Skocz do zawartości

Świecąca się kontrolka oleju podczas pracy silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Mechanik nie miał dobrych wieści, okazało się najgorsze - zatarty silnik ;-)

Dodam, że przed dolaniem tego litra (o którym pisałem w pierwszym poście) stan oleju był poniżej MIN. Nie wiem jak długo - może ok. 3-4 tygodni. Pewnie to dało mu w kość.

 

Nie wiem teraz co zrobić.

 

Remont - czyli szlif tych części co trzeba, wymiana 3 tłoków (na używane, 1 w dobrym stanie), pierścieni, filtrów, oleju, itp. Całkowity koszt ok. 3500 zł

 

czy

 

Wymiana silnika (średnia cena silnika 2000) + robocizna 1400 = 3400 zł

 

Proszę napiszcie co byście wybrali i dlaczego.

 

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Moje zdanie jest takie: zrobisz remont silnika, wiesz na czym stoisz pod warunkiem, że mechanik wie co robi. Kupisz używany silnik, kupisz kota w worku.

 

  • 1 miesiąc temu...

a takie pytanie kiedy wymieniałeś olej i czy wymieniony został filtr oleju, poza tym powodem może być zbyt niski poziom oleju, zapchany filtr powoduje że ciśnienie jest za słabe

 

  • 3 lata później...

Zacznę od początku podczas jazdy rozwaliło mi pompę wody i spadł pasek rozrządu co naruszyło 14 zaworów (12 pokrzywionych 2 puknięte) po za tym wszystko było OK. Mechanik zamontował nową głowicę i niby wszystko było OK, ponoć kontrolka ciśnienia oleju późno gasła (po ok 30 sekundach). Pojechałem odebrać auto i kontrolka wogóle nie zgasła, i co lepsze nie było smarowania wałków rozrządu). Auto zostało się u mechanika. Mechanik polecony przez dwóch znajomych, od kilku lat u niego robią wszystkie naprawy i mówią, że facet bardzo uczciwy, znający się na autach. Mechanik dzisiaj mi powiedział, że być może pompa oleju padła. Co sądzicie o tym wszystkim ?


Edytowane przez FatherTom

 

FatherTom,

Brak smarowania mógł doprowadzić do zatarcia półpierścieni (panewek) czego powodem mogło być ich obrócenie i brak smarowania na wale korbowym.

Ale to oceni mechanik po sprawdzeniu pompy olejowej.


Zielu,

Też bym proponował remont silnika.

Kupując silnik używany nie wiesz w jakim on jest stanie.

Jeśli masz zamiar jeszcze pojeździć tym autkiem to rób remont, jesli na handel to wstawiaj używany.

Edytowane przez Aqorn

 

Można sprawdzić jakoś pompę oleju bez jej demontażu?

Czy przy wymianie pompy oleju trzeba rozkręcać miskę olejową ?

 

Gość harnas1515

Można na pewno wykręcić czujnik i sprawdzić ciśnienie oleju.

Tylko że ja nie wiem jak.

Tego nie robiłem.

 

Ale mamy tu dużo bardziej doświadczonych fachowców.

Oni będą wiedzieć. :)

 

 

 

 

Mechanik spartaczył,manometr w miejsce czujnika i sprawdzić na zimnym i ciepłym silniku,przy wymianie miska do zdjęcia.

Sprawdził bym jeszcze zawór nadciśnieniow

 

Zamiast czujnika oleju wkręcasz manometr - mechanicy mają takie nawet z różnymi wymiennymi końcówkami. Do wymiany pompy oleju - o ile dobrze pamiętam nie trzeba demontować misy ( ale nie mam 100% pewności).

Są różne podejścia smoka do pomp oleju a maja podobne numery katalogu.

 

Gość harnas1515

 

 

i sprawdzić na zimnym i ciepłym silniku

Na ciepłym się nie da, bo usmaży głowice całkowicie.

Ona nie dostaje oleju... .

 

Może jeszcze żyje. Chodziła kilka minut na wolnych obrotach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności