Skocz do zawartości

płyn do chłodnicy


Gość levar88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamierzam wymienić płyn do chłodnicy w swojej corsie, i tak:

wiem, że muszę odpiąć czujnik temp płynu chłodniczego a następnie odkręcić śrubę u dołu chłodnicy i tędy spuścić stary płyn. Czy zrobiłbym dobrze jeśli później wziąłbym i przepuścił przez cały układ, wlewając przez zbiorniczek wyrównawczy wode destylowaną w celu oczyszczenia? A gdy będę wlewał już nowy płyn to tą śrube którą odkręcałem aby spuścić płyn zakręcam dopiero wtedy gdy wleje na tyle nowego płynu ze będzie mi on tamtędy "uciekał"? Bo czytałem o jakimś odpowietrzniku, że należy go też odkręcić, a nie mam pojęcia w którym miejscu by się on znajdował? A jeśli tak to w jakiej kolejności odkręcać/zakręcać śrubę u dołu chłodnicy do spuszczania płynu i odpowietrznik? Model silnika X14SZ 1.4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem o jakimś odpowietrzniku, że należy go też odkręcić

Nie ma odpowietrznika, układ sam się odpowietrza.

Jeśli chcesz przyspieszyć odpowietrzanie możesz zrobić to przez odkręcanie czujnika temperatury na zegary.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skuteczne byłoby po wlaniu nowego płynu, na lekko ciepłym silniku odkręcic lekko korek od zbiorniczka wyrównawczego zeby go odpowietrzyć? I czy dobrze zrobiłbym jakbym przepłukał wodą destylowaną przed wlaniem nowego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręcić śrubę u dołu chłodnicy i tędy spuścić stary płyn

Na pewno jest tam jakaś śruba?

Książka mówi o węzu.

Ja spuszczam przez czujnik w chłodnicy, jest niżej.

Płukanie - dlaczego?

Majonez masz, czy płyn ma 10 lat?

Spuść, nalej i odpowietrz czujnikiem na zegary.

I na tym koniec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dole chłodnicy jest czujnik, wypinam go i odkręcam kluczem, dlatego napisałem śruba:) a ten czujnik na zegary to w którym miejscu się znajduje, książka nic o nim nie wspomina

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a wiec

1. odkręcam czujnik temp od chłodnicy

2. spuszczam stary płyn

3. wlewam nowy poki nie bedzie wypływał tym czujnikiem temp i zakrecam

4. pozniej mam odpowietrzyc czy zalaczyc auto do wlaczenia wentylatora, uzupełnić płyn i dopiero odpowietrzyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności