Skocz do zawartości

Jaki olej do X17DTL powyżej 220 tys.km


Gość Piotr Kamiński

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotr Kamiński

Witam wszystkich...

 

przepraszam z góry za ponowny temat...

krótko i na temat :

 

Mam Opla Astrę 96' 1.7 X17DTL

 

błądziłem w necie szukając jakby zaradzić : słabe odpalanie w niskich temperaturach od 2'C i poniżej... wymieniłem z tego wszystkiego po kolei... rozrusznik, akumulator, alernator(brak ładowania) i akumulator FUTURA, ostatnio świece BERU i oki działa... założyłem diodę czerwoną+660ohm oporniczek + podłączyłem bezpośrednio pod świece - mam teraz realny podgląd na to jak grzeją się BERUłki... :beer:

 

pytanko : czy to może jest mankament mojego modelu ? czy po prostu po tylu kaemach już tak jest ? czy można zastosować olej do silnika 10W40 :wino: czy znów coś się stanie ? czy olej może mieć jakiś wpływ na odpalanie w niskiej temperaturze, ostatnio zastosowałem STR do oleju napędowego mimo, że leję na ptaku :wino:

 

myślałem zeszłej zimy żeby się odwołać do poleceń i założyć grzałkę w silniku na 230 V (rozwiązanie z Szwecji) lub debasto...chm czy to co ja tu piszę wogóle się opłaca ?? czy lepiej jest szukać przyczyn w silniku ? czy może się pogodzić ? :wino:

 

Sorki za bełkot mechaniczny... :wino::wino::wino::wino: kocham to auto i zależy mi jak chol..ra żeby jak najdłużej mi służyło...!

 

Pozdrawiam All

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Kamiński

ja mam taki silnik i przy -20 zeszlej zimy palil od strzala i olej nie ma tu nic do rzeczy.Sprawdz kompresje tylko to mi przychodzi do glowy

no...tegoż się obawiałem....raczej udam że nie napisałeś tego :beer: ( nie chcę robić remontu przed zimą - ani w trakcie ) uffff....mam zajrzeć do działu techn. jeżeli chodzi o kompresję ? czy podasz mi na tacy ?? na zimnym czy na ciepłym ??

 

 

 

pierścionki ? Nieeeeeeeeee...................:wino:!:wino:!:wino::D:wino::wino::wino::wino:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Kamiński

...no widzisz....wiem że dla ciepłego i zimnego silnika parametry są nieco inne, poprzez zwykłą rozszerzalność cieplną metalu itp...NO ALE to my wiemy ze szkoły natomiast nie wiem nadal ile powinno być ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu pisze jak:) zdaje mi sie ze dieslu jak i benzyniaku proces ten wygląda tak samo(jeśli nie to sory)

http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

 

a parametry dla twojego silnika to

SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika X17DTL

Średnica cylindra 82,5 mm

Skok tłoka 79,5 mm

Pojemność skokowa 1699 cm3

Stopień sprężania 23,0

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,85 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,15 MPa

Moc maksymalna 50 kW (68 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4500 obr/min

Moment maksymalny 132 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2400 obr/min

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Kamiński

toś mnie dopiero nastraszył kolego :wino:!

 

 

mam nadzieję, że ceramizer pomoże :D najpierw zmierzę komprechę !

 

dopiszę....

 

 

czy stosował ktoś te ceramizery ?? i czy może je w jakiś sposób przyrównać do czegoś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dałem ci linka żebyś sobie kupił ceramizer ale dlatego ze tam pisze jak wykonać pomiar kompresji :D

a to ze akurat na takiej stronie znalazłem to przypadek :wino:

co do ceramizera sa opinie na forum. byli ludzie co stosowali. jedni widzieli pozytywne skutki a inni nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Kamiński

Buchchchaaaachchchaaaa :D

 

niom tak to zrozumiałem, ale i tak nie mam czym zmierzyć kommmperechy :wino:

 

pojadę na zmierzenie, jak ciśnienie będzie poniżej normy to zastosuję ceramizer (tak przy okazji) a jak nie to reanimacja... :wino::wino::wino:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności