężko chodzi czasem sztanga, gdyby było tak jak Ty mówisz to przy padniętym podciśnieniu samochód stałby prawie w miejscu bo niebyłoby doładowania gdyż po zapaleniu nie zamknęłoby zaworu i nici z doładownaia, ale tak nie jest. A jest tak że zawór jest cały czas zamknięty na max doładowanie i w momencie gdy pada podciśnienie (lub gdy sztanga nie daje się ruszyć) zaworu nie można go otworzyć i następuje przeładowanie turbiny, a ciąg dalszy już znamy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34026-wtryski/#findComment-43084 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.