Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

jestem nowym posiadaczem wspomnianego samochodu, więc mam parę pytań: czy ten typ tak ma (na domiar w książce Sam Naprawiam Astra II nie ma opisanego tego silnika, pewnie jest opisany w Astrze III, ale nakład wyczerpany)

 

1) w okolicach AKU mam dziwny przewód: który jakby był urwany, ale na miedzi, nie wtyczce. Idzie dalej do grodzi (zaznaczone na czarno). Co to jest i czy to normalne?

Dołączona grafika

 

2) (AUTO SOLVED)

Druga sprawa to weryfikuje tezę o problemach z termostatem. Więc na wstępie chciałbym się dowiedzieć, w co on jest zamontowany (termostat na czerwono, ale co to jest to dalej?) i co to jest za drugi czujnik (na zielono) i coś jeszcze wystającego (też na zielono)

Dołączona grafika

 

Czy to prawda że temperatura otwarcia tego termostatu to 105 st (wg. specyfikacji niektórych sklepów)? Czy mowa tutaj o całkowitym rozwarciu przy tej temperaturze?

Czy jego czas nagrzewania jest tak sam jak w instrukcji? Bo u mnie nawet 15 min na wolnych obrotach nic nie zmienia: lewy wąż chłodny, chłodnica zimna, ten wąski wężyk do zbiorniczka jak i sam zbiorniczek ciepły

 

Wg. działu mechanicznego, raczej objawy są zgodne z uszkodzony cały czas otwarty (ale nie mam nic na korku oleju). Ale nie mogę zrozumieć: czemu skoro termostat jest otwarty, ciepło nie leci normalnie... przecież on musi w końcu się otworzyć

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35639-2005-ii-classic-dziwny-przew%C3%B3d-obok-aku/
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ad. 1 Nie zauważyłem u siebie luźnego kabla, ale zajrzę przy najbliższej okazji.

Ad. 2 Termostat to nie tania sprawa w tym modelu silnika i rzeczywiście temperaturę otwarcia ma 105 ale jest elektrycznie dogrzewany. Inną sprawą jest, że ten model nie nagrzewa się rewelacyjnie szybko. Przy minusowych temperaturach przejeżdżam ok 10km do uzyskania 90 na wskaźniku. A co u Ciebie pokazuje wskaźnik temperatury ??

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35639-2005-ii-classic-dziwny-przew%C3%B3d-obok-aku/#findComment-28081
Udostępnij na innych stronach

Żadko nim jeżdżę (póki co), a jak jeździłem wcześniej to nie zwróciłem uwagi, tylko jak go rozmrażałem na postoju, potem zrobiłem rundkę krótką: wtedy wskazówka w ogóle nie drgnęła. Rozmrażałem go z 15 min, rundka jazdy z 5 min (dnia następnego). Może to za mało..

 

o kosztach już jestem świadomy: 800 zł w serwisie (lub na allegro 400-600), albo Wurtha (czy jakoś tak, podobno producent na pierwszy montaż) za 300-400, lub innych producentów za 100-200

 

ale skoro mówisz, że wolno się grzeje, to będę musiał go kiedyś pogonić w trasę:

tylko mnie martwią 2 rzeczy:

- czym mi grozi taka jazda: czy tylko zwiększone spalanie, czy inne niebezpieczeństwa

- skoro objawy wskazują na ciągłe otwarcie, to czemu obudowa metalowa termostatu jest ciepła, zaraz za nią wąż zimny... metal przewodzi ciepło, ale to oznacza że tam jest ciepły płyn

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35639-2005-ii-classic-dziwny-przew%C3%B3d-obok-aku/#findComment-28020
Udostępnij na innych stronach

skoro objawy wskazują na ciągłe otwarcie, to czemu obudowa metalowa termostatu jest ciepła, zaraz za nią wąż zimny... metal przewodzi ciepło, ale to oznacza że tam jest ciepły płyn

sprawdzenie termostatu metodą najprostszą to po paru kilometrach (wskazówka wciąż leży na lewej stronie skali) sprawić dotykiem chodnice - jak bedzie ciepla to oznacza iż termostat umarł

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35639-2005-ii-classic-dziwny-przew%C3%B3d-obok-aku/#findComment-27909
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, jak termostat jest otwarty to płyn krąży w dużym obiegu a powinien zacząć od małego. Jeśli się zablokował na otwartym to od bidy można jechać ale będzie to jazda z niedogrzanym silnikiem, w środku też piekiełka nie zrobisz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35639-2005-ii-classic-dziwny-przew%C3%B3d-obok-aku/#findComment-27904
Udostępnij na innych stronach

a komus udąło się sprawdzic czy ma tez taki kabel?

Albo ktos wie co to jest....

 

PS

jeśli chodzi o termostat, to rzeczywiście się dłuuuugo rozgrzewa... pogoniłem go w trasie i skoczyła wskazówka.. póki co przed 90 (tak sądzę, ta kreska pomiędzy podpisana 80 i 100)

 

a powód jest związany z charakterystyka silnika:

"Kolejną innowacją jest zastosowanie elektrycznie sterowanego termostatu. Przy pracy silnika na biegu jałowym, lub z częściowym obciążeniem termostat otwiera się przy 105oC.

Przy większym obciążeniu sterownik włącza małą grzałkę zintegrowaną z termostatem. To powoduje wcześniejsze jego otwarcie – przy temp. 90oC."

Więc nie ma bata we wsi, żeby go otworzyć na postoju... technika, echh technika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35639-2005-ii-classic-dziwny-przew%C3%B3d-obok-aku/#findComment-26851
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności