Skocz do zawartości

Problem z rozruchem


Gość mlaczyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na forum jestem nowy, przeglądałem sporo tematów ale nie znalazłem żadnego który w zupełności pasowałby do mojego problemu. Jestem właścicielem Astry II 1.7 DTI silnik Isuzu, autko z 2003 roku, ma już sporo przejechane 260 tys ale poza regeneracją sterownika pompy wtryskowej i obecnego problemu nie przysparzało żadnych problemów! Chodzi o problem z rozruchem, autko ciężko zapala, jakies dwa miesiące temu wymieniłem świece, (staram się wymieniać na bieżąco) ale nic sie nie poprawiło. Nie świeciły mi się w ogóle kontrolki od grzania świec w związku z tym sprawdzałem każdą z osobna czy grzeją no i grzeją. Teraz podłączyłem kontrolkę "na krótko" i pojawiła się dziwna rzecz, otóż kontrolka się zapala po 10 sek podgrzewania silnik zapali (raz lepiej raz gorzej) ale zapali i co? kontrolka sie świeci (ćmi o ile można tak to okreslić) dalej ok 10 minut od rozruchu... W związku z tym moje pytanie, który z czujników odpowiada za ten proces podgrzewania? Co robić bo jakby nie było to przez pewien okres czasu w którym kontrolka się świeci tam jest prąd... to raczej nie jest normalna sytuacja. Dodatkowo pojawił się błąd P0110 czyli coś z powietrzem zasysanym co zrobić żeby go zlikwidować??

 

PS dodam, że nie mam problemów z "muleniem" autko żwawo ciągnie do przodu jak na swoje 75 koni, 160 km/h nie jest dla niego problemem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po110 to blad faktycznie ukladu dolotowego, moze przeplywomierz ale nie koniecznie bo moze turbina miec problemy, czujnik cisnienia doladoawnia czy nawet nieszczelnosc w dolocie a takze wiele innych. Blad tylko moze sugerowac z czym jest problem nigdy nie wskaze ze ta czesc jest napewno uszkodzona.

Czas podgrzewania jest zalezny od temperatury silnika czyli odpiecie wtyczki od czujnika sprawi iz przyjmie wartosc -10 albo -20 zalezy jaki silnik itd bo roznie z tym bywa w oplu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko problem nie tkwi w długości podgrzewania świec a w tym, że one "grzeją" (kontrolka świeci, prąd do świec dochodzi) w trakcie jazdy do momentu rozgrzania się silnika... Gdzie szukać sterownika odpowiedzialnego za całą procedure podgrzewania??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrusss1970

Ale to chyba normalne że świece grzeją jeszcze jakiś czas po uruchomieniu silnika, dopiero jak silnik będzie miał określoną temperaturę to wtedy przestają grzać świece. Jeśli dobrze pamiętam i się nie mylę ma to na celu mniejszą emisję spalin i lepszą "kulturę" pracy zimnego silnika? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, wydawało mi się, że to tylko w przypadku sondy lambda bądź najnowszych rozwiąząń np filtr cząstek stałych... Jestem niedowiarkiem, mógłby ktoś jeszcze to potwierdzić?? Btw jeśli tak rzeczywiście musi być to jeszcze kwestia kontrolki, obecnie jest podłączona na krótko a normalnie się nie świeci, tzn raz na 100 razy mignie, ma ktoś jakiś pomysł gdzie upatrywać usterki??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności