Skocz do zawartości

Zafira 1.6 a problem z redukcja biegów


Gość grzesiek.t

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzesiek.t

Witam , wczoraj napotkałem pierwszy raz mój problem , mianowicie jechałem i zredukowałem bieg z 3 na 2 żeby wjechać na rondo i niespodziewanie samochód zgasł . Co mnie bardzo zaniepokoiło , ale więcej się nie pojawiło do dzisiejszego dnia . Dziś jechałem w jedna stronę około 50km , tam gdzie musiałem się zatrzymać lub zwolnić i zredukować za każdym no prawie za każdym jakieś 80% przypadków samochód gasł . W drodze powrotnej było znacznie lepiej bo zdażyło mi się to tylko 3 razy . Nie wiem co może być problemem . Zawór EGR ?? Zawór EGR niedawno jakieś 3 lub 4 miesiące temu wymieniłem na nowy . Od czasu do czasu sobie sprawdzam diagnozuje przez interfejs samochód i , to 2 razy pojawił mi się błąd z EGR , kiedyś tu ja forum odtrzymałem od kogoś wiadomość że dzieje się tak czasami jak nie jest wyczyszczony wlot. Ale później był spokój cały czas jeździło się wygodnie aż od wczoraj . Co według was jest nie tak ?? Spodkał się ktoś już z takim problemem ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek.t

Kontrolki świeci się taka jak przy problemach z starym zaworem , czyli elektryczny silnik ( zapłon ) czy jak tam ją nazwać . Świece no zmieniałem ponad rok temu ale nie więcej niż półtora , nie było problemów z odpalaniem wiec nie zmieniałem ich . A co do przewodów nie ma przewodów w tym modelu silnika jest cewka zapłonowa czy moduł zapłonowy który nakłada się na świece .

 

Dziś i tak podłącze jeszcze komputer wieczorem i zobaczę co on mówi . A wątpię żeby to była kwestia zaworu , zawór nowy i nigdy nie było problemów , ani nie szarpało jak na zużytym ani go nie dusiło .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek.t

Błedy jakie wykrył komputer to :

 

P1405 - Linear EGR Position

P0335 - Incorrect RPM Signal

P1231 - Fuel Pump Relay Contact Problem

P1612 - Immobilizer No or Wrong Signal

 

Po skasowaniu tych błędów , przetestowałem EGR na 25% bo program tylko tyle umożliwia , pompe , RPM czyli obroty , błedy spowrotem sie nie pojawiły .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek.t

Dobrze wyczyszcze ten zawor , i wymienie przekaznik . A powiedz mi tam glebiej tez czyscic i czym tam gdzie nachodzi zawor .

A jest to mozliwe ze sam przekaznik narobil tyle bałaganu .

 

I czy np nic nie jest uszkodzonone , tylko cos zaswirowalo jednorazowo i po skasowaniu błedów jest ok ?? Wiem ze to brzmi troche naiwnie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość grzesiek.t

Przekaźnik kupiłem nowy orginalny w Oplu za 73zł . Niestety nadal samochód nie działa jak trzeba . Zauważyłem ze problemy dzieją się dopiero jak samochód się nagrzeje . To obroty świrują , teraz nawet przy zmianie z 4 na 3 samochód traci obroty i gaśnie . Istotna informacja to że jeśli dodam gazu i obroty nie spadną , samochód nie gaśnie .

Oczywiście także próbowałem podłączyć komputer i nic nie pokazuje , żadnego błędu .

 

Zawór ma dokładnie od 1V do 1.04V . I zawór więcej w błędach się nie pojawia .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marecki.b

Witam wszystkich....

Podłączę się pod temat. Ja mam dokładnie (no prawie) ten sam problem tylko z astrą G mojej żony. Auto przy redukcji przerywa, także przy ostrzejszym wciśnięciu gazu. Raz miałem tak że jak zaczęło przerwać to silnik zgasł i nie chciał zapalić. W momencie jak nie chciał zapalić włączały się wentylatory na chłodnicy (silnik był zimny). Po kilku próbach odpaleniu, "merdaniu" kablami i wtyczkami przy silniku auto odpaliło, ale z trudem. Wydaje mi się że problem z przerywaniem narasta jak auto się rozgrzewa. Po zaczytaniu błędów pokazały się P1612 i P0335. Po wykasowaniu wraca błąd tylko P1612. Znajomy powiedział że będzie to czujnik wału korbowego. Panowie pomóżcie bo żona nie daje mi spokoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności