Gość specnarz Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Witam wszystkich i proszę o pomoc w diagnozie usterki. Na początek model silnika: X12SZ Rok produkcji: 1994 Opis problemu: Nie działa wskaźnik temperatury silnika - "zegar" Próby diagnozy: 1. Pomiar napięcia zasilającego czujnik =5V 2. Pomiar czujnika na ciepłym silniku ~0,8kΩ 3. Próba z nowym czujnikiem - podłączony do złącza i grzany zapalniczką - wskaźnik nie reaguje (czujnik zmienia oporność pod wpływem temperatury) 4. Działanie termostatu - prawidłowe (najpierw nagrzewa się silnik, potem chłodnica) Problem zauważyłem niedługo po naprawie głowicy (szlify, uszczelki, zawory - wcześniej wzrastało ciśnienie w układzie. Wymieniono rozrząd, większość przewodów i rozszczelnioną nagrzewnicę. Wyczytałem gdzieś na forum iż może to być uszkodzony stabilizator (nie sprawdzałem napięcia przy wpiętym czujniku). Pytania: 1. Czy czujnik który sprawdzam jest odpowiedzialny za wskazania zegara czy tylko steruje komputerem? Czujnik poniżej kolektora ssącego, dwu-przewodowy (brązowy i niebieski), pod klucz 19 2. Jak sprawdzić bezpiecznie wskaźnik? 3. Co jeszcze może być przyczyną usterki? Z góry serdecznie pozdrawiam i dziękuję. SPECNARZ Czerwony kolor czcionki zarezerwowany jest dla administracji, zmieniłem/rafaln1   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Tam niedaleko poszukaj takiego grzybka, na który się da wsunać konektorek. To jest czujnik na zegary.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość specnarz Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Cześć. Czyli ten który sprawdzałem służy tylko do komputera?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość specnarz Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Sprawdzałem nr 1. Czy chodzi o ten z numerem 2 na zdjęciu? Jeśli tak, to jak go można sprawdzić, czy wystarczy zewrzeć przewód do masy?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Numer 2 to czujnik stuku. Tego na zegary szukaj wyżej od nr1, jest wkręcony pionowo w kolektor od góry. prawie pod linką gazu. Pewnie spadł ci z niego konektorek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość specnarz Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Jesteś wielki. Dzięki twojej pomocy znalazłem od razu. Widziałem ten luźny kabelek z konektorkiem na końcu, ale szukałem odstajacej blaszki - czyli klasycznego połączenia. Drażnił mnie nawet brak fragmentu izolacji na nim - już miałem go zaizolować. Tymczasem konektorek nasuwa się poprzecznie na maleńki niepozorny grzybek, który dodatkowo zlewa się z kolektorem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Dziwne, że ci nie pokazywało nieraz temperatury na max, bo przy zwarciu z masą powinien być taki efekt   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość specnarz Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Prawdopodobnie nie zwierało. Dla zainteresowanych wklejam zdjęcie z zaznaczonym czujnikiem temperatury cieczy na zegary. Na dole osłona rozrządu. Może się komuś przyda.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.