Skocz do zawartości

Ściąganie, stukanie - czy to EPS czy przeguby?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich...

natknąłem się na ten temat: http://forum.opel24.com/instrukcja-naprawy-eps-vt37747.htm

U mnie jest objaw identyczny. Jakiś czas temu zaobserwowalem ze lekko ciągnie mnie w lewo, tak się złożyło, że w maju nadszedł czas wymiany i opon a w lipcu - przedniego zawieszenia (kolumny) - ściąganie nie ustało. 3 miesiące później postanowiłem ustawić zbieżność - okazało się że nie jest źle (3st.). Już myślałem, że to to ale parędziesiąt km i problem wrócił. Pomyślałem, że może zdarte przez rozbiezność opony (kupione w maju) - niedawno zamontowałem opony zimowe (całe koła dokładnie mówiąc) i tu ciekawostka zaczęło ściągać w prawo! Wyglada to tak: ruszam prosto, po chwili lub na niewielkim wyboju kierownica skręca troszkę i obserwuje się wrażenie, że lekko skręcona znajduje się z pozycji neutralnej. Wydaje mi się także, że lżej spręca w lprawo niż w lewo... Niby objaw zgodny z artykułem lecz mechanik mówił ze u mnie nie ma wspomagania (brak bezpiecznika i określone gabaryty zabudowy kierownicy) choć wydaje mi się ze 2 lata temu autko skręcało lżej niż obecnie... Dodatkowo przy ruszaniu i skręcaniu słychać głuche pukanie i wyraźne drgania na kierownicy. Nawet po odpaleniu i odpowiednim skręceniu kierownicy czuć na niej drgania i słychać pukanie... Panowie, czy któś umie mi pomóc? Czy ktoś wie co jest nie tak? Zanim wybiorę się do mechanika chciałbym choć trochę zorientować się w temacie... Czy koszt naprawy/części może okazać się drogi (>200PLN)? Opel Corsa B '99 12V X10XE

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jesli nie masz bezpiecznika to raczej nie masz ESP, sprawdź po prostu pod deska czy przy kolumnie masz silnik wspomagania (okolice za skrzynką bezpieczników), jest wielkosci półtoralitrowej butelki wiec na pewno nie przegapisz. Być może miales niefabrycznie montowane ESP, wtedy bezpiecznik może być w innym miejscu ale w to wątpię.

Przyczyn ściągania może byc bardzo wiele:

-różnie ciśnienie w oponach

-źle ustawiona zbiezność

-wybita końcówka drążka, gałka

-duże luzy na gumach wahacza

-uszkodzona felga lub opona (np buła)

i wiele innych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

-różnie ciśnienie w oponach - sprawdzone - to nie to

-źle ustawiona zbiezność - ustawiona jest OK - to nie to

-wybita końcówka drążka, gałka

-duże luzy na gumach wahacza

-uszkodzona felga lub opona (np buła) - sprawdzone na innych kołach... - to nie to,

 

zatem pozostaje końcówka drążka lub gumy wahacza... to już zawężony krąg przyczyn

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem teraz, że kierownica dostała luzy. Wrażenie jest takie, że lekki skręt w jedną lub drugą stronę nie powoduje zmiany (wyraźnej) kerunku jazdy. Dodatkowo jeśli droga jest pochylona w lewo to ciągnie kierownice w lewo i trzeba kontrować, jeśli jezdnia jest pochylona w prawo - analogicznie. Chyba będzie wydatek;(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności