Skocz do zawartości

Spadek mocy, nie słychać turbiny, bład 1125


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcinoff

Witam

 

wczoraj sprawdziłem wszystkie wezyki i weze ktore ida do turbiny, na moje oko wszystko jest ok. ( ten kto umiescił turbine w 1.9CDTI chyba nie wiedział ze czasami warto tam zajzec) Probowałem tez wykrecic egr ale sruby sa zapieczone niesamowicie i odpusciłem...

Chciałbym zaznaczyc ze pare razy jak wracałem z pracy samochod był mułowaty, gdy zgasiłem silnik i odpaliłem auto znowu chodziło normalnie tzn miało kopa ze hooo...

Juz sam nie wiem, wyświetla mi sie bład 112508- na forum czytałem ze to czujnik doładowania turbiny, moze on coś szwankuje i od czasu do czasu działa poprawnie??

Jezeli chodzi o ten czujnik to gdzie on jest w dieslu 1.9CDTI, przy nadkolu znalazłem taki mały czujnik z dwoma cienkimi wezykami białym i czarnym, czy to moze byc to ??

Co do kontrolki samochodu z kluczykiem to chciałem powiedziec ze chyba mam spalona kontrolke, poniewaz przy przekreceniu kluczyka w stacyjce nie zaswieca sie nawet na chwilke...

 

pozdrawiam marcin

 

Witam ponownie :beer:

Wracając do tematu mojego klekotania i lekkiego braku mocy. Gdy ostatnio było ciepło to samochód jezdzil normalnie w granicach 1800obr/min było czuc przyspieszenie i wszystko bylo ok, az tu nagle znowu przyszły temp ponizej zera i znowu to samo... Wiem ze diesle w niskich temp moga klekotac ale czy cały czas ?? ( do pracy mam 15km) Sam nie wiem co o tym wszystkim myślec...

Pomóżcie

 

scaliłem posty/zbyszek670

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość zbyszek670

Jezeli chodzi o ten czujnik to gdzie on jest w dieslu 1.9CDTI, przy nadkolu znalazłem taki mały czujnik z dwoma cienkimi wezykami białym i czarnym, czy to moze byc to ??

U mnie znajduje się zaraz przy belce czołowej przy chłodnicy po prawej stronie, ale w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić wężyki czy są szczelne.

 

Gość marcinoff

Dzieki sprawdze to. Ale chodzi mi o taka dziwa sytuacje w zwiasku z temperatura na zewnatrz, gdy jest mroźno to samochod jedzie tak jakby nie miał pełnego doładowania, a gdy temp jest ok 0 st. od 1800obr/min słychac lekki świstek a auto cignie jak nigdy i nie ma zadnych problemów. Gdyby któryś weżyk był zapchany albo pekniety to nie miało by to znaczenia jaka jest temp( tak mi sie wydaje ). Nie potrafie tego rozgryść. :D Filtr paliwa jest nowy, tak samo jak filtr powietrza, jedynie nie zmienilem jeszcze oleju... i ciagle za pomoca sposobu gaz-hamulec pokazuje mi blad 112508, jak juz wspominałem jedni pisza ze to czujnik doładowania a drudzy ze czujnik położenia przepustnicy.

 

Czy ktoś mogłby mi coś poradzić bo ja juz nie mam zadnego pomysłu, nie chce tez jechac odrazu do mechanika bo jak to bywa moge wydac duzo kasy na niepotrzebne cześci.

 

Z góry dziekuje za rady Marcin :D

 

1125 to blad ukladu sterujacego doladowaniem. Do sprawdzenia gruszka ze sztanga od turbiny czy pracuje bez oporu, wezyki oraz elektrozawor no i podcisnienie jakie daje pompka vac. Na koniec instalacja elektryczna do przeswietlania- w zasadzie dwa kabelki od elektrozaworu do ECMa

 

Gość marcinoff

ok dzieki ci bardzo :D

teraz tylko musze poszukać wszystkich tych cześci w moje astrze :D

jak cos zdziałem to dam znac :)

Pozdrawiam Marcin :)

 

robilemm ostatnio chyba jakas corse czy astre wlasnie z tego typu usterka. Zreszta w tym tygodniu to chyba ze 3 takie byly albo i cztery przypadki. Robota na godzine czasu chyba ze jakies trudnosci beda.

 

Gość marcinoff

Witam

jeszcze tego nie sprawdzałem ale chciałbym potwierdzić to iż jak jest ciepło auto chodzi normalnie, od paru dni temperatura przekracza 0stp. i jest git. Rozmawiałem z pewnym mechanikiem to powiedział mi ze na dolocie powietrza z filtra jest jakis czujnik który może byc ubrudzony olejem i jak jest zimno ten olej jest tak gesty ze czujnik ten wykrywa przeładowanie turbiny. Czy to prawda i czy ten czujnik o którym pisałem wczesniej ??

 

i czy mogłbyć napisac co dokładnie było w tym samochodach ktore robiłes ??

 

z góry bardzo dziekuje za odpowiedz :wink:

 

Gość wojtek3563

Witaj

 

blad ukladu sterujacego doladowaniem.

 

Miałem tę samą sytuację - w trakcie szukania problemu z zapowietrzaniem układu paliwowego.

 

Na początek sprawdź czy masz podłączony czujnik od doładowania.

Ja też na początku się uśmiałem bo będąc na 3 komputerach myślałem że jestem u fachowców --- niestety tylko myślałem.

Weź książkę i znajdź gdzie siedzi czujnik i czy jest podłączony... dopiero potem szukaj dalej ...

 

Pozdr, Wojtek

 

  • 3 tygodnie później...
Gość marcinoff

Witam

problem usuniety... a wyszlo to gdy zapchałem DPF-a :( Samochód całkowicie stracił moc w połowie drogi ledwo zjechałem na pobocze. Potem nawet nie mogłem odpalić, oczywiście komputer odrazu pokazał bład czujnika filtra cząstek stałych. Auto odcholowane do mechanika, tam został filtr zdemontowany czyszczony i kilka razy przepalany kompem, EGR tez był bardzo mocno zanieczyszczony. Przy okazji wyszło że turbine wyłacza i walnity był zaworek który upuszcza nadmiar ciśnienia z turbiny (czy coś takiego), wymienili go i auto chodzi bez problemu. Dziekuje wszystkim co pomagali mi w tym problemie :)

 

mam tylko mała proźbe, ponieważ jest nowy wyglad forum i nie umie znaleść odnośnika jak zobaczyć swoje posty ( tak jak było poprzednio ) ??

 

pozdrawiam serdecznie Marcin :)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności